Fredag, penger og budsjett og høst og vær

 

 

Må si jeg er spent om det blir noen mer penger i pungen for oss på gulvet! Det er penger nok her i landet, så vi får se da…Om det blir skattelette for oss som tjener minst her i samfunnet. Den som lever osv. videre..får svaret.

 

Men de er så livredde for å gi oss med liten inntekt, mer å rutte med..For vi bare handler bort pengene og da får man ikke stagget inflasjonen og så går det helt i ball…Men de med “store” penger – de investerer de (vi andre forbruker)……

Men det er jo ingen penger igjen til å bufre en gang..Altså spe på buffer-kontoen ..Eneste vi kan gjøre er å selge huset og leie i stedet…Søke om avdragsfrihet og passe på at vi har lite i lån når vi blir pensjonister…Vi som har lite fra før skal ha enda mindre…Det er lissom opplest og vedtatt det. Men vi får se – gi budsjettet 2024 en sjanse…🧡

 

Men fredag er det uansett….vi hadde jo helg på Feiret bursdag i går Mandag…Det er penger som jeg har spart jeg bruker på dette. Vanlig lønn og trygd dekker ikke slike ting. Altså sparepenger opptjent år etter år med renters rente…Man må jo nyte livet også ikke bli helt forskrudd på det å ikke bruke penger..

 

Men fredag i dag og været er surt,,,regn og blåst…Men ut må man etter hvert! Og kanskje kommer solen en tur i løpet av dagen..Det er stas ☀︎ God fredag!

 

10 kommentarer
      1. Ja ja…400 – 600 i året!!!!!!!!!!!!!
        En bitteliten handlekurv med mat, hjelpes…..Mister helt troa på disse folka nå jeg altså..

    1. Viktig med sparepengene når det trengs. Jeg kommer vel til å bruke en del nå når jeg reiser snart til Filippinene. Så må spare igjen til neste gang. Ikke så lett nå fordi alt er blitt så dyrt…

    2. Du glemte fredsprisen som i år gikk til ei dame fra Iran. Alt blir dyrere, uansett er det de som tjener minst som må vike. Skattelette kan vi bare glemme. Av erfaring veit jeg at det er lurt og planlegge fremover. Man lærer av alt og høster det man sår. Veit at det er mange utgifter fremover og man bør tenke i kreative baner hele veien. Noe sparing for min del er ikke lett men intet er som før. Det er fredag og skal hjem og vaske tøy snart. Ha en fin kveld.

      1. Takk Helge. Ja, skulle nevnt fredsprisen. Men hadde lite å komme med der synes jeg. Jeg aner ikke hvem vedkommende er en gang og
        når har jeg skjønt hun sitter fengslet. Jeg har ikke greie på dette, men prisen burde kanskje gitt til en annen person som kunne deltatt selv tenker jeg og ikke broren. Men som sagt lite greie på akkurat denne personen og om valget denne gangen.
        Skattelette er bare til å le av, 400 – 600 kroner i året…Hva er det? Det hjelper så lite så lite..
        Spare blir verre og verre…Men man tenke utenfor boksen..ikke bare utgifter, men også inntekter. Kan jeg tjene penger på noe tenker jeg hele tiden.
        Håper du har kommet deg hjem fra jobb og har tatt helgen!

    3. Penger må vi ha, og spare må vi nok gjøre så godt vi kan..
      ikke mye til vanlige folk nå heller.
      Men få folk ut i arbe, da blir alt så bra 😉
      Og øk egenandelen, så blir det enda “bedre” å være syk.
      Har ikke satt meg så inn i det, men fikk med meg litt. ☺️
      Vi får nyte det gode livet i naturen, og hjemme, for å reise det har man snart ikje råd til.
      Orker ikke heller. så det er greit for meg 😁
      God helg! ❤️

      1. Statsbudsjettet passet ikke meg dette året heller…Det var ikke mye å hente når det gjelder økonomi.
        Naturen nyter vi og det hadde jo vært kjekt om det kom litt bedre tider snart 🙂 God lørdag…klem…

    4. Bare dritt det budsjettet her også…. 600 kroner, hva er det for no lissom? 50 kr mer i måneden! Jaja, vi får gjøre som best vi kan – men jeg håper at jeg en gang kan møte en av dem som sier at Norge går så det suser…. lissom ansikt til ansikt….! DET hadde vært moro…..! Jeg syns nemlig også det suser, men det er lyden av pengene mine som suser ut av kontoen……..! Mange gode klemmer kommer susende <3

      1. Det er helt ille og de skjønner virkelig ikke bæra hvordan vanlige lønnsmottagere har det nå.
        Det er krise på krise for veldig mange…Trist bare så trist..
        Håper du møter noen høyt på strå og sier meninga di..Det fungerer jo snart ikke lenger!
        Folk sliter..
        Klemmer herfra..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg