Folk er frekke!

 

Jeg kjørte en tur til mamma nå i kveld! Alle disse omveiene jeg har skrevet om tidligere i uken. Veien blir jo nesten dobbel så lang…hm..Men det var ikke historien nå!

 

Etter besøket dro jeg innom byen for å kjøpe meg noe å spise på! Gikk over den brua som IKKE er stengt. Der stod det to fine sykler som var låst. Hang/lå en jakke på bagasjen. Så kom det et par gutt og jente, de tok en titt på syklene, men skjønte sikkert at det å dirke opp disse ble vanskelig midt der folk vanker. Men den jakka da, den måtte de titte på. Dro i alle lommene for å se om det var noe! Og etterpå bare tok de jakka og gikk. Det var ikke jakka eller syklene dems det er jeg 100 % sikker på! Jeg stod rett ved brua og glanet hardt på dem, men det hjalp ikke. Skrike til dem tørte jeg ikke, man kunne rett og slett få seg en på trynet. Er det slik byen vår har blitt ??? En gjeng tjuver…Her om dagen var det en brud som ble frastjålet veske med mobilen mens de (brudeparet) ble fotografert i Gamlebyen! TRIST!!! Veska lå like ved der de ble fotografert. Ødelegge en slik fin kveld! Har ikke ord…Mange ganger tenker jeg at det hadde vært deilig med en leilighet midt i byen, men vet ikke helt jeg…

 

Men DU ha en fin kveld…

12 kommentarer
      1. Nei, dette var i byen og jeg bor på landet. Når jeg så dette så frister det hvertfall ikke
        å bo i byen. Skal ikke flytte jeg altså…Men noen ganger når man ser en fin leilighet i byen så kommer noen tanker.
        Jeg kjørte akkurat forbi noen fine leiligheter og med en matbutikk i 1. etasje og tenkte at det var jo jo veldig praktisk.
        Folk er frekke og mange tenker kun på seg selv! Dette var nok ingen dyr jakke, for folk vet at det er masse stjeling i byen.
        Jeg har mistet en veldig dyr jakke for mange år siden jeg og en veldig fin paraply. La den i døråpningen i
        en butikk, borte vekk. Jakka lå på bagasjen, jeg var borte knapt i 2 minutter. Hele familien her har mistet en haug med sykler i byen. Stjålet..

    1. Det er utrolig mange frekke folk. Men skjønner godt at du ikke ropte til dem. Man har jo ikke lyst til å bli slått ned. Her i byen stjeles det El sykler og de syklene er låst men tyvene er proffe. Vi tenkte også på å selge huset, og eiendommen. Kjøpe en leilighet i byen, men det er så dyrt at det har vi slått i fra oss. Har det fint på landet, fin utsikt til fjellene og havet og nordys + snømåking. Klem

      1. Folk er utrolig frekke! Stjeler som ravner. Stjele en sykkel med lås er ikke noe problem. Det er trist, for man kan ikke sette fra seg noe. Nei, sånn på kveldstid – da blander jeg ikke opp i ting. Det er for farlig. Dette var ikke en åpen plass men bak brua. Og jeg ble egentlig litt redd for de kom etter meg og jeg forsvant fort inn dit jeg skulle. Da de gikk forbi pustet jeg lettet ut.
        Klem og fin dag…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg