erter – ja gule erter

 

God kveld…Har du noe gamle erter liggende i skuffen så hiv dem i såkassa di. Spirer og gror på 2-3 dager. Ertespirer er friskt og god i salat eller litt grønn pynt på tallerken. Har sådd dette i flere år jeg. Men ikke i år. Glemt det på en måte. Helt til jeg fikk se et helt jorde fult av ertespirer. Tror jeg har noen gule erter fra i fjor…ute i boden. Hvis ikke så kjøper jeg en pakke på butikken neste gang jeg handler.

 

Koster jo ikke mange kronene. Og det er virkelig gøy – for dette spirer fort altså! Kan sikkert lage en pesto av disse også! Bruk fantasien….Det er gøy med ting og tang som spirer og gror der ute…Jeg har sådd reddiker, dill og agurk 🙂 spennende…Og basilikum <3 alt spirer…

 

Blir bilde etterhvert 🙂

 

Straks ut på tur her…Ikke kommet så langt enda. Handlet for mamma og så kjørte jeg og vannet på kirkegården. Sørgelig syn..Der må det plantes på nytt! Plantet Stemor tidlig i mai – men de er ikke vakre nå..Annerledes med dem man har hjemme. Får vann og stell hver dag.  Det å kjøre til kirkegården der pappa ligger så er det i hvertfall  3 mil tur retur…om ikke mer..

10 kommentarer
    1. har sådd noen sukkererter,begynner å se litt i noe som likner på spirer,håper det blir noe av det for i år vil liksom ikke noe spire skikkelig hos meg,men smart tips fra deg da,bruker å ha grønnerter i hus,gule bruker vi ikke

      1. Gøy å så, du får prøve noen grønne erter..For de vokser fort altså. Og du får sikkert til å lage en pesto av disse også…kjenner jeg deg rett 🙂 Her spirer det i år, i fjor fikk jeg ikke til noen ting. Bare tomater jeg fikk av naboen, men det var store planter jeg fikk.

    2. Hmm – takk for tips! Spennende å så litt…. kanskje jeg også kan få tid til det etterhvert…… jeg har heldigvis ikke like lang vei til mamma og onkel på kirkegården…. må jo vannes ganske ofte nå når det er så varmt…. klem <3

      1. Gøy å så…Dette her får alle til altså. Og man får litt mestring og spirer er så sundt vettu..
        Jeg har ikke sjans til å dra til grava til pappa annenhver dag. Sånn er det bare. Hadde han ligget her på Kråkerøy så hadde det ikke vært noe problem for den kirkegården er jo på hver dag! <3 Klem til deg…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg