Gåskolen 13 – du pusser vel tenna hver dag

 

God formiddag her fra gåskolen – håper du har en fin lørdag så langt. Planene dine er vel klare. Du skal vel ut og gå en eller flere turer. Du går jo hver dag nå! Om det blåser kaldt…skal du ut og gå! Får du det ikke til? Du må jobbe med rutinene dine. Rutiner er GULL verdt. Jeg tenker aldri om jeg skal gå i dag eller vente til i morgen. Jeg går hver dag – jeg er en gåer. Det er bare noe man gjør i løpet av dagen. Som det å pusse tenner! Du pusser tennene dine hver dag. Det er noe du alltid gjør. Tenker ikke over det. For det er robotisert. Det er bra! Vi må ta vare på tenner! 🙂

 

Men vi må også ta vare på kroppen og helsen vår. Pusser vi ikke tenner hver dag. Så blir de ødelagte og forfaller! Det gjør jo også kroppen vår. Mange sitter hele dagen på jobb. Sitter og spiser middag. Sitter så i sofaen og ser på tv. Ligger i senga og sover. Dag etter dag. Hvorfor? Hvorfor er det ikke naturlig å bruke kroppen vår lenger. Det er jo naturlig. Den er skapt til å brukes. Ikke til å sittes eller ligges i stykker! Nå snakker jeg om folk som er litt “late” da – ikke de med sykdommer som ME eller andre alvorlige sykdommer <3 

 

Dagens hjertesukk – få nå endelig ut den ræva ut av sofaen! Beklager litt sterke ord! Men gåskolen er en skole som ønsker og vil at kroppen din skal brukes. Du skal GÅ!

 

Gåskolen 12 finner du på den blå linken En time ekstra 

Vi gåes…

10 kommentarer
    1. Blir nok ikke noen tur ut å gå på meg i dag, men kanskje i morgen… Da må jeg nemlig ut uansett 😊 Jeg har alltid tatt vare på tennene mine, men det hjalp dessverre ikke når skoletannlegen boret dem i filler da jeg var yngre. Det vår jeg svi for nå, som de mer eller mindre detter fra hverandre, men pusser dem gjør jeg 😊

    2. hi hi ,godt jeg har vært aktiv i dag da ,begynte å stelle heimen kl 11 og sette meg først ned kl 16.30 :=I jeg har jobbet gått opp og ned trapper med div som ikke skal ligge fremme i julen,her snakker vi hus med 4 etasjer så mange trappetrinn,så har jeg gått tur ute ,jepp jeg jobber med å få inn den vanen,fortsatt går det veldig bra

      1. Hehe, du ligger godt an du da. Flink er du. Men du liker jo å være i farta! både med det ene og andre. Men viktig og ikke bli sittende hele dagen. Blir jul hos deg 🙂 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg