er det samme for deg hvilket garn du strikker med

 

God morgen! Det er romjul og fri, jeg koser meg inne med kaffe og pusler her i heimen. Det regner. Skal ikke ut enda, for morgen er min tid. Koser meg alltid med flere kopper kaffe og strikk og bøker/blader og litt rydding! Jeg fikk garn til jul. Forskjellig sorter. Dette garnet er kjøpt på Majorstua av yngste sønnen min. Jeg fikk flere typer garn av ham. Koster vel opp mot 100.- for et nøste. Her må jeg finne på noe kjekt å lage. En vest eller noe tenker jeg. Det holder ikke med 1 nøste, men jeg har flere nøster! Og kan jo bare bestille mer på nettet. Se her finner du denne butikken: Tjorven masse nydelig garn! Jeg blir helt frelst! 

 

 

Jeg fikk 2 poser slikt garn a 1 kg. Altså 2 kg garn. Blandingsgarn. Tenker dette er garn fra Europris og ble solgt for kr. 100.- for 1 kg (pose). Dette fikk jeg fra ei jeg er tante til. Hyggelig med garn altså! Men aner ikke hva man strikker av sånt. Kanskje man hekler lapper! Så poenget mitt er: garn er ikke bare garn. Det er mye forskjellig priser og kvalitet der ute! Men jeg fortrekker vel garn med litt kvalitet skal jeg være helt ærlig….men skriver ikke dette for å si at den ene gaven er bedre enn den andre, men for å vise variasjon ❤️ Og smaken er forskjellig fra en strikker til en annen! Men du ha en vakker dag!

 

 

Det er gøy med garn – jeg elsker farger og variasjon!

 

 

5 kommentarer
      1. Tykt og pusete er deilig…Gøy å strikke med! 🙂 Garn så det holder…Tenker jeg gir bort litt til dagsenteret der mamma er. De trenger garn til å pusle med 🙂
        Skal rydde litt her hjemme også! Har masse å gi bort, for jeg vet jeg ikke kommer til å bruke det.

    1. hadde jeg fått det garnet som er et blandingsgarn hadde jeg nok strikket genser til barnebarn som dei kunne hatt i barnehagen,du kan fint bruke det til pledd,huer,sjal,votter ,vest og er det nok så er en genser til våren ok ,bare det ikke nupper jeg kjenner ikke dette garnet så jeg hvet ikke :=) men noe blir det nok

      1. Masse man kan lage. Står ikke noe om pinne-størrelse eller noe annet. Ikke noe bånd rundt dette garnet. Bare det som står på posen. 10 nøster i posen på a 100 gram. Det er denne fargen og den andre posen går i blått. Tenker jeg gir det bort til dagsenteret der mamma er. De trenger ting til hobbystæsj. Har masse annet garn også som jeg ikke kommer til å bruke. Må rydde litt 🙂

    2. Jeg har også fått en pose med lys blått av dette garnet. Mor lurer på om jeg kan strikke en genser til fireåringen, en gutt. Hvor mange masker, hvilken pinnestørrelse??? Aner ikke!!! Kan noen sende meg en oppskrift? Gutten er snart fire og et halvt år, så må nok strikke til seks år. På forhånd takk!
      Hilsen Bjørg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg