Fredrikstad henger med

 

God morgen her fra Fredrikstad og her fra Kråkerøy..Jeg var litt sliten etter at jeg hadde vært hos mamma i går. Men jeg måtte innom byen – for å handle et par ting. Så parkerte bilen et langt stykke vekk og trasket av gårde..Elv og ferje – det er Fredrikstad det! Når elva renner gjennom byen så er fremkomstmiddelet vårt ferje for å komme fra A til B..

 

 

Men vi har også denne gangbrua da, den er meget godt benyttet. For å komme fra Kråkerøy til Fredrikstad. Jeg vet nesten ikke hvordan vi greide oss før..Fint å bruke og alltid et fint motiv synes jeg! 

 

 

Vi var i mange år en by uten studenthybler. Det var ikke noe sted å bo for alle studentene her i byen. Enten måtte de pendle eller så måtte de bo i små kott hjemme hos folk. Skikkelig tråkig situasjon. I ettertid har det blitt bygd mange slike blokker for studenter. Veldig fine, har selv vært der selv for yngste sønn studerte på høgskolen og bodde der litt før han flyttet til studentboligene i Halden. 

 

 

Låven her er også bygd om til studenboliger. Kjempekoselig synes jeg…Litt annerledes enn en firkantet blokk!

 

 

Solliv snoker rundt og her er kontoret til Martha Lousie, hun drifter firmaet Hest sammen med 2 andre personer. Har du ikke hørt om dette firmaet? Hun har designet mange flotte gensere/jakker og gitt ut en strikkebok.. Se her også: FERNER JACOBSEN utrolig lekker spør du meg..Finnes i mange forskjellige typer. Så det er litt gøy at kontoret hennes ligger her på Kråkerøy…🥰

 

Det var en liten tur rundt her!

 

Fin søndag til alle der ute…

25 kommentarer
    1. Husker at jeg likte Fredrikstad så godt når jeg gikk på skole på Greåker, da var vi ofte i byen. Fin by!🤗

      Genseren HEST som jeg har sett mye til i det siste er så fin og hadde det ikke vært for at den koster 2600,- så skulle jeg kjøpt den, knallfin

      Ha en strålende søndag ❤

      1. God søndag…
        Fredrikstad blir bedre og bedre synes jeg og særlig Kråkerøy begynner å bli en bydel
        alle vi til! Det er bra å ha hus her og boligen stiger for hver dag!
        Elsker dette merket, så kult og fint snitt. Fargene og den løse fasongen er så fint sammen..
        Så blir sikkert til at jeg kjøper meg et slikt plagg en dag! Man bruker plagget som et ytterplagg på en måte.
        Klem og fin søndag…

      1. Tusen takk, Fredrikstad er flott er særlig bydelen Kråkerøy! Den vokser fort og blir kulere og kulere…Den låven er kul!
        Hest er et flott og stilig merke! Men synes man det er dyrt så kan jo strikke en slik genser.
        Jeg liker fargene og den litt grove typen klær!
        Klem og fin da vidsere…

    2. Jeg må nok en tur til Fredrikstad snart skjønner jeg.
      Men et spørsmål. Ferja. Går den gjennom byen med flere stoppesteder? Eller bare fra Kråkerøy og til sentrum liksom? (Er overhode ikke kjent i byen, sål kanskje spørsmålet er elt idiotisk) Jeg spør fordi vi jo har ei elv som renner gjennom Hønefoss. MDG lansert for noen år siden ide om ferje gjennom byen i steder for at trafikken skulle stå og stampe gjennom byen so nå. De ble latterliggjort. Jeg synts i grunn ideen var spenstig.

      1. Ja, Fredrikstad er fin by. Det er to (3) typer ferje. En som går rett over elva til Gamlebyen og tilbake igjen..Kort tur og går hvert kvarter og i rushen går den hele tiden på morgen og ettermiddag så går den frem og tilbake hele tida.

        Så er det den ferja som går langs elva. Den starter fra Ålekilene/Gressvik (Onsøy) og så videre til sentrum av Gressvik. Gressvik ligger også i Onsøy. Så stopper den et sted på Kråkerøy (Værste). Så stopper midt i byen (Blomstertorget). Så går den videre til Smertu (der jeg pleier å gå på) Det er på Kråkerøy. Så går den videre til Gamlebyen og så samme tilbake igjen. Nå er det sommerrute og da går den tre ganger i timen.
        Alle ferjene her i byen er gratis.. Og enda lenger bort i elva så går det en ferje rett over igjen og da fra et sted som hetter Sellebakk og over til Lisleby med retur.

          1. Dere får sende en delegasjon til Fredrikstad og ta en titt på ferjene her i byen! Og når man sier “gratis” ferje – så er det ikke sannheten da…Vi betaler overpris på parkering her i byen og det finansierer ferjene i stor grad!

    3. Her var det mange flotte bilder fra Fredrikstad.
      Ikke vanskelig å skjønne at du er glad i byen din og Kråkerøy.
      Her er formen blææææ for tiden.
      Men solen skinner. Så da så. 😅👍🏼

      1. Tusen takk, veldig glad i byen og Kråkerøy – helt klart…Elsker å bo her på Kråkerøy.
        Masse god bedring med formen din, måtte det komme bedre dager…Klem fra meg..

    4. Takk for turen rundt i den fine byen din 🥰 Det blir nok en tur nedover på meg når våren og sommeren kommer tenker. Har jo bekjente som skal besøkes 😊 Så bra at dere har fått studentboliger 😊

      1. Tusen takk, her er det fint og deilig å dra en trur hit når det blir varmere i været!
        Boligene kom etterhvert…men tok litt tid før det ble satt i gang. Og da ble det bygd masse her på Kråkerøy..

    5. Koselig med omvisning i Fredrikstad. Var ikke klar over at kontoret deres lå der, eller har kanskje sett det på hennes insta, men husket det ikke. Artig 😀
      Takk for fin info lærte noe nytt om fergene i dag☺

      1. Ja, synes det er artig at kontoret ligger her på Kråkerøy..
        Plutselig en dag ser jeg henne og da spør jeg om bilde! <3
        Fergene er kjekke…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg