God morgen med et tankespinn

 

God morgen!

 

Noen ganger sitter jeg og funderer på hvorfor noen mennesker er snille og hvorfor noen mennesker er slemme. Er det noe man bestemmer jeg for når man man våkner. I dag skal jeg være snill. I dag skal jeg være slem. Eller er det dårlig søvn som gjør folk slemme. Problemer hjemme. Dårlig økonomi. Alkoholmisbruk, pillemisbruk. Eller er slemme mennesker født slemme. Og blir blir slemme hele livet. Rett og slett en diagnose! Som alltid blir dekket over. Nei, han/hun er bare slem. Det er sånn vedkommende er. Det er ikke noe å gjøre med. Er ikke det for lettvint? Tror vi alle har vært borti både slemme og snille mennesker. Noen mennesker er snille som dagen er lang. Omsorg og empati med alle <3 Andre er litt sånn til og fra. Ettersom man blir presset eller ikke. Og handler ut fra situasjonen…Det er vel flest i DEN båsen.

 

Jeg tenker at det å være slem er en diagnose! Kronisk tillstand! Har et menneske kronisk sykdom så bør det behandles ikke sant? Men på en eller måte så er de glatte og sklir unna det meste…TRIST…

 

Kan skrive opp og ned om dette tema. Men mine innlegg er ikke en bok. Mine innlegg skal være enkle å lese og enkle å forstå! Men dere får ha en fin søndag. Det skal jeg ha! 

 

Bruk ting og elsk mennesker, ikke omvendt.

10 kommentarer
    1. Jeg tror ikke det å være slem er en diagnose. Ikke det å være snill heller, for den saks skyld. Ikke tror jeg noen er født slemme heller. Arv, miljø og livsopplevelser tror jeg spiller inn. Og selvsagt kan slemme mennesker endre seg til å bli snille. Les boken “En mann ved navn Ove” . Ove kan i grunn fremstå som en slem, sur, grinete gammel gubbe, men gjennom boka ser man at han egentlig bare er ensom og i grunn veldig snill.
      (Jeg vet at boka er filmet, men jeg elsker bøker)

    2. Jeg tror kanskje ikke akkurat det å være snill/slem er en diagnose. Men at det kan ligge noe i bunn som ikke kan læres, det tror jeg nok. Noen eier ikke empati og medfølelse, man kan lære fag men ikke menneskelige følelser 😀 Ha en vakker dag.. skal prøve å fortsette på Mitt liv føljetongen.. var jo i Bodø på Sykehuset fra fredag til i går kveld 🙂

    3. God morgen😊
      Enig med deg i at mennesker er født forskjellige. Noen er i hvertfall født uten særlig empati. Såkalte sosiopater. Heldigvis er mange født med masse empati også 😊. Og veldig mange blir formet av livet. Sikkert de fleste.
      Ønsker deg en flott søndag😚

    4. Jeg tror folk blir slemme når de ikke har det godt selv. De sliter som regel med noe selv, og da blir de sånn. Det er noe godt i alle 🙂

    5. Tenker mye som deg på dette! Tror de som er slemme enten har det pyton, eller er skada som du sier! Det skulle jo være så enkelt å være snill mot andre! Klem <3

      1. Tusen takk for dine tanker. Ja, det er en stor forskjell mellom de snille og slemme! Og du tenker det samme som meg.

        Og du får en god klem av meg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg