er du født med sølvskje i munnen?

 

God ettermiddag!

 

(Øverste etasje der i blokka – bor det en som blir kalt rikingen, mye penger og liker litt yngre damer.. Vært på TV. Rikingen 🙂

 

Vi mennesker har forskjellig grunnlag. Noen mennesker rekker aldri å bruke opp formuen sin. Andre har knapt kr. 100 å legge til sparing hver måned. Noen mennesker tjener store beløp på å jobbe. Andre mennesker tjener jo knapt til livets opphold selv om de jobber hardt og mye. Man tenker ofte hvorfor er den ene jobben så mye mer verdt enn den andres..

 

Noen har veldig lang utdannelse og noen har kort utdannelse og tjener mye mer enn den som har lang utdannelse allikevel. Noen mennesker er så ansiktspene at det gjør vondt, andre igjen er sånn der…Noen mennesker er tynne, korte, lange, tjukke eller kraftige..

 

Noen mennesker har masse energi, andre mennesker har så vidt de orker seg selv. Noen mennesker har mange venner og andre har knapt en bestevenn. Noen mennesker er lei seg for at de blir bedt bort hele tiden, andre mennesker ønsker at man en gang i livet fikk en hyggelig invitasjon til et selskap. Noen mennesker er glade fra morgen til kveld, andre mennesker er grinete i det dem står opp til dem hopper til køy’s. Sånn kan man jo holde på, nok eksempler å ta av! “Noen” mennesker er vi alle.

 

Men jeg snakker ikke om hvem som er mest lykkelig nå!

 

Bare noen tanker rundt “noen”.  Men det er aldri feil å være det ene eller andre, selv om mange tenker at livet er rart og det er det jo.. 

 

Konklusjon på dette innlegget! Er…

 

 

Vi er alle noen

4 kommentarer
    1. Ja, vi er alle noen, og jeg er heldig nå og er hverken i den ene eller andre enden. Har vært det, og det var ikke godt.
      Når det gjelder mye og lite penger feks. så er det dummeste utsagnet jeg hører av folk som har så mye penger at de ikke vet hvor de skal bruke dem, og på hva, at: nei, penger betyr ikke noe. 😳😲🤔
      Selvfølgelig ikke, de betyr mest når du sliter for å få betalt de nødvendigste ting, og ha mat på bordet.
      Det var et fin innlegg, og jeg har ofte tenkt på dette, alle variablene, og fint du satte ord på dem 🙂❤

      1. Ja, det er tøft og jeg har også vært veldig mye på den ene siden.
        De skjønner ikke det med penger de for da har aldri ligget våken om natta
        og summert alle regninger i hodet og delt på 12! Og tenkt bare jeg får
        ferepenger så kan jeg kanskje kjøpe noe jeg har ønsket meg lenge!
        Tusen takk, vi er alle noen og noen kan forandre seg i løpet av livet.
        Min pappa sa alltid, jeg skulle jeg hadde bedre råd da ungene var små!
        For når han var blir pensjonist og lånet nedbetalt så var det penger igjen og nå trengte han ikke
        disse pengene så sårt….<3 Men han hadde trengt dem de vi var små! Klem til deg.

    2. Jepp, vi er alle noen! Jeg er nok ikke født med sølvskje i munnen, men jeg er født inn i en familie der jeg allerede som liten lærte mye om sparing, økonomi, og hvordan livet artet seg! Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg