God søndag der du er

 

God morgen <3 Håper du har en fin morgen og koser deg. Jeg har vært oppe et par timer. Tenner litt lys. Og leser litt i en bok. Har spist frokost. Etterhvert komme meg inn i dusjen.  Og så gå en liten tur i skogen. Deler opp turen i dag.  Ute er det snø fortsatt. Forsvinner ikke før det kommer et væromslag – vet ikke når. Kanskje ut i uka en gang. 

 

Etterhvert litt gjøremål her og må ut og kjøre. Men akkurat nå er det deilig å nyte roen som en søndagsmorgen gir. Lørdag er jo alltid litt hektisk. Det er en del å gjøre etter en arbeidsuke. Og vanskelig å lande. Ting surrer i hodet. Ting som skal løses..

 

Og en kaffekopp til gjør susen – det er om morgenen det smaker med kaffe synes jeg. Te til kvelden. Ja, sitter her og ser på lykta jeg da. Et liten lysslynge i en vase med stein. Blir ganske fint synes jeg. Levende lys skal man jo være litt forsiktig med. Av flere årsaker. Det forurenser en del og masse lystenning inne er det samme som å røk innendørs. Masse sot ved slokking av lys. Se jo det i taket også og i lykter. Det blir sot. Men kommer litt 

ann på selve lyset. Noen lys soter mer enn andre. 

 

Nyt en stille morgen…

14 kommentarer
    1. Koselig å lese. Godt med en stille morgen med lys om det er batteri eller ikke.Noen lys soter mer enn andre, særlig de lange lysene. Kos deg på søndagen! Klemsiklem 🙂

      1. Tusen takk, ja koselig det. Te-lys soter minst. Men en gang i blant er det vel lov å fyre opp et lys eller to 🙂 Klem til deg og fin søndag..

    2. Så herlig 🙂 En perfekt morgen, føles det som. Vi ordnet en del lysslynger her i går. 🙂 I dag blir det antagelig rull sying. Men nå er det kaffe, og som deg så er det alltid te i kvelds stunden. Nyt dagen og la sneen falle 🙂 Klem

    3. Koselig stemning med lys 🙂 Bok , kaffe og tur høres ut som en fin dag.. Her blir det kaffe litt senere enn vanlig i dag..tror gutta kommer en tur innom :)) Klem <3

    4. god morgen ,har lest litt innlegg fra helgen din,masse snø,det er vakkert og med på å gjøre det lysere ute,tiden er her nå så da må vi bare godta att vinteren er her på rett :=) koslig med lys,jeg bruker også bare batterilys,har store kubbelys med timer på ,det er enkelt og koslig og bateriene er av dei store og holder sesongen gjennom,små batterier går fortere om må gjerne byttes noen ganger,men levende lys tåler ikke min mann så godt så da får det bli sånn :=) ønsker deg en fin mandag da

      1. Tusen takk, kjekt med batteri-lys da, lyser opp i mørke kroker. Prøver å begrense vanlig lys jeg også. Det er ikke bra hvis det er masse sot i heimen. Det kan føre til astma og sånn. Så må være litt forsiktig. Sånne lyslenker er jeg glad i…Hører med utover kvelden nå frem til jul synes jeg…Ha en kjekk dag videre..:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg