Gamlebyen i Fredrikstad

 

God morgen. Vi sier bare Gamlebyen vi da. Vi sier ikke, nå skal jeg til Gamlebyen i Fredrikstad. For oss er det bare en gamleby og det er Gamlebyen.

Verdens fineste sted. Alle koser seg her og det er stor trafikk av fugler i forskjellige arter og ender da. Masse, og de trives! Koser seg og gakker rundt og mange ganger over veien. Så har fått eget skilt. Ja, du må kjøre forsiktig når du skal inn i Gamlebyen. For det er jo nesten som en dyrehage åsså.

 

Fremdeles pinse og jeg slapper av en dag til før jeg begynner på arbeid. Ikke arbeid på jobben, men her hjemme. Nok å ta i ute. Hage og hus. Så får se hva jeg rekker. Men alt bør være ferdig før høsten kommer da. Skal ikke male huset i år, men rundt vinduer. Plattinger. Male rekkverk på veranda. Ja, mye å gå over når man har hus. Men jeg liker det. Jeg liker å jobbe med kroppen, gjøre noe. Det å sitte i en sofa og skravle er ikke meg. Men jeg liker å reise da, farte litt…Men det er jo noe annet 🙂 Men når jeg er hjemme og har fri, liker jeg å holde på ute! 🙂

 

GOD MORGEN OG NYT KAFFEN!

OG JEG HAR FORRESTEN EN SIDE PÅ FACE SOM HETER SOLLIV…

 

@solliv

4 kommentarer
    1. Når endene møtes er ringen sluttet 😀 Vakkert i gammelbyen din 🙂 Som du sier, alltids noe å ta seg til når man har hus. Blir ikke lettere med årene å ta tak i alt som burde gjøres ….. 🙂

      1. Ja 🙂 mye å ta seg til. Når man har hus og hage og unger og gammel mor…og jobb, så dagene går til gjøremål…Sånn er livet….et pust i sivet…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg