For den som elsker farger

 

God søndag…Den som leter den finner…

 

Jeg har brukt litt tid for å finne noe jeg kan strikke som roper litt på meg. Denne strikkejakka leverte og jeg likte både fasongen og fargene. Fargene kan man jo styre selv da, det er jo det som er så fint med å lage egne plagg. Men jeg gikk for originalen.

 

Garnet bestilte jeg i går, så får vi se da og jakka blir ferdig til jul. Det tror jeg. For det virket som et overkommelig prosjekt.. pinner 2,5 og 3 og tynt garn tar jo sin tid, men ikke her. Garnet som blir brukt er litt tykk ull og pinner nr. 6. Oppskriften finner du i nyeste hefte fra Familien, selges de fleste steder vil jeg tro. Det var mange fine oppskrifter i dette heftet. Jeg har også begynt på et sjal i flerfarget garn.

 

Tenker dette plagget blir flott både til olabukser og penbukse. Eller hvorfor ikke skinnbuksa..som var hot for en tid tilbake. Vet ikke om det er in i disse tider. Følger jo ikke moten jeg da…. Kjøper det jeg synes er fint og gjerne litt utenom det vanlige. Gå med det alle går med synes jeg er litt kjedelig..Når du ser annen hvert menneske i Fredrikstad går med genser fra merket Hést, (Designet av vår prinsesse & Co) Da blir det i meste laget for meg..Men samme det, gå i uniform er lissom ikke min stil ☀︎

 

Kan jeg, kan du – strikk i vei……Eller ta frem heklenålen. Litt å pusle med utover høsten trenger vi alle. Tidlig mørkt og innesysler må til.

 

28 kommentarer
    1. Første gangen jeg så en genser fra Hest falt jeg totalt. De er fine.
      Men som du sier, nå kan jeg ikke gå en tur i byen uten å møte en haug med “hester” og jeg har ikke lenger lyst på en slik genser. Koster en formue gjør de og.
      Likte jakka du skal strikke. Minner meg litt om det glade 80-tallet.

      1. Ikke sant, en haug med “hester” overalt. Det blir for mye av det gode.
        Sikkert bra kvalitet og alt det der, men blir for mye likt. Prisen er skikkelig høy altså..
        Men hadde den vært unik så hadde jeg kanskje brukt penger..Men ikke noe alle har. Da er det ikke gøy lenger.
        Jakka likte jeg godt, jeg har lett utrolig lenge etter et prosjekt nå. Mye likt når det gjelder strikkepakker også,
        synes jeg da. Denne her var annerledes.

    2. Så fin. Dette blir artig og fargerikt. Kos deg med strikkinga utover høsten. Jeg fikk inspirasjon til å fortsette på sjalet som jeg har begynt på. Det garnet jeg kjøpte på Gotland i mai, du vet😝😅 Ellers enig med deg i at vi finner vår egen stil. Jeg går så mye turer i møkkete terreng med bikkja, at da er jeg i hvert fall ikke nøye med hva jeg har på meg. Følger heller ikke motetrender lenger. Aldri vært slik heller forresten.

      1. Takk, ja likte den godt. Moro med den fasongen og fargene synes jeg.
        Topp med sjal og det er nyttig å over skuldrene og rundt halsen. Det blir brukt så du får strikke på.
        Egen stil må man ha, jeg gidder ikke herme etter andre..
        Nei, trenger ikke pynte seg på slike turer. Viktigste er å komme ut på tur for hund og menneske..

      1. Takk takk, jakka likte jeg godt. Og den virket enkel å lage.
        Hestegenser kjøper ikke jeg nei..Blir for mange som går med det samme.
        Sikkert bra kvalitet og god ull, men men…
        Nyt kvelden, klem til deg <3

    3. Kan ikke strikke men min søster elsker det. Er ikke sikker. Men legger merke til at det er flere som går med en slags genser full av bokstav H på. De er kjempefine men er kanskje ikke det samme som du skriver om. Uansett er det mange fine farger og klær man kan lage med strikking. Ha en fin kveld.

      1. Du har helt rett, det er slike gensere som alle går med og har dilla på.
        Flotte og dyre plagg, men er ikke noe unikt akkurat.
        Kjekt å strikke selv og man kan velge farger som passer til seg og sitt.
        Har du prøvd deg på strikking noen gang? Mange menn som har en slik hobby. Man finner roen.
        Du får høre med Vera, kanskje hun kan lære deg noen triks. Hun er flink .
        Nyt kvelden, kos deg.

    4. Lekker og fargerik jakke!🧶🤩
      Man må jo bare bli i godt humør av fargene og da er det ekstra gøy å strikke.🥰
      Det er jo ikke så nøye når den blir ferdig. Prosessen underveis er like gøy.👌🏻🤗
      Kos deg!🤗

      1. Takk takk, ja likte som sagt fargene og fasongen. Moro å ha noe stort prosjekt å holde på med i disse mørke
        høstmånedene. Blir vel ferdig en gang, hehe…Men jeg stresser ikke, det er håndarbeidet i seg selv som er gøy.

    5. Fin jakke med fine farger! Jeg er jo på innspurten av min mintgrønne genser, så etter det skal jeg finne på noe nytt…..! Jakker er veldig praktisk da… hmmm…! Klemmer <3

      1. Du har vært flink, godt å tenke et nytt prosjekt etter hvert. Kveldene/helgen er det jo greit å ha litt
        å pusle med. Jakker er fint og det er masse flotte jakker og i litt tykt garn. Så er dem jo varme og gode også.
        Deilig å slenge på seg på jobb eller i sofaen.
        Klem og fin ny uke <3

        1. Karo holder faktisk på å strikke en knall rosa jakke til meg…. tykt garn og pinner nr 12……! gleder meg til den er ferdig….🩷🩷🩷

          1. Så moro, gleder meg til å se. Knallrosa er en nydelig farge. Det er også jeg glad i.
            Ser Stina har mange fine oppskrifter på bloggen i dag. Og ikke altfor dyrt garn tror jeg.
            Hun har tidligere også brukt en del garn fra Rusta. Jeg har litt vegring med å kjøpe for dyrt garn…skjønner du.

    6. Den var fin da, og skinnbukser er alltid aktuelt. Godt å være seg selv, og ikke i uniform ja Kos deg med strikkingen. Jeg har strikket et skjerf i høsten, men har litt rødt garn som jeg tror skal bli en genser med litt hvitt i. Klemsiklem 🙂

      1. Takk, var flott synes jeg. Så får vi se da om det blir noen jakke før jul.
        Håper og tror det altså..
        Skjerf er deilig, har et par oppskrifter på skjerf jeg skal lage også. Nyt kvelden..klem..

    7. Oppskriften er på Flipp. Den er flott. Noe genser med H på skal jeg ikke ha. Styrer unna dyre produkter. Ha en fin uke. 🥰Klem

      1. Har ikke fått testet Flipp enda, men kjøpte dette bladet.Fysisk på Kiwi.
        Nei, genseren ble for dyr for meg og særlig når alle går med det samme.
        Nyt kvelden, Eva…God klem fra meg 🧡

    8. Hei for en koselig blogg du har.
      denne traff meg 100 prosent,har ikke blogg,men håper det et greit jeg leser og komenter. leste om gå skolen så nå skal jeg på tur.ha en fin kveld
      ha det bra.

      1. Du så hyggelig kommentar, det gledet mitt hjerte.
        Les i vei og kommenere når du ønsker og vil. Jeg svarer alltid, men kan jo gå en dag noen ganger.
        ..
        I går var jeg borte hele dagen, så da ble det lite blogging.
        Nyt kvelden, nye leser – velkommen skal du være Kari 🥰

    9. Husker ikke om jeg har prøvd det. Men min søster strikka en gang genser til sine nærmeste som julegave. Så jeg aner ikke hvor mange plagg min søster har strikka men det er ikke få. Ha en fin kveld.

      1. Herlig historie om din søster..Kanskje du har prøvd deg på et skjerf..Man måtte jo prøve
        litt i sånne timer det var håndarbeid og sløyd.
        Kos deg med kvelden da.

    10. Lekker og fargerik jakke!
      Jeg holder på med islender til C – og etterpå blir det en grønn og beige genser til meg selv 😀 Så her ligger prosjektene og venter på meg 😀

      1. Så bra, kjekt å ha noe i henda utover høsten og mørket kryper på. Blir jo ikke så
        mye hagearbeid og hus og maling utover…Da kryper man mer inn i sofaen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg