F FOR FERIE – DAG 1

 

God lørdag! Det er lørdag, det er helg, det er ferie. Jeg har ferie i 14 dager og så skal jeg jobbe litt igjen. Den ferien her blir litt sånn til og fra etter vær og vind. Setter alltid av tid til hus i ferien. Slike ting orker jeg ikke når jeg har vært på jobb først. Slik som å male og olje. Det må jeg gjøre tidlig på morgenen, det er da jeg har mest krefter. Etter jobben, så kan jeg pusle litt i hagen og gå turer, men lite krefter etter en arbeidsdag! Selv om jeg ikke jobber 100 % – men slik er livet mitt! ❤️

 

Dag 1 her!

 

 

Olje plattinger og veranda må til. Har man først begynt å olje må dette vedlikeholdes 1 gang om året. Jeg har også veranda og platting som er beiset, det tar jeg hvert 3. år. Men har en god del plattinger rundt huset og foran garasjen som må oljes. Så dette har jeg holdt på med i dag, ikke ferdig. Kan ikke ta den som er. sola i dag. Det er 30 grader i skyggen ute! Det er fali rett og slett…

 

 

Platting foran garasjen! Garasjen min har plass til bil på den ene siden og 2 oppholdsrom  på den andre siden + hems! Så god plass….hehe… Dag 0 av ferien min finner du her: F for ferie – dag 0 

 

 

Jeg dropper stranda i dag, i går var det blå brennmaneter i tusenvis – så ble ikke bad på meg og det gjør det ikke i dag heller! Men går greit det altså…Dra til stranda uten bading orker jeg ikke. Det er rett og slett for HOT! Jeg venter besøk fra Oslo i helgen, så tenker jeg skal dra på butikken en tur etterhvert. Ha en fin ettermiddag videre…pass deg for solstikk!

 

Dag 1

18 kommentarer
      1. Tusen takk, jobber litt sånn jevnt og trutt. Men ikke hele tida. Men liker å svinge malekosten tidlig på morgen.
        Nok å gjøre her, og ikke perfekt. Men blir ok i løpet av sommeren og høsten. Mye å gjøre, men satser
        snart på at jeg er pensjonist…hehe…Klem…

    1. God ferie! 🙂

      Vi bygget jo terrasse i fjor, men vi har ikke tenkt å begynne å olje plattingen. Kun beise leveggene etterhvert. Vi har blitt anbefalt å ikke begynne med å olje, så da dropper vi det. 😉 Som jeg skrev i kommentar på facebook, så så jeg også en slik blå manet i går. I dag var det ingen her. Men jeg har ikke bada enda heller jeg da. Vært litt for kaldt i lufta her, men nå begynner det å bli varmt og godt, så det nærmer seg et bad tror jeg 😉

      1. Tusen takk, ja da slipper dere oljing. For det er jo litt pes. Gratulerer med ny terrasse.
        Jeg har aldri noen gang sett så mange maneter og var jo blå…tusenvis.
        Og noen digre rød. Bade har jeg gjort mye, men ikke nå på noen dager 🙂 Kos deg med kvelden og God sommer…

    2. Dumt når badeplassen er overtatt av maneter.
      De er vanligvis fine å se på men ikke å ta på.
      Kos deg videre i ferien med eller uten malekost.

      1. Deilig med frihet, jeg elsker å ha fri å gjøre hva jeg vil.
        Og jeg er glad i jobbe med kroppen – holde på ute.
        Fin søndag til deg…

    3. Det er alltid noe å gjøre når en har hus. Og du er flink til å holde på.
      Vi skal også beise noen vegger i sommer. Men det er utsatt til august når vi er tilbake fra Nordmøre. Reiser dit på torsdag.
      Idag har vi hatt ett vennepar på grilling og kaffe og kaker. Det var koselig. Ha en fin lørdagskveld videre. Her sitter jeg ute og koser meg mens mannen sitter inne og der fotball. Det gidder jeg ikke en slik fin kveld.

      1. Tusen takk, liker å holde på med noe jeg. Og det er mye vedlikehold på et hus. Prøver å holde på med det jeg kan. Synes det er gøy…Kos deg på hytta og nyt sommerdagene. Deilig å nyte sommerkvelden…som var helt skjønn i går.

    4. der hadde ikke jeg bade heller nei ,varmt å jobbe ,men lurt å ta det tidlig på dag ja før varmen blir på det sterkeste :=) godt du koser deg selv om du er hjemme,deilig bare det er sol og varme

      1. Jeg liker meg veldig godt her hjemme på sommeren. Jeg bor jo et ferieparadis. Så føler jo at jeg har både hus og hytte i ett. Deilig det. Bade gikk jo ikke….Det var ikke åpning for å dyppe kroppen en gang. Så ille var det. Fin dag til deg.

    5. Nå er jeg oppdatert for dagene jeg har vært borte, virker som du koser deg, øl og vin er bare kos, flotte Berg og nydelig vær 🤩 stikker innom igjen veldig snart ☺️

      1. Tusen takk så hyggelig at du er oppdatert. Dette er sommer for meg.
        Ta dagene slik som de kommer og helst bade hver dag hele sommeren. Det er sommer og ferie for meg.
        Jeg er ingen fjelløve 🙂 Ønsker deg en fin morgen og dag…..Kos deg! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg