Gåskolen 14 – tresmak i ræva

 

God formiddag her fra gåskolen. Håper du har en skikkelig dårlig stol å sitte i. Sitter du for lenge på en hard benk eller vond stol, så får du tresmak i ræva. Kirkebenker har aldri vært gode. En time, og du vil ut å gå….:) Motsatt  med stoler hjemme. Er den for god å sitte, så sitter du der hele kvelden lissom. Tror du det er bra for helsa?  Nei, overhodet ikke. Kroppen er laget for å bevege seg. Ledd må smøres! Jeg har en dårlig Ikea-stol her hjemme. Fader så vond å sitte i…En kaffepause er nok for meg! Da er jeg på vei ut døra. FOR DA HER JEG TRESMAK I RÆVA!

 

Det er sundt å bevege seg. Jeg går masse. Enkelte dager er jeg oppe i 23 000 skritt. Det er mye. Jeg var hos bedriftslegen i går. Sjekket alt mulig vet dere. Blant annet blodtrykket. Det var på 128/80. Det er meget bra. Og det etter mange timer på jobben som var i overkant stressede. Og jeg nærmer meg 60…ikke til sommeren da. Men går fort mot det tallet! Legen sa det var helt utrolig. Men noen er jo født med med gener og kropp som trenger å bli medisinert etterhvert. “Det ligger i familien” er det noe som heter. Min mor har høyt blodtrykk og pappa hadde det. Men det å gå tror jeg gjør mye for min helse! Og det å gå får ned stresset. Finner roen. Finner energien 🙂 

 

Gåskolen 13 finner du Du pusser vel tenna hver dag! Så da ønsker jeg dere en fin lørdag, men ikke i godstolen <3 

 

Vi gåes

10 kommentarer
    1. Du har nok rett i at har man en god stol, er det lett å bli sittende for lenge… På den andre siden er det mange av oss som trenger en god stol å sitte i, og som ikke orker/kan gå så mye. Alt med måte tenker jeg 😊

    2. Her er frk Solliv på hugget igjen, og til og med med med tresmak i rævva og gangsperr 😀 Kan det bli bedre ? Blir på langt nær så mange skritt her. Men blodtrykket begynner å nærme seg normalen for unge mennesker, dvs nedenfra og opp. Har alltid hatt lavt blodtrykk. Da jeg var yngre gjaldt det å reise seg rolig, ellers kunne jeg gå i bakken med dunder og brak! Men nå har jeg jo aldri hatt så lang vei ned til bakken 😀 Ha en smakfull aften 😀

    3. Hehe..tresmak i ræva vil vi ikke ha nei.. 🙂 Jeg gikk jo veldig mye før jeg ble syk..nå kan jeg jo ikke “trene” som før..men er ute å beveger meg slik det passer for formen.. Mitt blodtrykk har alltid vært bra…håper det fortsetter sånn 🙂 Fin inspirasjon med gåskolen din… God helg videre <3

      1. Ja tusen takk, her skal det gåes vettu….Så prøver alt jeg kan med motivering. Noe snilt og noe litt tøffere 🙂 Ja, jeg vet <3 God helg og klem ti deg.

    4. nei stolen min er ikke vonde,den er skikkelig god,men jeg gror ikke fast hi hi .Nattet over hos ene datter natten som var,da vi forlot dem i dag ble det masse trakking på mange forskjellige butikker,kjøpsenter,inn og ut ,det blir mange skritt av det,så besøkte vi sønn før vi reiste hjem,noe skulle vi ha med oss hjem igjen og det ble noen steg og stående venting medan karane gjorde ting klart :=) det ble noen steg i dag her også ja

      1. Så bra du har god stol. Skal kjøpe meg en ny etterhvert. For min er vond å sitte i. Sofaen er bra da. Den sitter jeg godt i. Hvis ikke får mann vondt i ryggen. Du har vært aktiv og gått masse i dag skjønner jeg…Så bra. Nyt kvelden da…eller nå er det god Natt..:)

      1. Herlig…føler det litt sånn jeg også….:) Blir både 2 og 3 turer hver dag! Sofaen er god, men stolen ved radioen er grusom å sitte i :)klem ti deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg