Frokost på en lørdag

 

God morgen eller formiddag er det kanskje for noen. Jeg er jo tidlig oppe. Strikker og slapper av før jeg begynner dagen. Skal etterhvert i dusjen og sette i gang med oppgaver. Lørdag er litt arbeidsdag. Rydde og vaske her hjemme. Handle for mamma. Ja, dere vet. Det er ikke hviledag. Når man jobber hver dag. Så må man rett og slett bruke lørdagen for seg selv og sine! 

 

 

Frokost må til. Jeg koker 2 egg i 10 minutter. Ja, jeg koker egg i en kjele med vann. knekkebrød med egg og tomat. Salt og pepper. 1 glass skummet melk og yoplait er dagens valg. Det blir en grei frokost synes jeg! 🙂 Proteiner må til for å holde kroppen i gang! Og jeg har blitt mer og mer glad i knekkebrød! Synes det metter bra! 

 

Fin lørdag videre alle sammen 🙂

14 kommentarer
    1. Mmmm….knekkebrød, og dette så godt ut som topping ♥
      Knekkebrød med leverpostei eller ost er som regel min frokost, på en hverdag 😉 Men det så jammen godt ut med egg også. Det skal jeg jammen forsøke. Tusen takk for tips ♥
      Ja, helgene må jo også være aktive, og da er det de og det nærmeste som gjelder ♥ Ha en herlig lørdag fine du ♥ Klem

      1. Tusen takk, knekkebrød med egg og tomat er veldig bra altså…Smaker.
        Lørdag er å jobbe med ting i heimen og oss rundt oss…Sånn er det jo 🙂 Klem til deg <3

    2. God formiddag 😀 Koselig morgenstund ,, sånn skal det være . Her går det som regel i et par skiver med et strøk av tyttebær syltetøy.. enkelt og greit og godt 😀 Ha en flott fredag 😀 Klem

    3. Jeg spiser også masse egg. Har akkurat gjort klar lunsj, bestående av bl.a. tre egg moset og blandet med salt og majones. Nammis! 😀

    4. Her ble det veldig sein “frokost” i dag.
      Jeg følte meg så sulten, ør og utafor i hele går. Så i dag spanderte jeg på meg 2 brødskiver med makrell i tomat. Jeg sa akkurat til mannen i går at vi må ha knekkebrød i huset. Det er litt “lettere” mat enn brød.
      Dette her så veldig godt ut😊 Jeg skal også huske å bruke havregrøt som et måltid 😊
      Ha en fin lørdag😚

      1. Knekkebrød er både kjekt og billig. Kjøper de doble pakkene med Wasa. Koster ikke stort. Spiser masse makrell jeg også liker det. Grøt er godt. …:)

    5. ja lørdagen må nok brukes litt i hjemmet ,men det er helt greit synes eg :=)
      Dagen får en fin start med en god og sunn frokost,her går det i havregrøt i ukedagene,når helgen kommer tar jeg gjerne en skive eller to eller knekkebrød,glutenfritt :=) i dag ble det skiver med røkelaks og egg på ,godt var det,men havregrøten er snillest mot min mage uansett :=)

      1. Greit å bytte på litt. Men smaker best med knekkebrød på morgenen synes jeg. Men grøt er godt. Brødskiver kan jeg spise litt utover dagen. Men synes faktisk knekkebrød smaker bedre. Glutenfritt er godt. Spiser det noen ganger jeg også. Elsker røkelaks..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg