Gåskolen 4/2020 – Koronatur med tiltak!

 

God formiddag fra gåskolen. Gåskolen fortsetter dag etter dag. Og har en veldig oppsving. Alle skal gå nå! Veldig bra. Vi trenger absolutt frisk luft og mosjon. Det har aldri vært farlig!

 

Men Covid-19 smitter også utendørs. Derfor må vi gjøre grep!  Nå er det ikke det sosiale som gjelder her. Være sosial kan man være på sosiale medier. Ikke ta kontakt med et vennepar for å gå tur. Vi skal ikke være sosiale i livet vårt nå. Gå alene. Du kan gå med ektefelle eller samboer da! Men helst ikke ta kontakt med en nabo for å gå en tur! Det er smitte overalt.

 

Ikke gå der det er mye folk. Finn dine egne stier. Kanskje på et annet tidspunkt slik at det ikke er så mye folk ute. Gå hjemmefra. Ikke sett deg i en bil og kjør til et fellesområde med mye folk. Ikke ta buss eller t-bane for å komme til marka. Gå alene! Gå for deg selv i en løype som ikke er den mest populære…

 

Gåskolen må også ta grep mot dette viruset. Vi kan ikke være forsiktige nok! Men du skal fortsette å gå. Kroppen trenger absolutt bevegelse etter mye stillesitting i vinter. Vi har også alle behov for sollys som gir oss verdifulle vitaminer. Men du må bare tenke annerledes! 🙂 

 

Gåskolen 3/2020 finner du her: tung i magen 

 

Gåskolen er der for deg! Og fortsett å gå, men helst alene. Jeg ser fremdeles store flokker på tur, med grilling og pølser. Vi er IKKE der nå! Vi er med på en felles dugnad i dette landet. GI DITT BIDRAG!

 

14 kommentarer
    1. Ikke SÅ lett å finne alternative løyper her midt i sentrum…:-( Jeg er omgitt av folk hele tida. Men i dag var jeg våken kl 5 og kom meg ut kl 8. Deilig. Tomt. Så tar jeg heller en tur i kveld igjen også, hvis jeg må.. 🙂

    2. Skal i alle fall gå på kirkegården i dag 😀 Regner ikke med det er så mye folk der. Sette blomster på mamma sin grav 😀 Nyt søndagen 🙂

    3. Har ikke gått i dag..men har bada 🙂 Ser det er ekstra mye folk ute om dagen.. Jeg holder meg sammen med mannen og gutta om dagen..omtrent slik jeg pleier..hehe.. Flott bilde av sjefen for gåskolen..tommel opp for deg <3<3

      1. Ikke mange sjelene hos dere på Leira. Så sikkert tryggt å gå tur, så store flokker kan det jo ikke bli nei. Bra dere fikk gått tur begge to da…:) selv om dere gikk hver deres løype..

    4. Nei nå er det ensomme turer som er riktig, rett og slett! Jeg ser også store gjenger på tur, men det er faktisk ikke ok nå. I går var vi på tur et sted med endel andre – også min søster og svoger….. i god korona-ånd var det 50 meter mellom oss og dem – helt innafor! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg