Er du/dere i rute?

 

God lørdag igjen, ukene flyr…

 

Det er jo mandag, lørdag, mandag, lørdag – hele tida synes jeg. Jeg har stort hus, stor dobbel garasje med loft og to rom ved siden av garasjen som jeg bruker til gjesterom + også en vedbod/redskapsbod… Veranda og plattinger både her og der…Så det å komme rundt med vedlikehold overalt her hos meg tar som regel hele våren og sommeren og litt høst. Stor romslig hage med masse blomster, frukttrær, busker og hekk og gress..tar også tida si…🌸 kan du si.

 

Men pleier som regel å komme i mål med alt som står på lista over gjøremål i løpet av en sommer! Men i år er det bare så fryktelig ustabilt..Jeg oljer mye, maler mye – men det krever at det ikke regner på noen timer..I juli regnet det mer enn noen gang. August er jo heller ikke bra..Sol på morgen og kl. 14:00 kommer skyer, mørkere skyer og til slutt regn og torden…Dag etter dag..Så er det fint noen timer og så ved 19:00 tiden er det full rulle igjen…

 

Jeg elsker huset mitt, stedet jeg bor – flytte i leilighet er ikke noe tema her…Men jeg liker å holde på og få unna gjøremål utendørs..Men det er fremdeles mange dager igjen før jeg kan sette lokket på maleboksen håper jeg! Bildene i innlegget er fra Pynten skole, her på Kråkerøy Pynten skole på Kråkerøy pynter ikke lenger! Men etter det innlegget jeg lagde den gangen og delte det overalt jeg kunne, så har det skjedd masse på Pynten. Det har blitt gjort vedlikehold, lagd flotte nye brygger for bading og det er har blitt et sted som alle kan bruke – til stor glede…Gjør meg glad…Kanskje jeg er en liten påvirker…Det bades og grilles på Pynten og det har blitt slik som jeg hadde håpet! 🌸 Et flott sted, en perle for alle og ikke bare for de med penger.. I dette rike landet 

 

 

Hva med deg, får du til alt av planer utvendig i år?

 

18 kommentarer
    1. Du har jammenmeg mye å holde styr på. Hadde det et par steder jeg bodde, jeg også, men er faktisk glad for å ha mindre vedlikeholdsarbeid nå for tida. Har ei leilighet med en terrasse og en liten hage. Håper det blir litt mer oppholdsvær framover, så du får malt🙋🏼‍♀️ Akkurat når jeg skriver dette, hører jeg tordenværet og snart kommer vel regnskura…igjen.

      1. Takk, ja er mye å holde på med..Men liker å ha noe å gjøre..TV ser jeg sjelden på mellom, påske og november..
        Det rekker jeg ikke..Da vil jeg heller på en tur i ny og ne..
        Fint med leilighet, men jeg ønsker meg faktisk en hytte, haha…
        Eller beholde huset og kjøpe meg leilighet i Oslo, og ha huset som sommersted..Men det stopper opp på grunn av penger altså..
        Men man kvitter seg lissom ikke med et hus her på Kråkerøy, det går i arv.
        ..
        Men lov å drømme!:-) om leiligheten i Oslo <3

    2. Måtte innom innlegget ditt “Pynten skole på Kråkerøy pynter ikke lenger” Det store og viktige engasjementet i denne saken skjønte jeg i siste setning “TAKK FOR OPPMERKSOMHETEN !” Ikke bare var det store bokstaver og utropstegn, det var røde bokstaver i tillegg ..
      I dag skriver du at du etter at innlegget ditt som du spredde for alle vinder har gitt resultater… så da er jeg ikke enig med deg når du skriver i dag “Kanskje jeg er en liten påvirker”, du er ikke det, det er en påvirker, positiv sådan. Fortsett med det du, det er nok å ta tak i når det gjelder kampen mot forskjells Norge og utenforskap blant barn og unge. 😉

      1. Mange takk, ja er nok å ta i på det området der…Det er langt på overtid og man får vondt langt inne i sjelen..
        Så flott at du leste forrige innlegg. Det var engasjement der, virkelig.. Jeg bidra masse med det følte jeg og innlegget ble delt og delt og delt..fra andre igjen..Mulig resultatet hadde vært det samme – det vet jeg ikke. Men Pynten er nå flott til glede for store og små..

    3. Ja, her er det ikke mye utvendig å gjøre, så jeg er rimelig i rute 😂Fint med eiendommen din også da, selv om det er en del å gjøre 😀

      1. Ja, du har vel aldri sagt hvilken sommer det drivhuset er oppe og går. Gleder meg til masse grønne fingre og blogginnlegg fra drivhuset vettu…

    4. Det er alltid mye å gjøre når en har hus altså! jeg fikk hjelp til å male huset i mai, sjøl har jeg mala verandaens rekkverk og noen skillevegger + søppelhuset! Tok jo garasjen og hagebua i fjor. nå gjenstår kun skraping og maling av grunnmuren, det er en drittjobb🙈🙈🙈og så skulle jeg gjort noe med en råtten del av gjerdet mitt! kanskje sønnen kan hjelpe meg….. ❤️jeg koser meg med puslinga, men regn er et stoooort minus! klemmer 😘😘😘

      1. Du er flink altså, jeg ligger etter med mine ting. Har jo ikke hatt så mye ferie heller..
        Og hele juli regnet så det suste her.
        Men jeg kommer i mål, hvis ikke høsten kommer til uka da med regn og storm..
        Jeg gjør jo alt selv, men får det til. Etter hvert…hehe..Det er lov å håpe!
        Men har vært mye greier i sommer. Både det ene og andre egentlig..Og jeg har jo vært på de festivalene som finnes her i området også..
        Det tar jo tid..Og masse besøk her hjemme. Så mye matlaging.

        God klem…

    5. Ja jeg/vi er i rute!
      Men det er mye arbeid med hus og hage… men men… 😀
      Så bra at de har tatt tak og laget det fint for alle der på Pynten

      1. Finke dere, her er nok å ta tak i. Men det har vært mye med alt denne sommeren. Men det er i hvert fall to måneder til å jobbe på utendørs og jeg har 4- 5 uker ferie til gode. Har jo brukt minimalt med ferie denne sommeren også.

        Det skjedde ting på Pynten, mulig det hadde skjedd uten mitt innlegg og delinger over hele Fredrikstad..Det vet man ikke. Men nå er det et helt topp sommersted for allmennheten. Man blir jo glad!
        Klemz… 🙂

    6. Apropos hagestyr. Min onkel på 100 år eller deromkring har en diger hage. En nabo spurte om det ikke var travelt å holde styr på. Svaret hans var. “Hagen eier ikke meg. Det er jeg som eier hagen” . så da tenker jeg likeså..Vi skal lytte til vise eldre 😉

      1. Så herlig onkel, topp utsagn og sånn er det….Da blir det 0 stress og bare hygge…
        Godt voksne som Brit sier….De har mye bra altså.

    7. Vi er ikke helt i mål. Har 3 vinduer som skulle vært malt, og noen vegger. Men det er ikke noe som ikke kan stå til neste år. Kan fortsatt bli mulig, men akkurat vinduene ute er det mannen som gjør, og da må han orke det først, og det må være malevær 😀
      Vi har kommet i mål på en del heldigvis ☺️

      1. Ikke sant, det må være vær det kan males i…Ikke i disse dager akkurat.
        Jeg vil helst bli ferdig med mine vinduer. Men rekker det nok.
        Fint dere er to..da drar man hverandre litt i gang. Ute som inne.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg