Feriepenger kom inn og jeg handlet på Holdbart

 

Det var dagen..Feriepenger kom inn den 10. på grunn av at den 12. er på en søndag! Vi får lønn den 12. hver måned..Og feriepenger den 12. også – dette er jo penger man har jobbet for hele året..Men de kom inn den 10. juni..Litt mindre utbetalt enn i fjor, det skjønte jeg ikke helt da..men nok om det! Altså, andre mennesker drar på ferie og bruker masse penger på dyre reiser. Jeg brukte bil, det var dyrt nok for meg når bensinprisen er på snart kroner 30.-. Sånn er mitt liv jeg kniper inn der jeg kan for å ha penger til å kose meg meg andre ting andre ganger! For jeg har som mål hver måned at jeg skal klare meg uten å bruke bufferen. Det har jeg ikke greit det siste halvåret..

 

Det har vært dyrt å leve. Jeg har hatt 17. grader inne på det meste og bruker nesten bare bil når jeg skal handle for mamma..Det koster meg nå 120.-  til 130.- for hver tur med bensin og bom tenker jeg…DET ER DYRT! Det er penger jeg legger ut av egen lomme, jeg får ikke igjen disse pengene noen steder..

 

Vel, så jeg benytter meg av Holdbart til handel! Julegull var det hauger og lass av der oppe, så solgte nok ikke veldig mye til jul! Selv om salt karamell kan smake godt, men kanskje ikke på potetgull?

 

 

Det er som å komme inn i et diger lagerlokale.. Stabler og paller med varer. Hvorfor ikke en pall med ketchup? Ukjent merke, så har kanskje ikke solgt så godt..

 

 

Mengder med kjøl- og frys. Masse middagsmat, pålegg, egg, ost, brød etc…Og store mengder med kaker og is..Skal du ha bursdag, så vil jeg anbefale en tur hit! Kjøp for kr. 100.- og du kan be hele nabolaget! 

 

 

Sammen reduserer vi matsvinnet i Norge! Alt dette hadde sikkert blitt kassert, hadde det ikke vært for denne butikken! ❤️ Jeg kjøpte litt av hvert, men blir en ny tur til uka også..For jeg var litt ukjent i denne butikken. Selv om jeg har vært på Holdbart flere ganger, men Holdbart har altså flyttet til et nytt sted. Ikke langt unna det gamle stedet, men nok for meg som ble litt forvirret..For dette er stort altså! Enormt mye varer…Lyster du fremdeles på julebrus, så finnes det på Holdbart!

 

Frukt og grønnsaker er det ikke masse av i denne butikken, men det sier seg selv..Det ville vært hvor mye arbeid med å tilrettelegge tenker jeg..Frukt er veldig ferskvare! Her er det hermetikk, bokser, poser, paller, stabler med alt…Du må nesten sette av noen timer om du skal forske i denne butikken! Men det er verdt det! 

 

Sammen reduserer vi Matsvinnet i Norge 💰

14 kommentarer
    1. Etter en avstemning for noen år siden, så får vi feriepenger i mai. Jeg var ikke enig i det, men det er jo bare å ta i mot det. Lenge siden jeg har vært på Holdbart nå, men jeg har derimot vært hos Gigaboks som er noe av det samme. Kan spare masse penger på det 😊

      1. Er. du på tur så vil jeg anbefale e tur innom denne butikken altså. Gigaboks har vi ikke her, men leste om dette i avisa og den slo alt av andre matbutikker. Så det er bra. Gjør jo ikke som det er store kvanta..
        Jeg synes egentlig feriepengene kunne kommet tidligere, hvorfor vente helt til 12. juni tenker jeg..
        Da er man helt på trynet før pengene kommer inn! Slik at man kanskje kunne hatt råd til å betalt en tur før man
        skal på ferie… Det er min mening. Men folk som, har mye penger skjønner ikke sånt vettu…!

    2. Slike butikker finnes ikke her. Bil er vi avhengig av i mange sammenhenger… Feriepenger.. long time, no see. Men du verden, alt går deg til. 🤗. Nyt helga. 🤗

      1. Tusen takk, ja man er avhengig av bil dessverre. Jeg bor jo ikke i byen og langt til mamma og langt til jobben.
        Men gjør alt jeg kan for å spare penger her altså…
        Den butikken er et kupp!!! Ha en fin kveld 🙂 klem..

    3. Nei akkurat på potetgull tror ikke jeg at det smaker helt da… men men…

      Ja nå er feriepengene i boks og handelsstanden merket stigning i handel i går…her hos oss er det “Smak av Ulstein” i Ulsteinvik med masse underholdning og tilbud og bla bla… og mange hadde godt salg… jaja

      Nyt dagene Solveig <3 klem

      1. Kan tenke meg det var liv og røre da ja, så herlig…
        Handel er viktig for samfunnet!
        Vel, ikke smakt dette potetgullet..Kanskje det er godt?
        Men vil nok kanskje være veldig uvant…! Ha en god natt, klem….

    4. Bra med slike butikker som selger varer som ellers ville ha blitt kastet pga dato. Jeg sjekker alltid disken med halvprisvarer og har også Toogoodtogo-appen. Vi har ikke Holdbart her, men var innom på Jessheim da jeg var i området. Masse varer, – ikke alt jeg bruker, men mye jeg pleier å handle også: Saft, brus, hvetemel, spekepølse etc.

      1. Tusen takk, ja den appen hadde jeg før var fin. Skal begynne å titte på den igjen.
        Viktig å benytte seg av slike tilbud tenker jeg. 40 % disken roter jeg mye opp i…Der finne man mye godt.
        Og kjøttet som ligger der er supert!
        Ha en fin kveld…:-)

    5. Deilig å få inn feriepenger altså – gleder meg…. bare 3 uker til mine har kommet…. og da er jeg jo allerede på tur også! Holdbar er et supert konsept altså! Flott <3 klem

      1. Holdbart er supert altså, har det meste der. Men man bør sette av god tid.
        Deilig med feriepenger og ferie…
        Nyt kvelden min venn…Eller morgendagen blir det sikkert <3 Klem..

    6. godt noen handler på slike butikker for vi må få ned matsvinnet i landet vårt :=) kjekt med feriepenger da ,jeg får jo ikke det siden jeg bare er uføretrygdet,men jeg får skattefritak denne måneden ,helt greit for meg det ,noe av pengene skal jo gå til jobben i hagen og et lass med singel :=)

      1. Disse butikkene er suverene og man kan virkelig fylle opp her og der altså. Hvis
        man vil. Får mye for pengene og det er viktig. Mat er dyrt i dag!
        Ja, du får kose deg med alt du skal handle! Til hagen 🙂
        Mine feriepenger går til å fylle opp buffer og betale regninger!
        Og litt ekstra til små dagsturer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg