Forandring fryder

 

Sånn er det jo med mange ting. Det er forandring hos meg, fra å kjøre bil på jobb til å ta sykkel og ferje! Til å begynne med så synes jeg det var tungt og kjedelig.

 

Men nå går det faktisk mye bedre. Selv om det er meldt regn denne uka. Så blir vel å gå med paraply da! Vanntett bukse har jeg ikke lenger. Vel, den jeg har er for trang! Så skal kjøpe meg en ny, en dag jeg er på en slik butikk! 

 

Tenker at det er på tide med litt forandring for de som skal styre landet vårt! Kanskje litt rart og tungt til å begynne med for vi er jo blitt vant til Erna! Så kommer til å bli annerledes en stund! Ting må gå seg til! Tror det blir bra jeg! 

 

 

Disse stemorsblomstene forandrer seg ikke, har vært like fine i hele sommer! Stått bak i hagen, litt skygge og sjelden i stekende sol! Det er nesten helt utrolig! 🙂

 

De står i en urne og alle har sådd seg selv! Jeg har gjort ingenting med dem, bare bittelitt vann en veldig sjelden gang! Og skøvet krukka litt lenger inn på plattingen slik at ikke rådyra skulle falle for fristelsen! 

 

 

Hører rykter om at det er slutt på sommeren her hos også! Rart, trist og vemodig! Men også litt mer innetid utover. Deilig det også da! Slik at jeg kan pusle med julegaver….Finne roen! 

14 kommentarer
    1. det blir en vane å sykle / gå til jobben ja og plutselig er det bil igjen ,forhåpentligvis før det kommer frost og snø.
      Regnbukse er greit å ha men den må passe ,nydelige stemorsblomster,jeg har løvemunn nå ,sådd fra frø og blomstrer først nå ,men det er helt greit det

      1. Blir en vane, men mister mye tid. Arbeidsdagen blir veldig lang. Det er det jeg ikke liker så godt.
        Sykle på glatte veier gjør jeg ikke, men kommer til gå litt utover da. Bilen tar jeg ikke før brua er
        i orden. I går var det igjen full kaos på veiene og folk stod lenge i kø.
        Ja, må ha klær som passer nå som det er høst. Regn blir det. Det vet man jo…

    2. Alt blir en vane! Sykkel, ferge eller gå….! Regnbukse er viktig – du får kjøpe en ny når den gamle har krympa….! Stemorsblomster er noe av det fineste jeg vet i hagen! Klem <3

      1. God morgen! Blir vant med ting etterhvert. Nå kommer regnet og høsten og da må man ha klær.
        Den buksa jeg har får jeg ikke på lenger. Det er noe med alderen og man får noen kilo her og der som sitter der.
        Sånn er det! Blir litt forovertung…hehe! Stemorsblomster en nydelige, både de i hagen og de i naturen. Elsker dem. Klemmer.

    3. Ja, man vender seg til det meste, men regnbukse må du nok ha utover. Friskt med høstlufta også. Så fin stemor. Jeg har en som har sådd seg selv nede i hagen. Den må jeg “redde” før høsten og få over i blomsterbedet. Den vokser på plena og vi har spart den når vi klipper! Nyt dagen! Klemsiklem:)

      1. Ikke sant – jeg må løpe ut og kjøpe. Trange klær kan jeg ikke ha! Kroppen forandrer seg med årene, sånn er det bare!
        Moro med blomster som sår seg selv – ha en fin fin kveld…klemmer.

    4. Glad for at det blir en forandring i stortinget. Vi trengte et skifte nå helt klart. Stemorsblomster er flotte synes jeg. Her ble det så kaldt at Klokkeranken ble satt inn i vinterhagen og nå blomstrer den og stortrives. Den skal ha hvile om vinteren. Skal ta vare på frøene. Tatt inn frø av blå og lilla valmuesøster. Hopper glatt over vinteren.
      Sprek blir du som tar sykkelen fatt. Ny regnbukse trenger man når klær krymper i skapet. Fått ekstra killo over magen. haha. Klem

      1. Det blir gøy å følge med utover nå og så får vi se om det hjelper på økonomien til oss på gulvet!
        Kroppen har nok forandret seg, litt mer tung foran..Hadde speilegg før, men det har jeg ikke lenger…haha…
        Må sykle for jeg orker ikke sitte i kø morgen og kveld. Så får vi se da om jeg greier å være flink
        når brua er ordnet her på Kråkerøy. Nå har vi bare en bru og det blir kø og kaos. Klem og fin kveld..

    5. Alt blir en vane som du sier, og vaner går seg til etter hvert 😊

      Blir spennende med ny regjering. Virker som om de fleste nordiske land ønsker rød-grønne skal styre landene. Sikkert en trend dette også.

      Regntett bukse må jeg også skaffe meg. Gikk en tur i regnvær forrige uke, og jeg kunne vri opp buksa mi etter på. Så det første jeg skal gjøre når forkjølelsen min har sluppet taket er å se om jeg finner meg ei regnbukse.

      Ønsker deg en kjempefin onsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Tusen takk, ja – du ser noe der. De pleier å følge hverandre tett.
        Ja, vi trenger slike klær vi som er mye ut og går i all slags vær.
        Går greit her hjemme og tar en dusj etterpå, men sitte med våte klær på jobben er ikke greit da.
        Vi får løpe ut og kjøpe….Klem.

    6. Jeg er også glad for at det blir ett skifte av regjering nå. Kan bli en spennende høst utover.
      Håper at det ikke blir for mye regn for deg som sykler til jobb.
      Da må du ut og kjøpe ny bukse vet du.
      Ha en fin onsdag.
      Vi skal kjøre til Bærum med henger for å hjelpe en datter med en runde med søppel som skal kastes.

      1. Tror det blir bra. Gleder meg stort. 8 år er 8 år for mye…hehe.
        Meldt øs pøs i morgen så får se hvordan jeg løser det! Bukse har jeg ikke fått handlet enda! Tar det til helga!
        Men har stor paraply og kan gå! Så koselig å hjelpe datter da. Håper dagen har vært fin 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg