Et skikkelig Pippi Langstrømpetre

 

Dere husker jeg var på tur! Både Tåkelagt og jeg så Øyenstikker og leste bøker som Fremhevet – Frosne Flammer og så kommer jeg til poenget!  Denne turen Glede seg til kvelden! Altså selveste søndagsturen! Da kom jeg til dette Pippitreet! 

 

Jeg tok armen nede i stammen og opp kom det sockerdrikka i hopetall…Så kjekt altså! 🥤

 

Pippi, Tommy og Annika finner et tre i Pippis hage! Der hadde dem leskedrikk når dem hadde lekt og var tørste og søthungrige tenker jeg! En verden hvor det var lekenhet og frihet og eventyr! 

 

Savner Pippi i 2024 jeg! Jeg må bare nyte minnene om at Pippi aldri dør i min kropp og sjel! Så masse eventyr og glede! Jeg elsker Pippi altså! Og det var nok ikke bare meg, hele familien benket seg foran TV med god hygge og glede! Helt uten mammaen som trykket på mobil og alle følgerne sine og pappaen som sjekket e-post! Vi måtte følge med på Pippi og hennes venner!  

 

Den fineste tiden! Pippitiden! 

 

16 kommentarer
      1. Herlig, tenk å ha et slikt tre i hagen og med to gode venner som også vil ha!
        Et eventyr altså….Klemmer 💛

        Elsker Pippi når ho er seg selv altså! Tøffere enn toget!

    1. Ja, et sånt tre skulle man hatt! 😀 Bare å stikke bort der og forsyne seg! Vi har så smått begynt å presse juice av eplene i hagen. Ifjor kjøpte vi ei kvern + fruktpresse, og det ble veldig bra, så prøver iår igjen. Presser først, og så varmer opp til ca 75 grader for at det skal holde seg, og fyller på tette flasker.

      1. God morgen…
        Et slikt tre skulle finnes i hver hage 😀
        Ja det mener jeg du fortalte om i fjor. Så bra dere fortsetter. Må bli godt. Og man får brukt eplene. Her er det ikke mange eplene i år. Bare til å spise egentlig. En del mark også. Rart når det var så mye rognebær. Lykke til med pressa 🍎🍏

    2. Vi benka oss foran tv for å se Pippi, hun var populær altså! Så gøy å finne Pippitreet. Mens vi bodde på Nykirke klarte jeg å lokke yngste jenta mi som ikke ville til frisøren. I boligfeltet var det et stort rosa hus som lignet på Pippihuset og der i toppen holdt en frisør til. Dit gikk vi og håret fikk hun klippet, og det var en fryd. Lokket med at det huset lignet på Pippihuset og det funket. Klemsiklem herfra.

      1. Så herlig historie..Det med Pippihuset og klipp. Pippi hadde makt hun, på en snill måte! Greit å være sterk, hvis man er snill! Vi har gode herlige minner – vi som vokste opp med Pippi og gjengen..En herlig tid! Og sånne Pippihus er sjarmerende altså..

        Nyt kvelden og kos deg masse! Stor klem 🩷

    3. Et sånt tre hadde vært fint å ha, ikke for at jeg drikker så mye brus, men fordi Pippi hadde det 😉
      Husker godt når vi sprang til naboen på lørdagskvelden etter barnetimen for å se på Pippi. Hadde ikke tv selv, så det var veldig stas å få lov til å komme til naboene som hadde barn på vår alder. Etterpå gikk vi hjem igjen.
      Koselig tid, og jeg er glad jeg var barn på den tiden uten mobil og mye annet som er nå. <3

      1. Hehe, stas å be ungene i gata da! Naboen med det pippitreet..
        Ja, var kos tid…Være ute fra morgen til kveld og se TV på kvelden uten andre forstyrrelser. Så godt å ha det slik.
        Vi var nok heldige med den tiden vi vokste opp!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg