er dette jeg ventet på

 

God ettermiddag kjentfolk!

 

Endelig hjemme igjen. Full dag på jobb og ut til mamma etterpå. Først handlet litt for henne.! Kom ut der så virka verken tv eller kaffemaskin. Kjipt. Er det det noe man trenger å ha i orden er det i hvertfall dette. Fant en annen kaffetrakter i kjelleren som jeg hadde satt bort fordi den ble byttet ut en gang. Og da tenkte jeg – kjekt å ha. Det var det jo. Så da ble det kaffe. TV er annen historie. Litt tuklete synes jeg – hvis nettverket ikke virker. Men fikk den opp også. Så både TV og kaffe på ho mor i kveld. HURRA. 

Men det regner og regner. Her er det kaos fra før og enormt mange skader. Husker ikke antallet. Men tror det var 2000 skader fra forrige regnvær. Folk får vann i kjellere og overalt. Leste at det var ventetid frem til jul når det gjaldt forsikringssaker. Lenge!

Så tilbake til overskiften. Jeg er høstmenneske og lengter til høsten…Men fyttikatta – bare drittvær jo! Nesten hver dag…Fikk fanget en høstblomst da og en sopp..

 

 

MAT NÅ! – SULTEN SOM EN SKRUBB – MEN SPISER IKKE DENNE SOPPEN. SÅ GIFTIG UT. OBS OBS FOLKENS – VIKTIG Å KJENNE OG VITE FØR MAN LØPER UT I SKOGEN OG PLUKKER…

16 kommentarer
    1. Koselig med en dag eller to med regn og rusk, men nå venter jeg også på stabilt finvær. Det kommer jo fargerikt løv og kos framover. Men det er vel bare å ta en dag av gangen. I formiddag skinte da sola i noen minutter og bedre skal det visst bli mot helga. Så fint du fikset så moren din fikk kaffe og tv. Godt vi kan hjelpe hverandre. Ha en fin kveld likevel, selv om det regner.

      1. Tusen takk, trist for mamma når ikke tv virker. Selv om hun er dement så koser hun seg med tv. Vi må ha litt variasjon. Ikke bare regn…Det er ikke greit, men kommer sikkert klare fine dager. God fin kveld til deg.

    2. Koser meg på høsten jeg også, men er forferdelig trøtt om dagen. Det kommer seg vel snart😊
      Bra du fikk ordnet opp for din mor👍
      Godt du bare tok bilde av den soppen der. Det ser ut som en gammel rød fluesopp.

    3. Høst er deilig tid det. Men må ha litt kald klar luft også. Det gir litt mer energi. Mamma ble veldig glad. Ikke så rart det. De gamle er glad i tv. Ligna veldig på fluesopp synes jeg også…litt blass. Sikkert gammel som du sier.

    4. Ja i dag har regnet sildret ned hele dagen, og nå i kveld… Skal man ut er det bare fram med regnfrakken og gummistøvlene 😔 Godt fikk ordnet opp for moren din 😊

      1. Tusen takk, ut må man jo. Så var bare å kle på seg ..igjen. Mamma ble glad og da ble også jeg glad! Ha en fin kveld…God bedring fortsatt. Tittet innom hos deg i sta. Det går fremover skjønte jeg..

    5. Kjedelig når det bare er ruskevær – og iallfall når det blir store ødeleggelser! Og ut må vi jo…. så godt regntøyet er oppfunnet! Sopp ja…. fine motiver, men jeg er ingen sopp-plukker! Kan null…. 🙂 klem

      1. Litt kjedelig, men ut må man. Og deilig inne-vær da..Men litt sånn høstvær er jo så fint. Men det kommer. Kan bare kantarell jeg. Knapt den. Hehe…Der er vi like. Klemmer.

      1. Ja, deilig med litt sånn alt mulig vær synes jeg. Variasjon. Og det er jo høsten. Jeg nyter alle dager jeg. Men litt opphold er jo greit innimellom. Takk….Og ha en fin dag videre.

    6. Ja, høsten er liksom mest fin når den er med sol 🙂 Og da er den NYDELIG også. Så i morgen satser vi på sol og glede, og ut i skogen 🙂 Klem <3

    7. rød fluesopp er vakre på bilder,men ikke mat nei :=) tv til min svigermor var også borte i går,men mannen fikk fikset det i går kveld,dei gamle må ha tv ja iallefall om dei er alene,kaffe også,en dag uten kaffe er kip :=) jeg elsker høsten jeg også,men enig i att den er litt våt i år,mer våt hos dere enn her,er vel derfor soppfolka finner enorme mengde sopp ,ikke så masse hos oss npoe som tyder på att det har vært tørt her,men nå er det vått så litt sopp finner jeg :=)

      1. Tusen takk, høst er en fin tid. Deilig å ta på seg en jakke og nyte deilig luft. Lettere å puste og hodet blir klarere..Tv og kaffe må til. Sopp er det som du sier. Enorme menger av i år. I fjor hadde vi nesten ingen ting.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg