For et flott vær i dag

Litt sommer i oktober

 

Det er kvelden og det har blitt mørkt ute, så skal være inne resten av kvelden…Er ikke redd for mørket altså, men har lissom gått nok i dag. Skal surre litt her inne med bloggen og litt lesestoff og sånne ting.  Godt å lande i sofaen når dagen har vært fin..Det er sundt å gå, nå står det om gåing i flere bøker og tidsskifter og overalt…Da jeg begynte å gå for fullt for 30 år siden så lo jo nesten folk av meg – det er da ikke trening fikk jeg høre fra folk som lissom visste bedre og kunne alt! Skulle man trene måtte man på gymping, sånn hopp og sprett etter musikk – ja dere vet hva jeg mener..Har gått på det jeg også, men etter en stund ble jeg lei…Jeg trivdes bedre ute! 🙂

 

Jeg er utemenneske og går ikke inn før det er helt nødvendig egentlig når jeg først har kommet meg ut. Da er det ikke lett å komme seg inn igjen..Da pusler jeg som regel ute langs veggene her og alltid noe å sysle med.

 

Gule fjell og sjø

 

Jeg gikk til sjøen og gjennom byggefelt og hytteområder og gjennom skog..Det er variert og masse og se på underveis, det ble noen bilder. Men bruker de i flere innlegg også..For en haug med bilder er litt kjedelig..Dere får uansett ikke gått turen sammen med meg. Og det er annerledes hvis man går på et kjent sted, en kjent turløype som er av allmenn interesse. Jeg blogger jo for at folk skal kunne komme seg ut litt oftere..Få litt lyst til å være ute og gå, være ute i naturen! 

 

På vei hjem da kom det skyer og litt regn

 

Nærmet meg snart hjemturen og da mørknet det til..

 

Rot er fredet

 

Mye å se på en slik søndagstur – at rot er fredet er jo helt herlig..(fikk plutselig litt tanker fra da ungene var små og man nesten ikke visste hvor man skulle begynne å rydde) Og at denne rota er fredet var nytt for meg, men fin var den! 🙂

 

Men du – nyt kvelden da! 

 

 

 

 

16 kommentarer
    1. Hihi, ja folk kunne saktens le av oss – jeg har hørt maaaange ganger at å gå ikke er trening! Dumme de – vi går på….! Lekre bilder fra turen! Klem <3

      1. Tusen takk, kan tro jeg hørte det mye altså..slitsomt..
        Var lissom ikke noe noe greie på min trening…bare tusla rundt..
        Men bevegelse er sundt, om man går eller sykler eller svømmer..
        Og vi går jo ikke en gang i uka heller…det er jevnt over 365 dager i året..Blir trim av det, bakke opp og bakke ned..
        Nattaklem….<3

    2. Det er sant. Før i tiden gikk man fordi man skulle et sted. Ikke for at man skulle trene eller bli i bedre form.😂
      Flotte bilder fra turen din.🤗
      Jeg er også definitivt et utemenneske. Treningsstudio er ikke noe for meg.😅

      1. Tusen takk, ja var lissom så mange som hadde peiling på det å trene altså..Og gå var ikke trening!!!
        Man tusla jo bare rundt sånn på kvelden rundt på et felt trodde folk! Jeg må være ute, finner lissom ikke ro
        inne på et senter jeg…Kos deg med kvelden 🙂

    3. Ja det å gå ute uten å ha et “ÆREND” var ikke naturlig eller bra… 😀

      Men i dag er det BRA og VELDIG BRA!

      Ute er ren medisin 🙂 klem og gode ønsker for den nye uka

      1. Det er rart det der. Nå skal folk gå for det er sundt og ikke noe bedre enn det 💛🧡 verden går fremover.. Beste som er å være ute.. Klem

    4. Jeg går mye, men jeg går mer for at jeg liker det enn for at jeg har noe ønske om å trene.
      Mulig jeg vokste opp i et annet miljø enn dere, men i min familie har folk alltid gått for å gå. Altså gå en tur i skauen bare for å komme seg ut, få frisk luft og bevege seg. Gjerne med et bærspann, men ikke nødvendigvis.
      Å gå rundt tjernet for å gå rundt tjernet var en helt forståelig handling. Likeså å gå Stubdalsbakka. Det vil si 4 km opp i Krokskogen og så ned igjen samme veien til bygda. Jeg kunne nevne mange slike gå-turer, uten spekulative naturopplevelser.

      1. Rart det der..neida folk skulle på treningssenter her..kjørte bil. Trena inne. Kjørte hjem. Dusja hjemme..og sykle det var eldre damer som ikke hadde lappen. Rar tid da jeg var småbarnsmor..jeg gikk og gikk rundt med barnevogna og går fortsatt.. Elsker å være ute og at det blir fremsnakket og gå og være ute er stor fremgang. Bra du har hatt andre opplevelser.. Her hos meg var det rart å gå.

    5. Mange som setter pris på mange bilder på en tur. De får på en måte vært med. Jeg får mange tilbakemeldinger på turinnleggene mine, hvor folk takker for at de fikk være med meg på tur på steder de ikke kommer seg selv. Det er ikke alle som kan ta en tur i skauen om de aldri så mye vil. Det kan være mange grunner til det, både sykdom og “psykdom”. Det er ikke alle kropper som kommer seg ut i skauen som det ikke er tilrettelagt for rullestol, eller på fjellet som de har travet hele livet.

    6. Å gå er fin,fin trim det. Alt det fine vi ser og opplever. Her er det mer sånn at man skal gå på alle fjelltopper. Er ikke fan av treningssenter og ha personlig trener. Være ute er best. God uke til deg. Klem

      1. Deilig å gå.. Fint å være ute..
        Her er det dårlig med fjelltopper.. Men fint i skog og mark. 💛🧡 Kos deg masse med dagen.. Klem

    7. Det å gå er trening det også, både for kroppen og for det mentale. Vet mange før og nå syntes det ikke går inn under begrepet trening, men dem om det. Man må rett og slett finne noe som passer for en selv, så får andre gjøre det som passer dem. Ønsker deg en fin tirsdag, klem 🥰

      1. Folk sier så mye rart, det å gå er veldig sundt for det meste. Så det må man bare fortsette med.
        Jeg kan bli skikkelig svett jeg når jeg går tempo og i bakker. Fin fin trening..
        Kos deg med kvelden, klem…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg