Gamlebyen igjen

 

God pinse og aften. Skjer ikke noe spesielt her hos meg, ingen tradisjon på det å feire Pinse egentlig..Bare at det er fri og butikker stenger ned. Pynter ikke huset, eller ber folk til en god middag..Er ikke der. Blir vel et glass vin etterpå..

 

Jeg dro en tur til Gamlebyen og tittet litt..masse folk og liv og røre, sånt elsker jeg..Jo flere mennesker jo bedre er det..Sånn er jeg! 

 

 

 

Strikkebutikken Studio Moyo har flyttet til et større lokale i Gamlebyen. Flere her på blogg som følger Studio Moyo på IG, masse vakkert garn og ikke det billigste og tradisjonelle. Jeg har ikke handlet der enda..

 

Du finner hjemmesiden i linken og garn kan kjøpes på nettet STUDIOMOYO Jeg kommer nok til å handle garn til en genser der en dag! Men strikker ikke så mye for tiden..Rekker ikke over alt jeg vil..

 

 

 

Garn for meg er som sukkertøy – moro å gå rundt å titte på garntyper og farger. Likte dette garnet nedenfor her. 

 

 

Folk kosa seg i sola i Gamlebyen. Det er Fredrikstad Cup i helgen og det drar folk fra hele landet. Jeg tittet litt på noen håndballkamper også og innom tivoli.

 

 

 

Gamlebyen leverer alltid 🧡

24 kommentarer
    1. Fine Gamlebyen altså! Der er vi ulike igrunnen… jeg er ikke såååå glad i masse folk! Den garnbutikken så helt ut som en godtebutikk, hihi…. klemmer <3

      1. Gamlebyen er magisk…ja, alltid likt masse mennesker og styr og køer og horder…Hehe..
        Men jeg liker jo ro og fred også, men er nok veldig delt..
        Er veldig glad i by, og så liker jeg turer i skog og mark..Men det må være litt av hvert..Bare skog blir for kjedelig for meg. Liker variasjon. Elsker Oslo og mengder med folk.

        Klem…

    2. Tar gjerne en tur i godtebutikk med garn – men mye folk er jeg helst foruten 😊. Fint at DU har kosa deg 👍

      1. Mange takk – jeg liker at det er folk og røre og liv i byer..Sånt elsker jeg.
        Garnbutikken har blitt så fin, den tidligere var for liten altså. De trengte større plass, det gjorde seg bra.
        Ha en fin aften… 🙂 Kos deg..

    3. dette såg koselig ut ,ja det er fint med liv og røre og solskinn ,hos oss regner det og blåser så det er reint guffent å være ute ,men vi har tilbrakt dagen i bobil på dagstur ,Men det garnet var rådyrt

      1. Deilig i Gamlebyen, ja ikke det billigste garnet det der. Men folk vil vel ha noe annerledes. Så flere som dro i slike nøster. Om de kjøpte vet jeg ikke. Jeg liker egentlig billigere garn å strikke med, men det er jo en trend med mange dyre garntyper i strikk..Mange vil ha noe helt unikt og ikke det klassiske. Folk har penger. Og Gamlebyen har mange turister og masse folk fra Oslo..
        ..
        Bra dere kosa dere på tur i dag. Deilig det da.

    4. Enig i at det garnet så fint ut. Liker folk, men ikke for mange. Husker søstrene pleide å være på Fredrikstad cup når de spillte håndball. Jeg har aldri drevet med sånt.

      1. Herlig, ja denne cupen har vært aktiv siden 1982. Koselig at søstrene dine
        spilte håndball da. Det garnet var lekkert. Strikke det sammen med et annet garn i en genser.
        Tenker den hadde blitt nydelig ja. Mye flott garn altså, så jeg får bare komme i gang etterhvert igjen.

    5. Skikkelig fin dag i gamlebyen 🙂
      Koselig å gå slik og kikke når sola skinnet, og det er så mye artig å se.
      Herlige farger på garnene 😀
      Gjør ikke noe spesielt i pinse vi heller. Tar det som det kommer ☺️
      God pinse 🥰

      1. Gamlebyen er flott og jeg liker å gå slik å se folk og ta bilder til IG og blogg 🥰
        Er jo en hobby for meg det.
        Garnet og fargene var lekkert..Likte det så godt. Så får følge med, kanskje det er litt salg etterhvert.
        God pinse og klem.. 🙂

    6. Koselig å gå rundt slik og bare trekke til seg inntrykk. Men for meg kan de fort blir for mye folk – jeg liker ikke store folkemengder – men av og til er det jo greit 🙂
      Så mye fint garn som var i butikken der! Der var herlige farger som fort kunne bli til en sommergenser 😀
      Nyt dagene 🙂 klems

      1. Jeg liker å være der det er når det er noen som skjer her i Fredrikstad. Synes det er gøy.
        Masse deilig garn og mye ukjent for meg. Fint med andre merker enn Sandnes og Drops..
        Og andre oppskrifter. Tenke nytt. Men man strikker jo ikke lenger for å få seg en billig genser, da kjøper man seg en.
        Klem 🥰

    7. Tenk du er på 13 plass.👍 Er så flott i Gamlebyen. Folk og liv. Mye fint som selges ser jeg av bildene. Var ute i vogna i går, vasket og styrte. Men har mye igjen men tar det neste gang, og håper på bedre vær. Kos deg med ekstra fridager. Klem

      1. Tusen takk, ja gøy. Hatt en del folk inn og lest og delt gamle innlegg ser jeg. Det drar jo noen klikk.
        Hatt egentlig mange lesere hele denne uka. Liker det godt. Men lista har jo stått og jeg har hatt fler klikk
        enn det som har kommet frem. Men ser jo mine egne tall.
        Gamlebyen er magi, ja masse fint og mye lekkert i glass og porselen også.
        Mye jeg kunne tenkt meg, men jeg skulle jo videre å se håndball og tivoli og kunne ikke dra på det.
        Hadde ikke bil. Så bra du har fått vært ute i vogna. Tror det blir en god sommer for alle jeg. Nyt pinsa og klem herfra meg 💜

      1. Tusen takk, været ser deilig ut..Men er sur vind. Men bedre i dag…
        Deilig med fri og tanker mot sommeren…Ha en fin kveld 🙂
        Masse forskjellig på de kantene her..Håper du har en fin pinse.

    8. Så fint i Gamlebyen i Fredrikstad😀 Og ser kjempekoselig ut der du vandret. Du elsker garn, ja. Skulle vært på Gotland der jeg var nylig du da. Vet at du har lest innleggene mine derfra🤗 Så mye fint garn at til og med jeg som ikke har strikka på 30 år kjøpte garn😅

      1. Herlig at du så på garn og kjøpte, veldig gøy..
        Jeg elsker å gå i garnbutikker..Og skulle gjerne kjøpt, men må ha noe konkret å lage.
        Hvis ikke blir det bare liggende. Jeg må finne en fin oppskrift på en genser. Det har jeg lyst på.
        Gamlebyen er fin i alle årstider egentlig, men moro med folk synes jeg og det er jo masse turister i denne pinsa.
        Og Cupen.

    9. Så utrolig fint der og heldige med været har dere også vært i Pinsa.🤩🌸🌞
      Sikler veldig på den garnbutikken der.🧶
      Har vært inne og titta på alt det fine.🥰🤩
      Det er godt at noen helligdager ikke inneholder altfor mye program.😅

      1. Den garnbutikken er nydelig. Ble veldig forelsket i flere garntyper.
        Må bare finne noe jeg har lyst å lage meg. Slik at jeg ikke bare kjøper to hesper og de blir liggende.
        Så får bruke litt tid på å finne noe fint. Flott hjemmeside med masse fristelser. Hun er driftig hun som driver butikken synes jeg.
        Været er fint, sol og blå himmel og sur vind..Men deilig i le for vinden..
        Jobbet litt i hagen i dag jeg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg