Er det 20 gram ekstra som skal avgjøre?

 

God fredag….Må si jeg tenker en del på dette! Hvem får jobben? Blir det en kvinne eller mann! Jeg har opplevd en del på et langt liv, det har sikkert de fleste av oss også..Og mange ganger sitter jeg igjen med en litt vond følelse,,,Var det det som skulle gjelde! Disse 20 gram ekstra som ikke alle av oss er født med! Jeg synes det er trist at verden 2022 ikke har kommet lenger…den har jo heller gått flere hakk tilbake spør du meg! 

 

Se også her, så finner du søkerlisten til jobben som sentralbanksjef blant annet SØKERLISTE Det er uten tvil flest menn på denne lista. Men mye variert slik som studenter, rørlegger og pensjonister..Masse forskjellige mennesker i sin beste alder! Men jeg håper av hele mitt hjerte av de 20 gram ekstra ikke er loddet på denne vektskåla! Men vi får se  – og vi får følge med videre! 

 

Dere som har baller der ute – se på helheten og ikke de som har 20 gram ekstra -som noen mennesker har å rutte med!

 

21 kommentarer
          1. Det er helt horribelt…Er det ikke…
            Så da flyter han videre uten å tape ansikt tenker jeg…!
            For en tråkig situasjon med dette altså, og mange flotte kandidater har jo ikke søkt heller,
            når de skjønte hvem som hadde søkt. Da var det ikke noen vits…Den saken der er ikke pen!!!

            1. Det er horribelt. Ikke minst de søkerne man kan ha gått glipp av – i og med at mange følte det sto navn på stillingen allerede ved utlysningen.

    1. Jeg har vært i jobb siden juni 1977, og i mange år satt det kun menn i ledende stillinger hos oss. Damene satt på sentralbord, rengjøring av lokalene, sekretærer eller andre lavere stillinger innen bedriften. Etter noen år snudde det, og flere og flere kvinner fikk det beste stillingene. Uavhengig av kjønn, så hadde ingen av disse “jobbet seg opp” i gradene, nei det var kun folk med mange og fine utdannelser. Selv har jeg vært fornøyd med der jeg var.

    2. Det vil alltid være ulikt syn i slike saker. Da blir det heller ikke lett å identifisere rettferdigheten. Men jeg har nok erfart den, eller følt det sånn. Spennende blir det. PS, fanken, glemte å søke. 🙈

      1. Takk, det er noe med det. Man må ha kontroll på ballen, hehe…
        Det er mye rart der ute og mye greier og mange klubber – så blir det en kvinne som tar dette lengste strået…Så skal jeg sprette en Champagne eller to altså…Klemz….

    3. Jeg vet iallfall hvem som ikke bør få jobben, men…. det blir så spennende! De får tenke med hue, ikke la seg lure av penger og makt…… klemmer…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg