frittata

 

God morgen, håper du har hatt en god natt og fin søvn! Mitt motto er som alltid. Legger meg til samme tid hverdager som helg! Står opp til samme tid hverdager og helg! Selv om det kan bikke et kvarter på lørdagskvelden. Så er det en god rutine. Er jeg på tur så kan det jo bli litt unntak! 🙂

 

Men uansett frokost bør man jo få i seg. I går lagde jeg frittata. Skar opp en rød paprika i biter. Stekte denne på svak varme i litt olivenolje. Imens lagde jeg en eggeblanding. 3 egg, en skvett melk, salt og pepper og litt persille. 1 spiseskje rød pesto. Rørte lett i sammen. Helte over panna jeg hadde paprika i. Putret videre på svak varme. Så skar jeg opp en tomat i skiver og en ostebit.

 

Fylte dette over eggepanna. Så lot jeg det steke videre på svak varme til det hadde satt seg, og blandingen stivnet og osten smeltet. Kunne sikkert hatt i litt oppskåret skinerester. Men det hadde jeg ikke i hus. Det var lørdag og jeg trengte å handle litt. Noe jeg gjorde senere 🙂 Handler som regel 2 ganger i uka. Onsdag og lørdag. Har funnet ut at det passer for meg. For meg et det ikke økonomisk å handle 1 gang i uka. Det er slik rutine jeg har! <3 Mindre svinn på denne måten når man bor alene rett og slett!

 

 

Veldig god og smakfull frokost. Et rundstykke eller en skive brød til smaker godt! Og du, her skal det ryddes igjen..Passer på når det er dårlig vær! 

 

 

Jeg tror på en håndfull godhet.

10 kommentarer
    1. Lykke til med ryddingen 🙂 Så godt ut med den fritataen eller omeletten eller hva man vil kalle det 🙂 Litt egg er ikke å forakte til brødmat 🙂

    2. Nam, nå ble jeg sulten. Jeg har ikke spist frokost enda, men en god brunch står på planen 🙂
      Jeg er dårlig på å planlegge ukens matforbruk, så jeg kan også handle to ganger i uken, når jeg har ungene her. Det blir rimeligst for meg. Skal jeg handle for hele uken, ville jeg nok handlet mye jeg ikke egentlig trengte også, bare sånn for sikkerhetsskyld 🙂
      Ha en herlig søndag ♥ Klem ♥

      1. Tusen takk, ble godt dette. Synes slike eggepanner er gode rett og slett. Ja, altfor vanskelig for meg å planlegge mat hele uka. Da jeg spiser en del måltider i kantina på jobben. Og også i rykk og napp en del ute på senter eller restaurant. Klem til deg…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg