God dag mann økseskaftfbunnbindsvar

 

 

God søndag! 

 

Bildet var fra fredagen, men det er ikke det som har betydning her! Jeg var på tur og hadde også med kaffe og brødskive i sekken. For jeg hadde ikke tenkt å kjøpe meg noe i dag! Men så ble turen ganske lang og jeg hadde rasta en gang og tenkte at jeg går inn på 7-Eleven og kjøper meg noe å tygge på! Bestille går jo alltid fint – da snakker jo jeg…Men så kommer oppfølgingsspørsmålet for de skal selge vet dere. Men jeg tenkte ikke, jeg trodde vedkommende spurte om det skulle varmes. Noe som er vanlig når man kjøper en panini på DEN butikken…Ja, sier jeg bare ut i tåka!

 

 

Ååååå, det var jo drikke det ble spurt om. Og det skulle jeg absolutt ikke ha. For jeg hadde med vann i sekken…Så var det bare å rote seg inn igjen da…nei nei jeg skal ikke ha drikke til maten…Det er lissom hver gang! Moralen er at jeg aldri kan lære…De spør aldri om at panini skal varmes for det det gjøres alltid. Men de vil selge drikke…..Neste gang så skal jeg klare dette ja og nei spørsmålet….må bare være litt smart as…💙

 

Går du fem på fordi du ikke får med spørsmålet?  #hørselblogg #nedsatthørsel #hørerdårlig

 

Vel, finnes kanskje større problemer i verden…men

men stort nok!

20 kommentarer
    1. nei jeg har ikke opplevd å gå fem på med et slikt spørsmål ,men skjønner problemet ,skulle være unødvendig å spørre om en skal ha drikke også ,det burde være greit nok med det kunden faktisk ber om og du bå ikke om drikke :=)
      deilig bilde du hadde da av all krokusen ,dei som var her er vel ferdige den dagen snøen er borte tenker eg

      1. Tusen takk, var flott blomstring her i påsken!
        Ja, det er triks for å selge mer. Slik som Kid har holdt på i alle år. Alltid spørsmål om du trenger kluter etc….
        Burde ikke vært nødvendig synes jeg!

    2. Noen ganger gidder jeg ikke be dem gjenta spørsmålet og nikker bare. Lurt å både nikke og riste på hodet samtidig for da er det de som ikke forstår.

      1. Sånn er det, man gidder ikke be folk gjenta og gjenta fordi det ikke er lettere da heller….Men
        hver gang jeg står i en slik situasjon…føler jeg litt på det! Må jobbe med det!

    3. God morgen!

      Ja hehhehe av og til satser man på at JA er rette svaret, også er det ikke det…..

      Lag deg en fin mandag 🙂

      klem

    4. Neste gang sier du bare hva du skal ha, og legge til at du ikke skal ha drikke til. Enkelt og greit. Får spørsmål om jeg skal ha kvitteringen, jeg bare sier ja. haha. Kommer vel en dag at vi slipper den hersens munnbindet, og jeg kan slippe å dra med meg tolken min som er min bedre halvdel. Ikke alt er enkelt. Klem til deg.

      1. Veldig bra løsning. Jeg bestiler og sier alt med det samme, slik at man unngår slike tilleggsspørsmål.
        Bare være litt lur i forkant 🙂 Klem og fin dag…

    5. Ikke så enkelt å få med seg hva som blir sagt alltid..og for deg er det jo ekstra vanskelig.. Kan fort bli feil svar da…:) Ha en fin dag videre <3

      1. Tusen takk, nesten håpløst å høre noe gjennom slike masker! Er det grøt fra før så blir det i hvertfall vanskelig…
        Fin dag videre…

    6. Tror nok noen og enhver har fått kjenne på det å høre dårlig etter munnbindene kom… Alle folk hører litt dårligere når de ikke har støtte fra munnen. Men man får lære seg noen triks ja 🙂

      1. Ja, det er tråkig..Men jeg må egentlig jobbe litt med meg selv.
        For jeg får en uggen følelse når jeg detter ut av helt enkle spørsmål..

    7. selvfølgelig spør betjeningen om du skal ha noe mer enn det du bestilte. Helt vanlig det, det er selgerens jobb å selge. Har selv stått bak kassen å selv spurt om de skal ha noe mer. Gjerne friste dem med gode søtevarer som wienerbrød selv om kunden skal kun ha et brød. Og det er lov å si nei i fra kunden. Blir ikke fornærmet jeg. Men så er det enkelte som sier ja takk få et wiener brød til. hehehe. Da går kunden ut mer enn kunden egentlig vil ha. hehehehe. Lureri? Nei, må jo tjene noe penger , ikke sant?

      1. Akkurat….de prøver seg….Jeg skal ha på meg lapp på brystet heretter…
        Jeg skal bare ha……….. 0 drikke, 0 poser, trenger ikke kvittering!
        Ønsker deg en fin kveld….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg