Gleder du deg til jul?

 

God kveld – ble det før jeg logget meg på maskinen her hjemme! Tida går når man er på jobb og meg og gåinga så blir lenge nok før man er hjemme! ❤️

 

Jula for meg er disse dagene som er nå. Pynte i heimen og handle gaver og bake litt, rett og slett kose seg masse – særlig her hjemme! Tenker at jeg rekker et par markeder til – hvis ikke Norge stenges ned igjen..Aner ikke hva som kommer. Men det er sikkert planer å gjøre det best mulig slik at flere kan møte jula litt tryggere..

 

Så da satt jeg har da med fyr i ovnen og blogg og TV på og skal se på julekalenderen fra Gamlebyen. Det er utrolig koselig. Føler nesten at dette er en kalender for oss voksne jeg. Aner ikke hva barna synes, har ikke snakket med så mange små barn i det siste! Blir ikke gjort stort her hjemme i dag, bare slappe av og lese litt blogger. Se litt TV – pusle litt med litt småtteri. Er jo ikke sååå mange timene man har til rådighet akkurat! En ting er sikkert – tur har det blitt nok av i dag. Skikkelig kaldt i lufta enda, akkurat som å stikke ansiktet ned i en fryseboks. Men det har vel noe med at jeg blir eldre og huden blir tynnere…LIVET ❤️

 

 

 

J u l a   2 0 2 1 – nærmer seg….knekker du koden i år også???

20 kommentarer
    1. Viktig å kose seg i denne førjulstiden. Masse kos, null stress.
      Selv stresser jeg ikke. Alle gaver er klar. Markeder har jeg ikke turt å gå på med all smitten (bortsett fra det store i byen min såvidt), Og baking og sånt, ja, sånt tar datteren min seg av stort sett. For jeg er ikke i form til sånt nå. Men veldig godt å smake da 🙂
      Flink med turer du. Jeg er sååå misunnelig. Jeg får gå noen få korte turer, men det er i rykk og napp, altså litt periodisk.
      Nyt den fine førjulstiden videre ♥ Klem ♥

      1. God fin kveld til deg Eva, håper formen blir bedre etterhvert og du kan
        være mer ute på tur igjen. Frisk luft er bra! Fint at du har barna som hjelper deg,
        og at de skjønner at mamma ikke er frisk <3
        Jeg liker å slappe av mye her hjemme egentlig. Masse mennesker og slikt er ikke noe for meg.
        Selskaper altså, der man må prate – det takler jeg dårlig nå..Men kan se mennesker og være ute, men
        prate med dem trenger jeg ikke..Nyt dagene og god klem fra meg <3

    2. Godt å kose seg og ikke stresse for mye i denne førjulstida.
      Var nok annerledes i de åra hvor jeg hadde barna hjemme.
      Ble nok en del stress for å rekke alt da.

    3. Åh, blir huden tynnere når vi blir eldre? Jeg har lyst til å komme meg på julemarkedet her i Trondheim en dag. Må prioritere det, men venter på at det skal bli litt mildere i været… Ikke noe julestress hos oss. Styrte på mye før om årene, men nå er det bare litt pynting med nisser, og mest lys og trivsel. 🙂

      1. Julemarked er hyggelig det, men med munnbind er det plutselig litt mer slitsomt!
        Vist blir huden tynn…se på eldre menensker – huden er som papir. 🙂

    4. Jeg skulle ønske alt bare ramlet i fanget på meg, jeg har ikke lyst å handle mat og julegaver når ting er som de er, vil være hjemme å kose med jentene mine 🥰

    5. Koser meg som best det går med førjulstiden. Gleder meg egentlig til jul også. Jeg liker julekvelden og ikke minst de dagene etterpå. Da er det bare å nyte det man har av mat i hus, tenne lys, nyte juletre, gå turer, lese og se film om jeg vil. Liker romjula godt. Men den koronaen ødelegger så mye av forventningen. Vi får det vel til i år også. Klemsiklem:)

    6. jeg ser frem til jul ja ,mest fordi att da har mannen fri en uke og vi kan hygge oss sammen i mange dager :=) jeg er ferdig å kjøpe inn julegaver,har pynta litt og resten har jeg i hus ,trenger ikke kjøpe noe nytt ,julemiddagen er i hus og jammen har jeg litt sjokolade også hi hi ,så ja jeg knekker koden i år også :=) blir sikkert litt kakebaking i morgen

      1. Så bra du har knekket koden – gøy det. Skjønner at du liker at mannen din er hjemme, koselig det da.
        Hygge seg sammen og gjøre det man har lyst til!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg