Gåskolen del 8 – det er som å sette penger i banken

 

God kveld herfra gåskolen. Dette er Solliv (litt sol i øyne også på dette bildet). “Dette er masekoppen som vil ha dere ut på gåtur hver dag”. Jeg har mange flinke elever her nå. Det er bra. For gåing er jo så deilig for kropp og sjel. Men vi må alle ut og gå hver eneste dag. Nytter ikke med skippertak. Og ut skal man i regn og sol. 

 

Gåskolen 7 så var det ting på gang. Dere må kikke innom dersom det ikke ble lest. Finn del 7 HER – jeg vil ikke røpe hva det var. Flinke elver titter innom og fikk det med seg 🙂 ikke for sent…

 

De fleste mennesker synes det er greit å spare noen kroner i banken. Ha til en senere anledning og renter blir det også. Det blir det også på gåing. Kanskje ikke du ser det med det samme. Jeg er ingen lege. Men vil påstå at kroppen herdes ved gåing. Nattesøvnen blir bedre. Tarmen fungerer bra. Er du i overgangsalderen så kan også gåing hver dag hjelpe mot svette om natten. Mindre forkjølet. Fordi kroppen rett og slett blir vant til kald luft. Du får bedre blodomløp/blodsirkulasjon. Bare prøv. Dersom du er litt frossen og blir sittende lenge uten å røre deg, så må du ta frem pleddet. Hvorfor ikke ta deg en skikkelig runde utendørs og sving med armene. Skal si deg det hjelper jeg. God og varm resten av kvelden. Alt dette ser du ikke med en gang. Men det skjer endring i kroppen din over tid. Akkurat som sparing. Det lønner seg!!! 🙂 Så igjen sier jeg DU SKAL GÅ HVER DAG! Det er hjemmeleksen til neste gang. GÅING! 

 

VI GÅES! 🙂 OG HUSK REFLEKS!

 

 

12 kommentarer

Siste innlegg