God fredag og lille julaften

 

Håper dere har en fin dag! 🥰

 

Vi trodde vi skulle ha mamma til jul, men hun skal til min bror..Men det er helt greit det, jeg skal stikke ned på besøk en tur nå. Ikke rennende nese og ikke ny luftveisinfeksjon..Det er jo den gamle jeg har slitt med i fire uker..Mamma har også slitt med sykdom på sykehjemmet! Det er mye sykdom der, blir som i en barnehage..Mange mennesker samlet og nye virus sirkulerer..De gamle slipper heller ikke unna. Selv med fire vaksiner + influensavaksine..Det er ikke jeg som har dratt med smitte dit ned. Jeg har knapt vært der nede. Og etter min runde med sykdom så har jeg brukt munnbind når jeg har vært på besøk! Denne uka med rennende nese har jeg ikke vært på besøk i det hele tatt! I tilfelle noen får noen tanker..

 

Det er fryktelig mye virus i omløp nå..Kan det komme av høye strømregninger og kalde hus og hjem..Jeg bare undres og tenker det kan ha en sammenheng..Fryse er ikke bra og man blir fortere syk! Det er det forsket på…Jeg har det jo kaldt selv…Aldri mer enn 17 grader her inne, har ikke sjans til å holde dette svære huset varmt..Men i julen så må man jo bare kjøre på med strøm og fyring! Da kan ikke vi sitte her inne og fryse. Men det har jeg gjort nesten hver eneste kveld…Hvis ikke så sitter man med strømregninger på 8000.- til 10.000.-  hver måned..Varmepumpe eller ikke, folk har ikke råd til å ha på den heller! 🥰 Leste om en som hadde flyttet i campingvogna for å spare strøm..Siste regning ble på 10.000.- Altså ingen strømstøtte der. Forresten det hjelper ikke heller. Jeg har fått 500.- hver måned i minus, hva er det for noe da???

 

Ellers har jeg vasket vinduer utvendig –  rundt hele huset nå, men var ikke vellykket da det var for kaldt, og såpe og vann la seg som en hinne på vinduene..Men men jeg prøvde i hvert fall..Vanlig helgerengjøring er tatt! Det gjør man jo hver fredag om det er jul eller ikke! 

 

GOD JUL

10 kommentarer
      1. God Jul, ja setter opp litt…Men den tida da det var 23 grader her inne. Den er nok over.
        Så satser på 20 grader…Det er sikkert varmt og godt! Så får man legge i ovnen på kvelden.
        Jeg har varmekabler over hele huset, men de kan ikke brukes i disse dager da strømmen er så dyr.
        Sånn må det bli, hvis ikke blir vel regninga på 15.000 for januar <3 hjelpes…

    1. Vindusvask i kulde, da må du nok bruke litt rødsprit i vannet!!! Godt du er i form igjen, men hjelp så mange som er syke omkring oss. Man blir jo helt skremt her. Nyt kvelden. Klemsiklem 🙂

      1. Formen er ikke på topp. Men husarbeid går fint. Men å gå kilometer på tur det greier jeg ikke nå.
        Takk for tips, ja det er lurt. Her blir det spennende å se når sola skinner på dem. Men jeg vasket alle
        vinduer utvendig, både på huset og garasjen. Klem 🥰

    2. Ja, man må være forsiktig nå på grunn av smitte og strøm forbruk. Håper ikke min mann betaler så dyrt med strøm når vi har 22 grader på stua….

      1. Spørs hvor dyr strømmen hos dere er da. Her har det vært dyrt lenge og ja veldig dyrt. Folk får fort 10.000 i regning hver måned hvis
        man ikke passer på..Jeg har veldig lite strøm på og sitter og fryser. Men likevel er regninga mi skyhøy.
        Men ikke sikkert dere har slik dyr strøm som oss og så kommer det an på hvilken avtale dere har og hvor mye dere får i strømstøtte. Og om huset er godt isolert..Mitt hus er jo noen år og det merkes. Mye smitte i alle varianter nå ❤️ men sånn er det jo til jul.
        Fyrer i ovnen jeg nå så da blir det bra temp inne. Klem fra meg og God Jul.

    3. Jeg fikk en regning på 2000 forrige måned, det er den høyeste så langt. Jeg nekter å fryse i mitt eget hjem. Og har ikke vært syk så langt heller. Jeg får heller kutte ned på andre ting, varme skal jeg ha 🙂 Jeg skal til søsteren min i morgen, det blir bra 🙂

      1. Du er heldig, vi har regning mellom 7000 og 10000 vet du og det er mye på en lønning! Jeg har ikke råd til å sette opp mer jeg, sånn er det faktisk..Så det er det jeg må spare inn på <3 livet er brutalt når det gjelder strøm..i et stort gammelt hus..
        God Jul og kos deg masse 🥰

    4. Vi sparer så godt vi kan, men varmepumpe er mye bedre og bruker mye mindre strøm enn å ha flere panelovner, og derfor har vi ganske grei temperatur, men fyrer med ved i tillegg. Stort gammelt hus er kaldt, og vi kunne ikke bodd her uten varmepumper nå..Da hadde det blitt veldig dyrt, og vi måtte ha stengt av alle rom som ikke er i bruk daglig.
      Ikke enkelt dette nå for tida.
      God klem ❤️

      1. Ikke sant, det koster å varme opp store hus nå for tiden. For noen år tilbake så var jo ikke strømmen dyr i det hele tatt.
        Jeg hadde god varme i alle rom. Det var jo deilig. Men nå må man tenke hele tida.
        Og fyre med ved blir ikke gjort hver dag her i huset..Men nå kommer det jo gjester så da må man varme opp litt <3
        Klem og fin kveld..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg