fri og helg og sånn

 

God morgen denne fridagen i mai. Himmelspretten..For meg så er det rett og slett en fridag. Tenker ikke så mye på hvorfor vi har denne dagen. Jeg bare tar i mot jeg. Fri…Ja, takk… 🙂 Ennå har jeg ikke kommet lenger en kaffekoppen. Deilig. Det var litt overskyet, men sola kommer den nå. ..Blir nok en fin dag! Skal gå en tur etterhvert. Ikke gjøre så mye i dag.

 

Trenger å slappe av. Bare være til og ikke se på klokka. Nå skal jeg på jobb. Nå må jeg kjøre fra jobb. Nå må jeg på butikken. Nå må jeg ordne i hagen. Nå må jeg gå tur. Nå må jeg begynne på middagen. Nå må jeg det og det og det…Det er jo det en fridag handler om..Være fri. Leve litt. Ikke tenke så MYE må. Kjenne på livet..Kjenne sola i ansiktet. Være tilstede. Se på fugler. Høre fuglekvitter. Stoppe opp..Mai er en flott måned. Dessverre har den vært kald og guffen. Og denne måneden går altfor fort. Det liker jeg overhodet ikke.

 

For egentlig er mai min favorittmåned….Hvor alt våkner til liv og vi kjenner på solen igjen etter vinteren..Tar fra shortsen og singlet og slippen den “hvite” kroppen ut i det fri. Meget behagelig. Få litt farge på skrotten igjen. Føle seg mer vel! <3 Være ute fra morgen til kveld. Rigge til på veranda, plante blomster. Kanskje kjøpe noe nytt til uteplassen. Og det er ekstra viktig i år, hvor vi er mer hjemme! Da er det viktig å ha det hyggelig rundt seg og kjenne at man trives hjemme..

 

Nyt dagen…Kos deg. Slapp av..Gjør litt det du har lyst til. Men alltid kjekt å komme ut..TV kan du se på senere på kvelden. Serier og film forsvinner ikke – selv om du ikke slår på TV.  Jeg er litt av den gamle skolen. TV slår vi på når kvelden kommer…UT PÅ TUR – DET ER LIVET! <3

8 kommentarer
    1. Ja dette er en fridag hvor man kan gjøre som man vil 😀 hehehe for meg som jobber i helsevesenet kan plutselig en vakt havne på en slik dag – men i år falt turnusen på FRI 😀

      Herlig!

      Her blir det å rydde vekk materialer fra oppussing og få levert det til miljøsenteret 😀

      Ønsker deg en herlig fridag!

      1. Tusen takk, deilig med fri rett og slett. Det er da jeg trives….:) Har så mye gjøre med hus og hage hele tida så kjeder meg aldri. Men i dag tok jeg fri fra hagen..:) Kos deg med opprydding.

    2. Jeg er så enig med deg. Når det er dagen og fint vær da må en ut på tur. Eller bare rett og slett slappe av ute. Tv og inne tid det er det bare når det er kvelden eller fryktelig til uvær ute. Finnes jo ikke noe bedre enn en fridag heller nei. Bare det å slippe vekkeklokke og annet som man må innen klokka blir det og det. Kos deg på Himmelspretten, det skal jeg. Litt overskyet ennå, men ut på tur skal jeg om litt.

      1. Tusen takk, deilig å slippe klokke og annet ja….Bare nyte det å ha fri..kose seg 🙂 TV slår jeg aldri på før kl. 19:00 ..Det bare gjør jeg ikke. Men det er jo andre enn meg som bor her. Og for dem er det vanlig…Jeg kan ikke fordra det..TV altså…

    3. Deilig med fri, og enda mer deilig blir det når det blir en LANG sammenhengende fri 🙂 Gleder meg maks til sommerferien i år 🙂 Kos deg i hagen, når sola er der 🙂

    4. Viktig å kose seg og slappe av! Jeg har så enormt mye på jobben at det er vanskelig å lande… liker det grunn ikke helt….. men – nå sitter jeg iallfall stille! Har trena, vært på tur, planta på kirkegården….. god klem <3

      1. Veldig viktig. I dag har jeg bare gått tur og så grillet vi nå. Ikke husarbeid og ikke hagearbeid…Litt deilig.
        Uff da, ikke bra med så mye å gjøre på jobben. Det er ikke bra og man kan bli utbrent…Det er kanskje der du har kjent litt på også. ..Klem…Kos deg. og sitt rolig og slapp av….
        Men deilig å få plantet på kirkegården. Det hang litt over meg før jeg fikk gjort det..<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg