Frisering

 

God kveld i regnet! Det har vært flott vær hele uka, i dag er hele Fredrikstad på festival og det regner..er det ikke typisk? I går friserte jeg dette treet. Det har kommet opp av seg selv, og det står egentlig på grensa mi til tidligere lekepark..nå er det bare et sted folk lufter hundene sine. Men jeg vil holde det nede og liker stammer så klipper masse bladverk, synes det er finest! Det skal jo ikke dekke noe eller være en skjerm, jeg vil ha utsikt her!  Kjøpt noen solcellelamper på Europris som jeg hang opp! 

 

 

Dette var det jeg fikk se av idyllfestivalen. Ingenting å se eller høre fra gratis-plassen jeg hadde sett meg ut. Det øsregnet og jeg ville bare hjem! 

 

 

Lys i hagen må til..

 

 

Disse bare kom opp av seg selv…sikkert 1,5 meter høye ..

 

Det var et rart fenomen på himmelen i dag, en diger ring rundt sola…Aldri sett eller hørt om før! 

 

 

Har du sett slike sirkler rundt sola? 

 

Men nå skal jeg slappe av litt tenker jeg…Bare det å gå frem og tilbake til byen tok meg 4 timer i dag..Mye styr og mye folk og Fredrikstad var nedstengt på grunn av Sian sin markering..+ hele Fredrikstad som skulle på festival + 0slo-trafikken…jaja….

10 kommentarer
    1. Der foregår det saker og ting. Kanskje greit å holde avstand fra de største tumultene. 🤗 ønsket deg en flott helg på alle måter. 🤗

      1. Ja, mye politi og ressurser for de 7 menneskene som ytret seg,,,
        men det er ytringsfrihet – men det koster samfunnet en del!
        ca..50 politifolk, ca.8 politibiler, flere ambulanser og kanskje 100 vakter fra de frivillige.

    2. En “halo” – sirkel rundt sola er vanlig 🌞
      Av og til ved litt dis/høye skyer, iskrystaller, kommer en slik ring. Kan bety værskifte 😊

      1. Tusen takk, da er det opplagt..
        Bare sett små sikler og denne var så stor så jeg ante ikke…
        Værskifte ble det, det øsregnet i 12 timer.

    3. Flott pynta med lys i hagen..sånn sett er dere heldige som har mørke kvelder – kos med både kunstig og levende lys ute om sommeren 🤩
      Og sånn ring rundt sola er det ofte her oppe i alle fall 😊

      1. Tusen takk, ja jeg liker mørke kvelder med lys på veranda og rundt i hagen. Det er så koselig.
        Aldri sett slik stor ring før jeg..
        Men som Mette sier, det er Halo.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg