går du med arvesmykker?? Tenk energi……

 

Jeg er litt i det åndelige hjørnet i dag på grunn av en blogg jeg leste her inne! Så skrev tidligere om Husrens og da jeg hadde skrevet om det kom jeg på en bok jeg satt og bladde i her om dagen! Boka er på flere hundre sider. Men jeg har bare lest noen få sider. Boka handler ikke om smykker altså, men krystaller og energier…

 

Det handler om arvesmykker! Har du husket på å rense smykkene du arver? Hvis ikke så kan du ha overtatt tidligere eiers ubalanser og skavanker! Mange vil kunne nikke gjenkjennende til en slik erfaring!

 

Boka forteller om en sykepleier som hadde arvet et armbåndsur fra sin avdøde bror. Broren døde som følge av forhøyet blodtrykk og hun (sykepleieren) arvet klokken. Like etter at hun hadde begynt å bruke den, fikk hun også det samme problemet som broren døde av. Hun hadde aldri tidligere hatt høyt blodtrykk, og hun måtte også nå medisineres. Historien sier videre om det en forbindelse med energien fra brorens sykdom og klokken. Den tredje personen her holdt klokka i hånden og ble straks uvel. Uret ble renset mentalt (hvordan det renses stod det ikke noe om) og lagt til side, 2-3 dager. To uker senere fikk sykepleieren målt blodtrykket igjen og det var tilbake på helt normal verdi og hun trengte ikke mer medisinering..Hun gikk nå med armbåndsuret og hadde ikke noe mer problemer med blodtrykket.

 

Dette er fra en bok om “Krystallenes Univers” av Jette Holm. Jeg har bare lest litt i boka og er nok mye her som det er noe i – det er jeg helt sikker på! Akkurat i dag passet det å ta med denne historien også synes jeg! For den gjorde inntrykk på meg. I boka er det også en historien om en dame som arvet et gullsmykke. Der skjedde det også underlige ting. Kanskje jeg skriver om det en dag også…Men tror det holder for i dag! Litt om hvordan du renser ditt smykke her: rens av smykker for negative energier 

 

Tror ikke vi skal kimse av energier…

15 kommentarer
    1. Det er åpenbart mye mer mellom himmel og jord enn hva som kan forklares.
      Dette må jo være myntet på samme greia som den der folk som har fått organer fra en donor, og da spesielt hjertet, og brått får egenskaper og personlighetstrekk som det senere viser seg kjennetegnet donoren..

      1. Hmm…merkelige saker altså…Man blir tankefull av slikt.
        Men som du sier det er noe mer enn det vi ser og hører…Ikke alt kan forklares der og da.
        Men henger sammen på en måte..

      1. Spenende! Det er helt sikkert…Vi har ikke fasiten verken du eller jeg…Som du sier mye mellom himmel og jord!
        Ønsker deg en fin kveld! Nå skal jeg ta meg en kopp te….

    2. Har arvet noen smykker, men den ene gir meg kvelningsfornemmelser. Bruker den ikke. Man kan legge i vinduskarmen når det er fullmåne har jeg hørt.Er en form for rensing. Det er mer mellom himmel og jord enn vi aner.

      1. Det er en form for rensing ja og vaske smykkene i såpevann fri for hud og sånt! Men en klokke bør jo ikke legge i bløt. Men som du sier kanskje i en vinduskarm ved fullmåne.
        Jeg bruker sjelden smykker og har ikke arvet noen heller. Men er greit å vite….Klem og fin kveld – her blir det en kopp te og leggetid om en times tid. Natti natt…

        P.S. Ja, skjønner ville heller ikke brukt dette smykket du nevner..

    3. Energier tror jeg kan feste seg i mye, spesielt i speil. Jeg kjøper det meste brukt, godt for både miljø og økonomi pluss at jeg liker den gamle stilen veldig godt. Jeg ramlet over et gammelt speil som hadde en lampe fastmontert på hver side. Speilet hadde en gammel patina og man kunne se at det hadde levd et langt liv, men jeg likte det så godt og hengte det oppe på soverommet ved sengen. Etter første natt begynte jeg å sove mere unormalt enn tidligere. Jeg våknet mye og jeg hadde en veldig ubehagelig følelse av at jeg var overvåket. Uff, jeg får frysninger når jeg tenker tilbake på dette. Jeg våknet omtrent hver eneste natt og jeg var til slutt så livredd når jeg våknet at jeg ikke klarte å bevege meg. Det var som om noen sto over meg og jeg kunne føle den sinte og skremmende energien. Det tok meg nesten to uker før jeg plutselig skjønte at det var en negativ energi jeg hadde tatt med meg hjem via speilet. Det ble tatt ned og kastet øyeblikkelig. Jeg er litt usikker på om den energien kom bort med en gang eller om jeg bare hadde fått skrekken, men jeg har ikke våknet og vært så redd siden. Aldri skal jeg kjøpe brukte speil igjen.

      1. God morgen…For en ekkel historie. At speil er verre enn noe annet har jeg ikke tenkt på. Jeg også drar med meg masse greier i huset her for jeg liker brukte ting. Speil har jeg aldri kjøpt brukt. Bra du fant det ut og fikk kastet det ut altså…Skikkelig ubehagelig å lese. Takk for at du delte historien.
        Ønsker deg en fin dag….

    4. jeg arvet et smykke etter min farmor en gang ,men jeg er ikke flink til å bruke det ,min farmor var et godt menneske ,full av hjertevarme for alle sine ,men hun fikk nyresvikt og det ble hennes bane til slutt ,akkurat det vil jeg ikke arve,kanskje jeg må lete frem smykket og vaske det eller sprite det :=)

      1. God morgen….ja – undersøk hvordan det skal renses. Jeg hadde kanskje renset det i godt såpevann…før jeg brukte det. For akkurat dette er lurt å ta litt alvorlig tror jeg.

    5. Et smykke jeg hadde arvet, fikk jeg fysisk renset av en som driver med healing og yoga <3 Hun tok bort energier som lå i smykket….
      Det er nok mye sant i dette – at det ligger både positivt og negativt av energier i ting man arver.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg