Finn en venn

 

Mange måte å finne seg nye venner på! Man skal aldri gi opp det egentlig..

 

I et blad jeg har her hjemme, er det slike kontaktannonser – hvor det er forskjellige mennesker som ønsker å finne en venn. Venner, eller kanskje noe mer. Man legger igjen en liten tekst og et spor. Her er det to bokstaver og fire tall. Så sender man sikkert et brev til redaksjonen med et brev inne i brevet med denne kombinasjonen og etterhvert så kommer det frem til personen som ønsker flere venner. Eller en ny bestevenn. Så da kan man utveksle adresser og telefonnummer. Fint det da!

 

Husker jeg leste slik før, men sendte aldri noe brev. Nå er det mange apper og alt det der, men vi må huske alle er ikke på nett og kanskje ikke de 70 + selv om mange eldre er super- duper-oppegående i dag. Men de har ikke vokst opp med data eller hatt det i arbeidslivet kanskje..Alt må læres. 

 

Jeg begynte å blogge, det var en fin måtte å få venner på. Jeg føler at jeg har fått mange ekte og gode venner gjennom bloggen. Det er en god følelse…Man deler tekst og bilder og leser andres blogger og knytter kontakter. Alle liker ikke alle, men sånn er jo livet. Ikke alle leserne mine er superglad i meg heller..Men det aksepterer jeg..Bare det ikke går på helsa løs, da blokkerer jeg vedkommende. Jeg tjener jo ikke noe på denne bloggen, men gir av meg selv med litt av dagens innhold uten at det blir for privat. 

 

Å finne nye venner i voksen alder, er nok vanskeligere enn da man var skolejente/skolegutt. Men det er mulig, og har andre noen tips så er det bare å dele dem her! 

 

Venner / Vennskap

 

 

10 kommentarer
    1. Det er mange måter å få venner på, og det er supert. Det er jo ikke alltid så enkelt å komme i kontakt med folk på butikken. 🤗

      1. På butikken har jeg prøvd å smile til ukjente og folk ser bare rart på meg.
        Der har folk dårlig tid og skal bare hjem og se en serie.
        Blogg er koselig og IG også. Fått flere venner der.

        1. Folk er kanskje ikke så “åpne” for småprat i middagsrushet. Jeg har møtt mange som har satt pris på en rar kommentar, om ikke annet, hihi 😀 Blogg er koselig, ja. Hva mener du med IG?

          1. Folk er busy skal hjem til heimen..
            Og ute på byen er jo sjelden jeg. Må ty til vennskap andre steder.
            Ig – Instagram, der har jeg fått nye flotte bekjentskap – veldig koselig sted.

            1. Lurte på om det kunne være Instagram, men måtte spørre 😉 Jeg har fått venner mange ulike plasser, og verden rundt, men aldri på Ig, faktisk. 🙂

    2. Ikke så lett å få nye venner bare plutselig nå når vi er voksne! Gjennom bloggen har jeg fått noen nye, gode venner – deg blant annet! Så har jeg ei god venninne som bor her – ho traff jeg også fordi ho leste bloggen min! Nå går vi på yoga sammen hver uke! Mi andre gode venninne her, har jeg jobba sammen med tidligere – vi møtes fast en gang i måneden! 🙂 venner er dyrebart! 🙂

      1. Ikke så enkelt, men det er i grunn mange muligheter. Hvis man bare vil og orker.
        Nå har jeg gitt opp slike sjekkeapper da, men IG og blogg er koselig.
        Facebook er ikke et veennested syns jeg, det er mer arrangementer og slikt det nå.
        Så bra du har god venner rundt deg, og oss på blogg. Godt å ha..
        Meg kan du plinge på når det passer deg..<3 God klem…

    3. brevvenner har jeg hatt ,hadde endatil en gutt fra Korea ,men det ble ikke så gøy da han begynte å snakke om giftemål ,jeg fikk panikk og sluttet å sende brev,var i begynnelsen av tennårene den gang

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg