Gåskolen 15 – du begynner på 0 hver dag

 

God ettermiddag her fra gåskolen. Sola kom og det var skikkelig deilig å være ute. Gått lang tur og etterpå jobbet i hagen. Raket løv og ryddet litt…frem og tilbake..mange skritt 🙂 

 

Jeg minner igjen på at vi må ha gode rutiner og gå hver eneste dag…Hele året. helger og hverdager. Det er det som er greia med denne gåskolen. Og DU som synes dette er tull og fjas og tenker “jeg” trenger ikke gåskole for å gå! Men for all del, samme det. Da hopper du av denne skolen og finner din stil! 🙂 Dere andre. Gjør som meg. Gå litt hver dag. Få det inn med kropp og sjel. Du skal tenke på gåing. Hvordan du skal få gått dine skritt. Være kreativ. Kanskje gå på besøk til folk. Gå med strikketøyet. Gå til jobben. Gå til byen. Mange muligheter. Men en ting må du huske på! Det du gikk i går var i går. Det teller ikke i dag. Gikk du 23 000 skritt i går! Så hjelper det ikke for dagen i dag. Det er på 0 i det du står opp av senga! 🙂

 

Du er på 0 på morgenen, men hvis du er fortsatt på 0 +(noen hundre skritt) på kvelden så er det ikke greit! Da får du ta et tak vettu…Og det er noe med det! Føler du deg sunn i kroppen etter en gåtur så spiser du sunnere også…!

 

Så hjemmeleksen neste gang er å være kreativ! Gjør gåing gøy 🙂 Gåskolen 14 finner du  tresmak i ræva 

Vi gåes….

16 kommentarer
    1. Jeg benytter meg av å gå på tredemølle hver dag da nå siden hærlene og anklene mine blir fort betente pga kulden og rått vintervær.

      Selv har jeg alltid på meg aktivitetsklokken når jeg går. Blir motivert av det, og jeg får lyst til å slå meg selv.

      Jeg spiser ren og mager mat, og føler at kroppen min mye heller vil ha det. I helgen var jeg på julebord sammen jobben til mannen min, og jeg kjenner det litt på kroppen at maten ikke har vært det samme. Har vært flink til å passe på slik at jeg ikke har frotset for mye.

      Ønsker deg en kjempefin søndags ettermiddag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Så bra plan du har. Det er da veldig kreativt. Flink du. Man skal kose seg, men viktig å tenke litt hva man spiser til daglig. Flink er du virkelig…klem.

    2. det er sant det,vi begynner på 0 hver dag :=) da vi kom til Brandal var det så sykt mange biler der att vi valgte å kjøre opp til min svigerinne parkere der og så gå ned til museet,i tillegg ble det noen timers ruslig for å få med oss 40 utstillere og tilslutt gå opp den bratte bakken til bilen etterpå,ble noen timer på føttene i dag ja

      1. Helt sant, i morgen er det ny dag. Med nye skritt. Masse fin trim fikk dere i dag og var jo kreative som parkerte langt unna og gikk…kjempebra… <3

    3. Eeeeehm .. jada! Denne helga ble det litt sånn her, starta på 0 på morrakvisten og hadde jaggu ikke veldig mange tusen skritt på kvelden. Sinnsykt sløv helg med andre ord. Vil ikke ha den i reprise!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg