Epler og puss

 

God formiddag lesere, i går Hus og hjem – Lysa var dyrere enn staken Jeg bare slang inn et bilde i går kveld for å dokumentere kjøpet.  I dag har det blitt puss og stell og ble så fin. Skinner virkelig…Der man setter lys kan man skru av lysholdere. Så man kommer skikkelig til overalt. Sånt liker jeg og jeg liker at kronelys blir skrudd på plass på en måte. Så de sitter som støpt. Sånn lys som går alle veier er ikke pent, og kan være farlig også når lysene er tent..

 

Har nok dill og dall er ikke det, men en slik kandelaber hadde jeg ikke. Men alltid moro med fornye seg til en billig penge. 

 

Rett etter frokosten kokte jeg litt eplemos, 1 kilo epler ble tre bokser. Disse går i fryseren. Kjekt å ha til tilslørte bondepiker utover høsten. Skal nok lage mer eplemos også, for det er godt pålegg og nydelig i kaker. Hvetestang m/eple er aldri feil. Nok å gjøre bare man har tid, tiltak og planer..Det å ordne her hjemme synes jeg alltid har vært gøy! 

 

Søndag, ut på tur det vel…

 

12 kommentarer
      1. Utrolig flott der den skinner med sine tente lys i kveld.
        Og de kronelysene fra Europris er supre..Renner ikke og brenner helt nydelig.

      1. Tusen takk, ja nå er den staset opp og skinner fint på skjenken her.
        Moro å titte i bruktbutikker..🧡
        Kan finne mye fint. Klem fra meg.

    1. Wow, den lysestaken ble jo kjempelekker når du fikk den pussa. <3 Blir koselig å tenne levende lys nå når høstmørket faller på. Jeg syns høsten er en fin årstid, ja, kanskje den fineste.<3 Kos deg.

      1. Mange takk, skikkelig fin ble den og nå skinner den fint med tente lys. Så vakkert.
        Høsten er fin den, tid til mer ro og innesysler og fine turer i skogen.
        Ha en fin kveld 🥰 og en fin ny uke..

      1. Flott ble den, og vasket og pusset ordentlig og skrudde den helt fra hverandre.
        Eplemos er godt – så enkelt å lage. 1 kg epler, 1 dl vann og 3 – 4 dl sukker. Skrell og del eplene og kok de møre og så
        kok videre med sukker i 5 – 6 minutter til slutt. Dette syltetøyet kan fint fryses.
        Kok i vei min venn…God klem..

    2. den ble fin :=) og eplemost er godt ,jeg har så mye epler i år så jeg får se hva jeg gjør vi kan levere dem til ei som har eplefarm og lager eplecider ,vi får betalt pr kilo vi leverer i form av en tilgodelapp vi kan bruke å kjøpe cider med når den er laget

      1. Takk, ble veldig flott og kronelys fra Europris var fine å brenne.
        Godt å levere epler, det husker jeg mamma og pappa gjorde også. Kjøpte deilige produkter tilbake.

    3. Så flott den ble etter at du fikk pusset den! Der gjorde du virkelig et bruktkupp!👌Fine lys også! 👍

      1. Takk, ble super fin. Jeg skrudde den fra hverandre så fikk pusset og gnikket overalt og en god skylling
        i varmt såpevann etterpå. Staken ble som ny og bedre enn det..hehe..
        Fine kronelys fra Europris, de brant pent uten drypp og renning. Veldig fornøyd og de er i mange fine farger.
        Skal kjøpe meg flere pakker. Koselig med levende lys inne nå synes jeg. God mandag, kos deg! 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg