er du en dagdrømmer?

 

God lørdag 🥰

Håper du har sovet godt og er uthvilt. Det er faktisk lettere å våkne av seg selv nå og lyset hjelper på. Man er ikke trøtt på morgenen..Jeg er jo tidlig oppe hver dag, og våkner som regel av meg selv litt etter 0600 på helga, men har på alarmen slik at jeg kommer meg opp før 0700..Dagen blir så kort hvis man surrer for lenge på morgenen synes jeg. Jeg kan surre lenge jeg, men det må være med kaffekoppen, data og lesestoff. Da koser jeg meg! 

 

Sitter mange ganger og glaner ut i lufta, tenner litt lys og bare lar tankene vandre. Tenker på alt mulig i grunn, ikke sånne mørke tanker…Men på hyttedrømmen blant annet – begynner som regel dagen med å se på ledige hytter i markedet, på Finn. Mye dyrt og sprekt, og for å få til dette…må jeg drømme videre..Når man ser på MM og ser på dette flotte området der og naturen og sjøen, da dagdrømmer jeg i hvertfall, dette er hytteparadis…tenk om!

 

For meg har MM (mesternes mester) i år vært stedet og ikke aktivitetene..Jeg har faktisk sittet og drømt meg bort halve programmet hver eneste gang….Sånn gikk det! Det er forskjell på folk, mange har sikkert steder som går i arv, men det er gode penger blant folk uten tvil! Vel, denne måneden har det igjen vært høye strømregninger og bil på EU kontroll, så ikke mange kronene som har gått til sparing denne måneden..Jeg har spart mitt faste beløp i fond. Men sparing til bufferen gikk dårlig..Jeg har jo en god buffer, men der måtte jeg overføre penger til brukskonto denne måneden. Men det er jo derfor man har en buffer! Man har noe man kan overføre fra. Jeg har jo vist lenge at bil måtte på service og EU kontroll, så dette sparer man til! 

 

 

Bilder fra i går, men været er like flott i dag! 

 

Nyt dagen – lev livet! Drøm sakte….

18 kommentarer
      1. En grei hytte kan jeg faktisk kjøpe meg i dag.. Men drømnehytta har jeg ikke funnet enda… Og jeg trenger ikke hytte før jeg går av med AFP. Enn så lenge sparer jeg…

    1. HÅper du får deg hytte 🙂 Jeg dagdrømmer lite. Rar sånn. Er liksom mest her og nå. I dag skal jeg også til sjøen. Hvervenbukta med søsters 🙂

      1. Ja, der er det fint…kos deg masse..jeg liker å sitte slik å tenke på alt mellom himmel og jord…
        Det er kanskje yoga…hehe…
        Hytte blir det hivs jeg finner det rette stedet… 🙂 trenger ikke være stor!

    2. Nyter morgenen med å surfe på nettet og drømme om å sjekke feriesteder. Tenerife i slutten av november, men da må man reise om Oslo og det blir ekstra flybillett. Dropper tur i år, og satse på at han “gale” slutter å krige. Liker ikke det som skjer.
      Kanskje det er lurt og melde seg på Farmen, og kanskje vinne hytte og bil. Det hadde jo vært noe for deg. Klem

      1. God formiddag…ja – det er fine drømmer..Komme seg på ferie og planlegge og sjekke ja…Det er topp..Men det er alltid noe, pandemi og nå krig…så er som deg avventer.
        Takk for godt råd, Farmen hadde vært gøy…tenk om man kom i mål og det ble hytte og bil! For en opplevelse!
        Tusen takk og ja klem til deg…

    3. Her i huset er vi litt trege på morningen dessverre, og dagene går fort.
      Men som pensjonister har vi jo tid til det vi vil.
      Tror jeg. 😅

      1. God formiddag, ja jeg ser den altså..Dere er to og da er det koselig å sitte litt oppe på kvelden..
        Og når man har stått opp tidlig hele livet, så skjønner jeg det sååååå godt!
        Nyt dagen – kos dere! klem fra meg.

    4. Jeg er definitivt en dagdrømmer, og tar meg mange ganger i å sitte å se ut i luften i mens tankene svever av sted. Det beste stedet for sånne ting er ute på balkongen, når sola har varmet den opp. Ikke noe radio eller musikk som forstyrrer, bare sitte der å tenke å la dagdrømmene styre tiden.

      Ikke så lett å finne drømmehytta, men du skal ikke se bort fra at det skjer en gang 🥰

      1. Der er vi like, elsker å dagdrømme jeg…Det er faktisk veldig avslappende.
        Nei, må være stillhet og ro og da kommer drømmene…herlig!
        Masse drømmehytter, men de koster 5 mill og over…
        Jeg skal bare ha en liten hytte ved et vann jeg…Og det er ikke så enkelt å finne vettu..
        Bør ikke ligge ved sjø – det er sjø her jeg bor, men et lite tjern! Klem…

    5. Helt enig – jeg står også opp tidlig for å få mest mulig ut av dagen! Jeg sparer også, men det hender jeg må ta av den til diverse….! Har jo to biler, det er dyrt nok…! Klem <3

      1. To biler er dyrt for ei lønning helt klart. Men du er flink og koser deg med begge bilene dine.
        Herlig…Jeg blir vel aldri noen rå bilkjører, men men kanskje en dag!
        Klem…

    6. en kan drømme men det er dyrt å eie hytte ,vi har en liten fjellhytte uten vann og strøm ,nå fikk vi plutselig bossavgift på hytta ,vi som ikke har vært der på år og dag,vi må betale feieavgift selv om feieren aldrig kommer til å se på ildstede og skorsteinen ,det er bare bestemt att alle sel og hytter med skorstein må betale selv om der aldrig blir feiet ,helt utrolig att det er lovlig spør du meg ,og eiendomskatten er ikke billig på fritidsboliger og hytter ,nei en må ha litt penger skal en eie hytte

      1. Ja, det er veldig durt altså..og masse regninger.
        Leser om folk her nå som kanskje må selge hyttene som du vet, på grunn av skatten!
        Og har man lån på hytta i tillegg så blir det fort penger.
        Beste hadde jo vært å kjøpe ei hytte sammen med noen. Kanskje ungene.. 🙂

    7. Ja, jeg er nok definitivt en dagdrømmer. Det er visst du også. Samtidig virker det som om du har mye realisme i deg, og har god oversikt over økonomien. Drømmer er viktige. Det er jo ikke alle som oppnås, men det er viktig å ha noe hyggelig å tenke på. Hvem vet, kanskje blir noen av dem en realitet? Jeg tok et økonomikurs i høst. Det var veldig nyttig. Nå har jeg mer oversikt, og får ingen ubehagelige overraskelser fordi det har blitt trukket en regning fra lønnskontoen (som jeg har glemt). Idiotisk at jeg ikke har tenkt på å lage et slikt system før. Hytte har jeg ikke lyst på. Eller – jeg kunne ha tenkt meg fordelene ved å ha ei fin hytte ved sjøen, 😉 men jeg vil ikke ha all jobben som følger med det å ha en fritidsbolig. Jeg drømmer vel mer om en fin ferietur, kulturelle opplevelser osv…

      1. Viktig å drømme tenker jeg, lage seg gode tanker og kanskje kommer man i mål.
        Ting må jo planlegges for at det skal bli oppfylt.
        Masse jobb med hytte og hus, men jeg liker å holde på. Koser meg med det.
        Kjekt å lære om økonomi og ha system og oversikt..Jeg har god kontroll og har mange forskellige konti som
        hjelper meg med det. 7-8 stykk, det var det første jeg lagde meg da jeg ble skilt og måtte ta 100 % grep om egen økonomi
        og bare en lønning inn…Hadde jeg ikke ordnet dette med sparekonto, regningskonto, brukskonto, etc…så hadde det ikke gått!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg