God morgen med meg med en is…fra i går

God morgen…

Påska er på hell for denne gang. Jeg har vel ikke akkurat greit å få den indre roen denne påska. Kanskje er været for fint…hehe..og prosjektene for mange som ligger der og ulmer som jeg ikke har gjort noe med. Uteting. Maling, beising og oljing. Jeg har bevisst ikke kjøpt inn noe av dette. For det er høytid og tid nok etterpå..Men jeg er da den jeg er selv om det er høytid. En person som liker å holde på og ikke sitte på rompa. Liker å styre…Så føler dagene blir tomme selv om huset er fullt. Ungene er jo hjemme. Prøver så godt jeg kan å ta dagen som den kommer…

 

Så i går etter tur rundt i Fredrikstad og Onsøy, dro vi til Solli. Et sted i Sarpsborg ved E6. I fjor var det en deilig kro der hvor man fikk skikkelig husmannskost. Flesk og duppe og sånn. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hatt med moren og faren min dit for å spise søndagsmiddag. I fjor eller om det var året før ble denne kroa revet og opp kom Burger King. Lissom ikke det samme…Men vi dro opp! Spiste burger. Smaker jo innimellom det å da..

Og kjørte innom et gatekjøkken på veien hjem og spiste årets første softis…Min i kjeks. Den rant og rant…vanskelig å spise. God den, men liker best den softisen som ikke renner så mye..Forskjell fra sted til sted…

Ønsker deg en fin dag videre….

#softis #burger #blogg #påske

12 kommentarer
    1. Herlig med softis, og ja, du har rett, det er ikke likt…noen renner lett, mens andre kan man spise uproblematisk.
      Jeg hadde min første softis forrige helg.
      Leit når hurtigmatkjedene tar over det tradisjonelle. Men sånn er det, alt er i endring.
      Kos deg videre denne siste dagen i påsken. Håper du finner roen ♥

      1. Tusen takk…
        Softis ble det. Men kjøper ikke der noe mer.. Ble søl… Jeg elsker god gammeldags mat. Vet snart ikke hvor man kan få kjøpt det…. 😀

    2. Veldig synd at sånne særegne steder forsvinner og opp dukker sånne kjedegreier. Det er jo likt uansett hvor du er i landet. Is har jeg ikke spist ennå,, været slo om på langfredag, og siden har det regnet mer eller mindre 😀 Nyt denne siste dagen 🙂

      1. Utrolig synd. For dettte var et herlig sted. Så god mat.. 😀Andre tider nå.. Burgere på alle hjørner. Gått mine turer jeg vet du… Det er deilig 😀

    3. Dumt med steder man liker som legges ned.. Men softis er godt da..spiste en i påsken jeg også..uten strø, liker krokan på..men som du sier om det drypper blir det bare klin.. Ønsker deg en fin kveld <3

      1. Veldig dumt. For der var det skikkelig god mat. Mine foreldre koste seg skikkelig der.. Så trist at hele bygget er borte. For det er mange minner. Ja slik softis nytter ikke spise…

    4. ja det kan fort bli litt for mange helligdager,men godt å kose seg med familie hjemme også da,har skrullet meg litt gjennom innlegga dine,du har da opplevd litt av hvert,vært på noen turer og kost deg med god mat og is :=)
      Må skure og beise platting vi også,men det haster ikke ,venter til mannen kan hjelpe eg hi hi

      1. Ja, deilig med hjemmepåske med familie. Det er koselig det. Men blir litt rastløs når man går hjemme og ser ting som skal bli gjort. . Derfor blir man litt av og på..
        Er man på ferie, så ser man ikke oppgavene…hehe. Tar det etterhvert jeg 🙂
        Men vi har vært på turer og kosa oss 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg