Forglem meg ei

 

God kveld denne fredagen! Ingen vil kanskje bli glemt. Men egentlig ikke så opptatt av det.  Er mer som et symbol, tenker jeg mange ganger. Vi sier det til hverandre – vi mennesker. “Ikke glem meg da”. Litt svulstig. Men lett å si, og vanskelig å holde fast ved. Folk man har jobbet sammen og sett hver dag, blir plutselig borte da dem slutter. Vi lover å holde kontakten og pleie vennskapet videre. Men mange ganger har man ikke alltid så mye felles med tidligere kolleger annet enn jobben. Og det blir litt sært, kanskje..

Man ser dem på Facebook og sier hei og hå og gratulerer med dagen og sånn! Alle kaffekoppene man skulle drikke i lag – ble aldri noe av. Samme med klassevenninner. Man er på klassefest og snakker sammen som om det var i går! Kjempehyggelig og har masse å prate om og lover å holde kontakten etterpå…Men sklir ut! ❤️

 

Forglem meg ei! Vil alltid være det vi skrev i minneboka på skolen… Det er akkurat det det er kanskje. Glemmer ikke og bevarer gode minner i hjertet…Men betydningen er litt annerledes enn man kanskje mener! 

 

Ønsker deg en fin helg!

 

20 kommentarer
    1. Jeg har sluttet å si særlig sånt jeg, fordi jeg vet det ikke blir. SÅ om jeg ikke virkelig mener det, så sier jeg det ikke lenger 🙂 Sånn med klassevenner og sånt 🙂

      1. Nei, koker bort…Bedre å ikke si noe. Falske forhåpninger bare.
        For alle har mer enn nok med sitt eget egentlig…Men noen ganger så mener man det! Da kan man si det…<3

    2. Sånne forhold er jo ofte situasjonsbestemt, og man har ikke så mye annet felles, som du skriver. Noen man møter på veien forblir i hjertet, uavhengig av tid og sted. Man bør jo tenke over hvorfor det. Vi har mange strenger i oss.

      1. Akkurat det er det. Man finner sin greie der man er og fyller dagene..Men så går man andre stier!
        Og som du sier, andre bare blir og fyller hjertet! En sjelevenn………<3 Men man burde kanskje vært flinkere for det er alltid noe man kan bygge videre på!

    3. Før Facebook mistet man helt kontakten med venner som flyttet eller som byttet jobb. Jeg tenkte ofte på hvordan de hadde det videre i livet. Nå er de liksom ikke helt borte lengre og dersom vi treffes litt tilfeldig vet vi nok om hverandre til å kunne prate litt.

      1. Enig der, nå har man litt kontakt i hvertfall! Så kanskje bedre enn ingenting..Nytter ikke ha så tett kontakt med så mange heller. Pleie vennskap må gjøres grundig 🙂

    4. Det er så sant det er. Jeg har ikke vært flink til å holde kontakt med mange som jeg skulle hatt kontakt med. Men slik er livet. Vi skaffer nye venner og kontakter. Meg…ble det mange bloggvenner:)

    5. En av de fineste blomstene jeg vet om. Men folk man har jobbet sammen med har man ikke kontakt med annet enn på Facebook, og det samme med gamle klassekamerater. Sier hei om man treffer en på gata, men ingen av oss stopper og prater. Sånn er det blitt med de flyktige vennskapene, men jeg skal på shopping og kafe med bestevenninna mi fra barndommen. Vi møtes så ofte vi kan, og sånne vennskap verner man om. Klem

      1. De er fine disse små blomstene. Nei, blir litt sånn bla bla…
        Jeg liker mer sånne gode samtaler jeg. Kost med din venninne.
        Nyt vennskapet og ha en super kveld. Klem fra meg…

    6. Så vakre bilder! Ja, vi sier forglemmegei til alle, men det er vanskelig å følge opp! Jeg har ei venninne som jeg jobba sammen med for 6 år siden……. vi spiser middag sammen en gang i måneden! Vi klarer det….. utrolig nok! Og – jeg glemmer ikke deg altså 🙂

      1. Disse blomstene er utrolig fine….Veldig vakre og bildene ble også fine synes jeg.
        Dere er da flinke. En gang i måneden er en bragd. Vi holder sammen vettu….<3
        Dessverre ikke så flink jeg, men har som mål å følge opp en kollega.
        Hun slutter å jobbe om 14 dager. Da blir hun pensjonist 62 år. Så da får vi se da om vi greier å holde kontakten.
        Jeg håper og tror det! For vi har kjent hverandre så himla lenge, snart 40 år! Men blir rart…at hun slutter.
        Klem og fin kveld…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg