God fredag…💚

 

God formiddag der dere er! Jeg er hjemme og har vasket og ryddet her hjemme, liten pause så tar jeg fatt på resten. Greit å gjøre denne jobben en gang pr. uke synes jeg..Vaske og støvsuge og rydde rom..Rot, støv og lort blir det og særlig på vinteren.Da man valser rundt i tykke gensere og kofter og ull og ull…For man går ikke akkurat rundt i en singlet her hjemme hos meg. Strøm har blitt en luksus som man knapt kan unne seg, jeg fyrer med ved, men ikke når jeg skal ut av huset eller før jeg skal på jobben! Det er ingen vits..Vedfyring er varmt der og da og forsvinner så fort man stopper fyringa! 

 

Så gode varme klær er et must..Pledd er fint for dem som sitter rolig, jeg er ikke der. Sitter sjelden midt på dagen, da holder jeg på med noe..slapper av på kvelden i sofaen..Da synes jeg det er deilig å finne roen!

 

Dette er ingen strikkeblogg, men klær må vi jo ha. Dette bildet av en kjole med striper var leken synes jeg..Artig strikk og striper er aldri feil, og er man eldre slik som meg så kan man bruke en sort strømpebukse til, fin var kjolen den. Skal ikke strikke den altså, men brukte den som bilde i innlegget her! P.S. Du finner oppskriften på kjolen i det nyeste KK, jeg tok bare bilde med mobilen fra bladet som jeg leste på Biblio på lørdag.

 

Nå blir det resten av rengjøring i heimen og så blir det bortover til mamma en tur med vaska! En hel sekk full…Ting blir snudd på hodet, husker da jeg var ungdom og bodde hjemme..Da fikk jeg høre fra mamma at jeg måtte holde mine klær rene selv. Vaske og stryke, det hadde ikke hun tid til…Men jeg tar meg tid til å hjelpe min gamle mor 💚 Kunne sikkert fått vaskeri på sykehjemmet til å ordne det. Men det har ikke blitt gjort, klær må merkes og ull må vaskes av pårørende.. Da er man på en måte like langt. For alt som ikke kan vaskes på 40 grader + blir regnet som ull har jeg fått beskjed om! 

 

Ta på deg noe lekkert og la fargene fange dagen din! Kjør på…Jeg er med på festen – er du?

14 kommentarer
    1. Kos deg med fridagen. Jeg har pusset sølv i dag. Nå har jeg handlet inn litt til helgen. Fikk det viktigste og da brukte jeg 110 kroner! Synes jeg har vært flink nå.

      1. Takk takk. Ja deilig å få gjort litt her hjemme. Pusse sølv er bra. Bra handel hos deg. Man må tenke før man drar kortet i disse dager.

    2. Vask og rengjøring må til iblant. Lurt å vaske klærne hennes selv, så slipper du merkinga og mye må vaskes på 40 grader. Jeg strikker Mariellas tøfler for tiden, – fant oppskrift på nettet, – strikkes i tykt garn og skal toves. Godt å ha noe varmt på beina. Nå har skyene blåst vekk her og det er mange varmegrader. En fin fredag ønskes deg! 🤗

      1. Tusen takk, må lissom ta en sjau en gang i uka synes jeg. Så gøy med tøfler da, hørtes fine ut.
        Godt med noe varmt på beina helt klart.
        Ja, jeg vasker jo masse klær på 40 grader. Bluser og pene bukser og slikt. De vil nok bare samle alt tøyet og sette
        på kok tror jeg. Så best å vaske selv vil jeg tro.
        Kos deg med kvelden og nyt 🙂

    3. Ha en riktig flott helg og kos deg masse! Jeg synes den grønnfargen i kjolen er nydelig, det frisker opp og skaper litt vårstemning med lyse farger. Min plan for helga er å rydde i klesskapet, det er liksom alltid for liten plass der.

      1. Grønt er bare så fint og særlig den litt skarpe grønne så vakker..
        Rydde er kjekt, det må jeg gjøre også. For tøy har man nok av og man bruker jo ikke alt.
        Kos deg med kvelden 🙂 nyt 💚

    4. Herlig kjole!
      Det er godt å bli ferdig med fredagsvasken 😀 Jeg tar litt nå og da… sånn er det med den saken 😀
      God fredag og helg til deg! klems

      1. Takk, tar det med en gang jeg står opp på fredagen jeg. Etter to kopper kaffe så begynner jeg med å hive ut tepper..hehe..
        Klem og fin fredagskveld til deg.

    5. kjolen var fin men i korteste laget for mine lår hi hi ,ja ull er gull i disse dager og jeg går i det hver dag selv om vi fyrer med ved ,for vi har skikkelig kalde ganger i huset vårt :=) husker da min far lå på sykehjemmet ,der vasket dei kleda hans,ull også ,men han fikk ofte andre sine gamle bukser på og dei nye vi kjøpte forsvant,merket var dei så mye rot ja

      1. Kaldt er det jo inne så best å kle seg. Jeg fyrer jo bare på kvelden.
        Jeg er jo på jobb på dagen eller holder på med andre ting når jeg har fri.
        Så da blir det litt småkaldt, men blir godt og varmt når kvelden er her. Da koser jeg meg.
        Ja, de samler i hop og setter vel på 60 grader eller kok..Tøy forsvinner, det har jeg hørt folk sagt her også.
        Men jeg vasker jeg…Og henger det ute som regel. Har tørketrommel, men liker ikke å bruke den.

      1. Tusen takk, prøver å gjøre så godt jeg kan. Man føler jo omsorg og vil henne godt.
        Farger er fint, og særlig grønt…er så frisk og fin farge. Nyt kvelden min venn… 🥰
        Her blir det å MM..spennende.. 🙂

    6. Lekker kjole!🧶🤩
      Blir gjerne med på festen, men det må være sånn kom som du er, for det ble ikke kjole og finstas på i dag.😅
      Kos deg i kveld!🤗👌🏻

      1. Herlig.. Kom som du er. Du er topp 💚💚💚 likte så godt grønnfargen.. Den var nydelig.
        Kos deg med kvelden og riktig så God Helg 💚💚💚

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg