Et mål – en rutine – en plan

 

Klokka 0700 i dag!

 

 

Jeg går og sykler fremdeles tur/retur jobben. I det siste mest gange da det har regnet mye og det er glatte veier. Nå går det på den 7. uka. Bare to uker igjen til den gamle brua åpner igjen! Til og begynne med så synes jeg det var trått og kjedelig. Mister 2,5 time hver dag som går bort i reise-vei! Jeg kjører bilen et stykke og parkerer på en innfartsparkering her på Kråkerøy. Der står man gratis på dagtid! Så er det ferje og så er gange utover industrien! Bensin er skyhøyt om dagen og det er også bomringen. På vanlige dager bruker jeg 48.- i bom. Synes det er sure penger! Og så kommer bensin i tillegg. 

 

Men det var det jeg skulle si – nå synes jeg det faktisk er deilig. Og 10.000 skritt i boks før man rekker å si A. Så jeg tenker jeg kommer til å fortsette med dette utover jeg, selv når det blir normale kjøreforhold igjen! Ikke på de mest regnfulle dagene da, det har vært surt! Frøs jo på meg en skikkelig forkjølelse og ikke frisk enda, akkurat 15 dager siden! Nesten frisk nå altså, bare litt hoste igjen! 🙂

 

 

Høsten har kommet skikkelig i gang på disse 7 ukene jeg har gått! Det ser man veldig tydelig når man går i akkurat samme fotspor dag etter dag!

 

 

Moralen er: Til å begynne så er nye ting litt kjipt. Så får man opparbeidet seg en god rutine og så er plutselig den nye normalen bedre enn det var før! Rart det der! 🙂 

 

 

Livet er en øvelse i å mestre. Øver du lenge nok, kommer resultatet.

22 kommentarer
      1. Ja, det er reparasjon og er varslet med 9- ukers arbeide. Vi fikk jo sjokk alle
        mann med denne stengte brua så lenge. Og det har vært veldig kaos på veiene.
        Mine kolleger som ikke har kunnet gå eller sykle har stått mye i kø både morgen og kveld.

    1. jeg tenkte også att du kommer til å fortsette ,iallefall på gode dager ,ja drivstoff er svært dyrt om dagen ,surt for oss som bor langt ute på lande,vi må bruke bilen endten vi vil eller ikke for vi har ikke et alternativ

      1. Du tenkte riktig du! Nå er jeg godt i gang med min nye rutine.
        Bensinpriser stiger og stiger, dere kan sikkert ikke ha noen annen type bil heller.

    2. Er det virkelig gått 7 uker alt.
      Nå ser du litt positivt på det. Sparer penger og får skritt helt uten videre.
      Bakdelen er vel at det går så mye tid.

      1. Tida flyr, på 7. uka nå.
        Ja, går seg til – men går bort mye tid på morgen og kveld!
        Det er veldig kjedelig, men alt i alt ble jeg overrasket at jeg plutselig skulle like det!
        Ønsker deg en fin kveld <3

    3. Vel jeg synes det er surt likevel. Både omveien og kronene. At man får skritt og helse burde man få ta på varierte frivillige strekninger. Bra den broa åpner, mer valgfrihet til folket tenker jeg 👍🏾 Kos deg Solliv, du er god 🥰

      1. Tusen takk! Alle her på øya drømmer om åpningen nå tenker jeg. Det er fryktelig tungvint og kø gjennom byen hver dag.
        Stå slik i kø er det jeg takler aller dårligst. Så tramper og går til krampa tar meg! 2 uker nå så er de ferdig med å reparere denne
        gamle brua! Gleder oss <3 Bensin og bom er surt – særlig bompenger!

    4. Vi mennesker har en utrolig evne til tilpasning, og det er lite lurt å sløse energi på det man ikke får gjort noe med. 🤗 nydelige bilder

      1. Tusen takk, jeg løste dette på min måte og egentlig fornøyd. Men kjedelig er det jo.
        Alltid greit med et valg! Det blir masse kø! Skal sluse all trafikken over 1 bru og for meg blir dette en gedigen omvei.

    5. Du er så flink. Jeg skulle gjerne gå eller sykle når arbeidsplassen er 3 minutters kjøring med bil. Men jeg trenger den lille stryke jeg har til arbeidet.
      Men kanskje jeg får opparbeidet styrke da i lengden?
      Ikke så greit med fibromyalgi:(

    6. Er surt med alt man må betale, bomring,piggdekkavgift, og drivstoff. Vanvittig spør du meg. Kan si at hos meg har ikke forkjølelsen gått over. Har hostet og hostet. Nå er det vondt å trekke pusten, og har litt feber. Tror jeg har pådratt meg lungebetennelse. Gubben ringte legekontoret men min fastlege hadde visst fri. En annen lege blir å ringe opp. Blir en travel dag med besøk, og en mann som skal til øyelegen. Håper jeg får komme inn i morgen. Kos deg med sykkelturer og gåturer. Skal begynne å gå når jeg blir frisk. Klem

      1. Høres ikke gret ut hos deg. Må være bronkitt eller lungebetennelse.
        Ekkel denne forkjølelsen som går nå for den satt skikkelig i både lenge og vel.
        Håper du har kommet deg til lege i løpet av morgendagen! God bedring og klem fra meg.

        1. Legen min ringte i kveld. Var lungebetennelse og jeg skal hente medisin i morgen. Takk for god bedring vibber og klem tilbake!

    7. Alt dette veiarbeidet skaper mye problemer, men har man gode ben å gå på får man prøve å se positivt på det. Her i Oslo er det stadig veiarbeid, og alt endrer seg nesten fra den ene dagen til den andre. Bensinprisene er et kapittel for seg selv, og jeg kjenner at det er godt jeg ikke kjører så mye om dagen. Ha en fortsatt god kveld 🥰

      1. Veldig kjedelig, med bomringer, reparasjoner etc. etc…Blir aldri ferdig og dyrere og dyrere blir det.
        Bensin er så dyrt altså. Men Elbil får ikke jeg kjøpt meg. Og det blir sikkert snart masse avgifter med de også!
        Mye asfalt å trampe på da, det er ikke så bra! Best å gå i skogen! 🙂
        Tusen takk og God kveld til deg også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg