Gamlebyen 16. mai

 

I går ettermiddag ruslet jeg tur rundt ved vollgravene i Gamlebyen. Det første som møtte meg var den den vakre i en grønn eng! Tenker at fruen ligger på egg et eller annet sted! Våren i år er virkelig vakker. Grønt er virkelig skjønt! Legger ved noen bilder, trenger ikke så mye tekst akkurat her synes jeg! 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I går viste jeg frem litt bilder fra Vaterland i Gamlebyen. Det siste bildet her er fra Vaterland, og innlegget kan du finne her: Vaterland – Gamlebyen Fredrikstad 

 

Stille og rolig her i dag. Det blir turgåing. Har vært på en tur for å finne 17. stemningen. Det var grønt og flagg og øsregn. Dra til byen skal vi ikke gjøre i dag! Vi skal fremdeles holde oss mest mulig for oss selv og kan ha max 5 gjester! Jeg stod og stekte meg egg og bacon nå og ser naboene gikk i tog her på feltet. 5 stykk i første runde, med lillegutt på sykkel og bakerst bestemor med paraply. Runde nr. 2 hadde de fått med seg noen flere, nå var de 9 – 10 personer. Flere småjenter i bunader. Skikkelig vakkert å se! Fikk en god 17. mai følelse jeg! Etterhvert slå på TV og se om jeg finner noe korps. For det var det dårlig med i gata her altså! Ungene min er voksne, men jeg har sendt over penger til pølser, brus og is 🇳🇴 Rart det der, men inne i meg er de fortsatt mine små gutter som jeg vinker til i toget! Jeg har dandert noen flagg her og der og når jeg ser navnet på gutta på flagget så blir jeg rørt!

 

 

Norge har bursdag i dag! Gratulerer med dagen! Hipp hurra!

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Gratulerer med dagen til deg. Her bøtter det ned. Så er nesten glad for at det ikke er helt normalt idag. Da hadde vi blitt bløte.
      Her er det lov med litt flere gjester. Så noen barn og barnebarn kommer etterhvert.
      Flotte bilder som vanlig.

      1. Ja, du sier noe. Det øsregner….
        Ikke vært greit med bytur og sånn i slikt vær! Kos deg med alle dine gjester! 🙂
        Tusen takk..

    2. Nydelige bilder -ja, grønt er skjønt! Stusselig når det ikke er noe særlig tog å se….. og korps er super-viktig (det fikk jeg jo med meg idag da)! Nå skal jeg ta meg en tur ut igjen snart – men det blir med turklær! God klem <3

      1. Tusen takk, 16. mai var en fantastisk dag. Så fint det ble utover ettermiddag og kveld.
        Og det er nydelig med alt det grønne! Klem…

    3. Koselig å få et blikk inn i dagen der på dine kanter. Her har det vært sommerlig. Bare bila litt rundt og kost oss på hjemmebane. 🤗 Gode tanker 🇳🇴

    4. så vakre bilder ,nå har våren etablert seg og fargene er tilbake i naturen :=) her samlet alle som bor på Leira seg for å gå et tog vi er jo ikke mange :=) men vi takket nei da dei ringte på døra for å se om vi ville være med ,vi hadde akkurat kommet i hus etter en gåtur og vi hadde besøk ,svigerdatter skal føde om en uke og hun orket ikke gå turen 2 ganger ,og det skjønner jo jeg veldig godt ,men koslig att dei gikk tog dei andre som bor her da

      1. Faregene er virkelig vakre nå etter alt dette regnet! Det er så fint.
        Det skjønner jeg godt, hun bør jo hvile litt!
        Men fint med tilbud om tog da. Her var det som sagt helt stusselig.
        Før gikk også barnetoget forbi døra her. Ikke hvert år, men byttet på
        rutene. Jeg elsker barnetog! Det er 17. mai…
        Fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg