Garnet jeg handlet i Tyskland – ble en bøttehatt

 

Jeg kjøpte tre nøster med bomullsgarn i Kiel. Dette garnet lage jeg en bøttehatt av. Ingen oppskrift, heklet staver rundt og rundt og avsluttet med noen omganger med fastmasker. Målte underveis..slik at den skulle passe hodet, synes ikke det ble så galt jeg..En sommerhatt – gul og kul! 

 

Man hekler først rundt og rundt og så etterhvert må man ha litt mindre masker på omgangen. Slik at det bøyer seg på en måte. Ligner så en “brødkurv”. Og så øker man litt igjen slik at det blir en liten kant man kan brette opp. Så det blir litt hattefasong og ikke en lue! Brukte heklenål 3,25. Og det garnet likte jeg godt å hekle med. Og hvis du ikke skjønte noe av dette, så ligger det sikkert masse oppskrifter på nettet, hvis man googler bøttehatt! Mulig jeg syr på noen blomster, usikker. Skal prøve å dandere noen blomster rundt. Har mange som jeg har heklet tidligere. 

 

 

 

18 kommentarer

Siste innlegg