Fiskesuppe

Kremet fiskesuppe – kan du tenke deg noe bedre? Ikke jeg i hvertfall..Denne var nydelig, og masse god fisk i suppa…Spist meg gjennom noen fiskesupper i et langt liv og noen er så tynne og lite mat i så er ikke verdt pengene, denne var verdt pengene – kosta 225.- og det fulgte med brød + aioli..

 

Og vannet kom på bordet uten at man spurte om det! Jenta bak disken hadde full kontroll, selv om hun var litt vaskegal. Men var jo mandag så kanskje ekstra da, vet ikke…Men er jo kjekt at det er rent da…Men veldig ivrig på vaskesprayen! 🙂 Men over til suppa, fyldig god og denne er også uten selleri. Jeg er allergisk mot selleri, så blir trøtt av å tenke på det og spørre kokken! Jeg skjønner ikke hva selleri (knoll) har å gjøre i en fiskesuppe. Men inneholder blåskjell..Stor porsjon og jeg ble mett, hadde ikke spist siden tidlig på morgenen.

 

 

Kaldt og surt i Oslo i går og jeg fikk etterhvert lyst på noe varmt i skrotten. Jeg visste om et sted som selger fiskesuppe. Fiskeriet.. Se her: FISKERIET En av Oslos beste fiskebutikker. Man sitter altså i en fiskebutikk og spiser fiskesuppe. Ikke all verdens med plass så lønner seg å booke bord! 

 

Skikkelig fiskebutikk – slik jeg liker det!

 

 

Interiøret var greit, man satt godt! Men er vel ikke et sted man sitter med dressen og lang kjole! Man sitter i en fiskebutikk og kunder inn og ut, mye å se på! Jeg liker sånt jeg, det er jo 100 ganger mer hyggelig enn å titte ned på mobilen når man sitter alene sånn! 

 

 

Stort utvalg og kan virkelig anbefale dette stedet. Neste gang du skal på Folketeateret, så titt innom da vel….Du angrer ikke! Stedet leverte, her fikk du varene du bestilte og mer til! Godt var det! 

 

Solliv elsker fiskesuppe

22 kommentarer
    1. Fiskesuppe er godt og den du har der ser helt nydelig ut!
      Det er godt å slippe å lage middag en gang i blant.
      Ha en fortsatt fin kveld! 🙂

    2. Så veldig bra ut – og suppa SÅ god ut – meeeen..det er en av de få tingene her i livet jeg ikke er så særlig glad i.. Veit egentlig ikke hvorfor, for jeg liker jo fisk, men… Men supert at du var fornøyd og kosa deg ❤ Klemz

      1. Det er jo rart siden du liker fisk! Men det kan være noe med fløte og fisk du ikke liker.
        Jeg elsker det og det er det beste jeg vet! Men må være kremet slik som dette. Det er godt.
        Men kan like den tomatbaserte fiskesuppa også, helt annerledes. God den å..
        Klem…

    3. Så herlig da. Den så veldig god ut. Jeg har nok ofte selleri i min fiskesuppe, men jeg liker selleri og tåler det da. Godt du kunne få deg en tallerken uten det. Klemsiklem 🙂

    4. Jeg har hørt mye bra om dette stedet der, så håper virkelig å kunne ta en tur neste gang jeg er hjemom!
      – Da du kom inn på dette med vaskingen, måtte jeg flire litt i skjegget jeg ikke har, da det peker i retning av at hun kan ha en tilsvarende liste å forholde seg til i løpet av dagen som den bossen har hengt opp bak disken. Tidligere, har disse listene hans i bunn og grunn vært sånne forbigående blaff, men nå, post C19 har han blitt fullstendig ‘nazi’ på disse punktene, hvilke stadig øker i antall *hahaha*

      1. Veldig god mat og flott fiskebutikk.
        Den lista med vasking – var nok lang for jenta klatra opp og ned hele tida og pussa stort sett det meste!
        + vinduer….Jeg tenkte er det lurt med all den sprayen midt i maten – er litt var på disse gassene jeg..
        Håper hun gjorde det av seg selv og ikke var pålagt av et regime! 🙂

      1. Det var helt perfekt! Smakte helt nydelig….kunne løpt inn i dag også jeg 🙂
        Så godt var det! Fin kveld til deg og håper alt er bra <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg