God morgen – når torsdag er fredag

 

God morgen – for meg er torsdager blitt fredager! Jeg jobber jo ikke på fredager og det er så sykt deilig..Jeg jobber ikke 100 % stilling…Så da for meg en torsdag en fredag! Da etter jobben på torsdag er det det helg! Da får jeg landet og tid til livet mitt! Blogge mer, være mer på turer, hjelpe mamma og ordne med i hus og hage og lese mer og strikke mer og studere mer når det gjelder økonomi…Studerer ikke da, men liker å jobbe med det – privat altså..Finne ut ting og lære meg noe!

 

Er man på jobben så gjør man jobben og det er det, når man har FRI så har jeg tid til lå leve livet! De dagene jeg jobber er det mat og søvn og jobb og tur frem og tilbake til jobben…Da er kreftene slutt og man går man sånn i ring rundt i hagen og glaner etter dagen..Man orker ikke prosjekter eller noe, etter dagen er ferdig på jobb så er dagen ferdig..Sånn er det å høre dårlig, da har jeg brukt opp min kvote med stemmer og støy den dagen – da er det tomt..borte vekk! Da må batteriet lades opp igjen – mitt batteri varer ikke hele dagen og ettermiddag og kvelden! Bare det å ta en dusj så forsvinner en del prosenter av energien…sus i ørene og som gir støy og som igjen gjør at det blir lyder og sus og alt dette er negativt for meg..mine ører skiller ikke mellom det jeg trenger å høre og konsentrere meg for og det som er støy – altså ikke trenger å høre!

 

 

Normalt hørende har ikke dette problemet! Så på hverdagen blir det kort kort dusj før jobb! Det å gå tapper ikke meg så mye for energi – hvis bakgrunnen er stille..Altså bevegelse for meg gir energi og sitter jeg rolig med folk rundt meg så tapper det meg for energi…Jeg får ikke energi av andre mennesker rundt meg eller prat! Det er skikkelig trist, men sånn er det jo 🥰 Men litt er jo ok, bare ta litt om gangen..Skravle en time med et menneske går i minus….for meg..

 

 

Altså torsdag er den nye fredagen og den fredagen er jo lang….

 

Men kjære dere, ha en vakker dag!

20 kommentarer
    1. Du er heldig som har fått fri fredagen! Da jeg var i jobb på legekontor fikk jeg fri torsdagen 🙂 Det var også en fin dag å ha fri på.
      Men du får en slik herlig langhelg med fredagsfri 🙂
      Det er rart dette, med hvor mye støy egentlig stjeler energi fra en… man blir sliten.
      Og jeg kan ikke sette meg inn i en gang, hvordan det er når man i tillegg har høreapparat med hensyn til støyen rundt. Broren min fikk høreapparat for en tid tilbake men han bruker de ikke…. det er visst for mye styr med de, sier han. Og jeg tror noe av det er dette med støyen…

      Lag deg en fin torsdag, Solveig 🙂 klem

      1. God kveld, skjønner godt broren din…for det er så slitsomt og man har lyst til å gi opp.
        De 3 første månedene med høreapparat gir også masse hodepine. Intens hodepine nesten hele dagen.
        Masse lyder man aldri har hørt før og alle lyder blir veldig sterke og intense..brette papir ved en som
        bruker høreapparat…vel ikke gjør det..det høres ut som en bulldoser som kjører over hodet!
        Etterhvert venner man seg litt mer til det, men uansett mye støy og man blir sliten..Jeg bruker apparatene på jobb, her hjemme etterpå
        orker jeg ikke..Er så utmattet og vil bare ha fred og ro..! Men på en annen side er det lurt for broren din å begynne med disse, for dette er en muskel man må trene opp og går det for lang tid med nedsatt hørsel, blir det enda verre..Men han bør bruke de hver dag, ikke bare sånn av og på! Jeg bruker mine alle dager, men ikke alltid fra kl. 0700 – 2300 – det orker jeg ikke..🥰

    2. Er fascinerende å faktisk få et innblikk i hvordan det er å ha høreapparat.. eneste erfaringa jeg har, er jo fra de demente på sykehjemmet jeg jobba på – og de kunne jo ikke sette ord på det sånn som du gjør. Men begynner jo å skjønne hvorfor mange av de var totalt utslitte før halve dagen var gått…stakkars ❤
      Håper i alle fall du får en riktig fin fred…eeeh.. torsdag 😉❤

      1. Tusen takk, ikke sant da skjønner du de gamle og demente med dårlig hørsel…..klart de blir helt utslitt – for det blir jeg også.
        Tenk om de bare kunne vært mer ute i en park i løpet av dagen, det hadde hjulpet. Man får ikke alltid energi av legge seg på sofaen..senga..Noen ganger kan det hjelpe, med det beste er å være ute i stillheten..

        Man tenker også at alle får energi ved å sitte og prate, men slik er det jo ikke…Dette tapper batteriet nesten helt tomt.
        Det er rar sykdom.. <3

    3. Godt med fri på fredag. 😀
      Fint du skriver hvordan det er for deg for da lærer vi mer om hvordan det er å høre dårlig. Er jo lydsensitiv selv når jeg er sliten, og da forstår jeg litt av hvordan du har det.
      Dusker ikke hver dag heller jeg, for det tar for mye energi. 😉☺️ God torsdagfredag 😁! ❤

      1. Tusen takk, jeg blir sliten av lyd og sliten av å konsentrere meg å høre fra morgen til kveld,
        får ikke noe gratis inn i ørene…alt jeg skal høre må jeg bruke masse konsentrasjon så kanskje hører
        jeg litt…og gjetter litt..Slik holder jeg på hele dagen! All jobb bør jeg ha skriftlig, helst ikke
        via en samtale eller et møte! Dusje er veldig utmattende og lyd sliter på, har som regel stille
        stunder her på kveldene..orker ikke lyd! 🥰

      1. Tusen takk, deilig med fri jeg blir sliten selv om jeg ikke jobber alle dager..
        Men er jo ikke A4 når det gjelder hørsel og det tærer på!

    4. For meg er også torsdag blitt til fredag, og jeg nyter det virkelig 🥰 Jeg jobber jo ikke på mandagene heller, så når jeg logger av hver torsdag er det langhelg hver uke 😉 Inne i mitt hode suser det konstant, noen ganger mer og andre ganger litt mindre, og det er noe som sliter meg ut ganske mye.

      1. Ja, vi trenger dette tror jeg, vi er jo ikke friske..
        Du har dine ting og jobber heller ikke 100 % når helsa streiker og jeg er jo delvis trygdet.
        Trenger disse dagene…Før jobbet jeg alle dager og gikk litt tidligere hjem,
        ble bare surr og jeg ble veldig sliten! Holdt på slik 4 år! Kjedelig og dumt at det ble slik.
        Susing er noe dritt, suser veldig hos meg…er nesten aldri stille. 🥰

    5. Ja jeg tror jeg skal spør han ved anledning, hvorfor han ikke bruker de.. Om det er jobben som gjør det eller.. han jobber med reperasjon av båter og der er det nok mye støy.. Tusen takk for råd 🙂

      1. Høres ikke greit med slik jobb, da bør han begynne å bruke dem hjemme hver dag kanskje..foran TV, Radio etc…
        på butikken, sammen med folk – høreapparat har ingen hjelp i skuffen! Men det er en stor greie med tilvenning og det finnes ikke flaut i det hele tatt…Serr man dårlig bruker man briller, hører man dårlig – bruker man høreapparat!

    6. Annenhver torsdag er jo fredag for meg også…. men i morra skal jeg jobbe litt! Og såååå….. skal jeg på tur med bobilen! Jippijuhuuuuu altså! Skjønner godt at det der tapper deg for krefter! Du har det alltid sånn – jeg har det mest sånn dette ekstramassejobb-halvåret! Ingenting igjen etter jobb – sånn er det bare! Gooood klem <3

      1. Tusen takk, man orker å gå tur, men å gjøre så mye med lyd og støy det orken man ikke..
        Eller prate med folk – det også er veldig begrenset…
        Hodet lever sitt eget liv egentlig…Tråkig…
        Men jeg har jo trygda mi og glad for den! Klem…

    7. Ganske hektisk uke det her. Men jeg har ingen grunn til å klage, siden alt er frivillig. Flott at du har den muligheten, og du vet å utnytte fritiden maksimalt. 🤗 klem

      1. Tusen takk, skjønner at du er aktiv…bra det da…
        Jeg liker å ha fri og gjøre det jeg vil og jeg blomstrer virkelig når jeg har
        dagen for meg selv! Klem…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg