Et vårtegn

 

I lunsjen i dag gikk jeg ut for å fange solstråler! Så nydelig vær her om dagen, 10 varmegrader og sol fra morgen til kveld! Det er noe man kan like..Så må passe på da å nyte litt sol midt på dagen! Så dura ut og var ute et lite kvarter! Det var deilig…Gikk jo også senere i ettermiddag/kveld til byen for å være med på fredsmarsjen og til og fra bilverkstedet og ned til jobben. Hadde bilen min på EU kontroll i dag, gikk veldig fint og jeg tok service med det samme – oljeskift etc..alt det som hører med til den pakka! Så bilen ble godkjent i to nye år! Så det jeg betalte for i dag var selve kontrollen + service og tidsbruken for det! 

 

 

Mens jeg stod der mellom alle steinene (skulle gjerne hatt noen til gårdsplassen forresten), så kom en Neslesommerfugl flygende..Så jeg har sett årets første sommerfugl, stor glede altså..Dessverre ikke bilde av den da, for den var yr og glad og hadde det travelt i sola! 

 

V å r t e g n – s o m m e r f u g l

16 kommentarer
    1. det er vår og dere er heldige som har sol hele dagen ,jeg har disse høge fjella så ca 1.5 time har jeg sola nå i hagen ,men men det øker for hver uke bare å kommee seg ut som du skriver når solen er der

      1. Ja, sol før 0800 og nesten helt til kl. 1800…
        Vi er jo heldige, her er ingen fjell..
        Men det er nok lunere for dere på sommeren, med fjell som beskytter!
        Sjølufta her kan være kald til tider.

    2. Å..sommerfugl! Det er vårtegn, nesten tegn på sommer.
      I dag jobber kommunen med å kjøre vekk vinterens snøhauger etter måking her på feltet. De kjører vekk en diger trailer med snø rett utenfor hagegjerdet her. Det er så deilig å se den forsvinne.

      1. Må være nydelig å se snøen forsvinner hos dere…
        Man blir sliten av snø og får nesten ikke puste..Sommerfugler er skjønne…

    3. Fine brostein 🙂 (for meg som en gang var i bransjen og var på varetelling i Fredrikstad for et fima som het Grønseth Granite Supply)…… sommerfugl er kos! Jeg vil også se en… hihi…. 🙂

      1. Deilig med stein, skulle hatt gården full her…Er så stilig!
        Ja, tenk det du, den gang du var i den bransjen..litt rart også…Tenkte på deg da jeg tok noen bilder..
        Sommerfugler bare elsker jeg…Men det var tidlig å se en slik sommerfugl altså…De kommer til 💚 deg også Klem…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg