ensomhet

 

God morgen!

 

Under pandemien er vi alle ensomme! Vi skal ikke flokkes eller være sosiale! Henge sammen med en skokk med folk! Bare en 2 – 3 nære venner! I dag blir enda flere restriksjoner. Så jeg tenker alle mennesker føler ensomhet inne i seg nå! Noen mennesker er veldige sosiale og liker masse folk rundt seg både hjemme og byen! Slik kan det ikke være nå! Bare noen…Det må følges og ikke tenke på seg selv akkurat nå! Det er kjipt – jeg vet! Men på en måte er vi alle ensomme nå, hvis det skulle være en trøst! Jeg tenker nå er det igjen viktig å komme seg ut hver eneste dag på tur. Hvis du har anledning til å komme deg på sted uten trikk eller t-bane! Det redder meg…Jeg ser mennesker på turene mine! Selv om jeg ikke klemmer dem eller noe, så har jeg kontakt med folk. En nikk, et smil….

 

Vi er mange ensomme nå!

18 kommentarer
    1. For meg er det slik hverdagen er med eller uten korona. Bortsett fra å besøke kona mi så lenge det er lov så ser jeg ikke andre mennesker i det hele tatt. Forstår at det kan bli tøffe tider for de som er vant til nærkontakt med andre. Får bare håpe dette ikke blir dagligdags i vinter for da tror jeg mange får problemer. Vi er tross alt et flokkdyr.

      1. Vi er flokk-dyr og trives i hop! Men nå er det virkelig alvor! Det er smitte nesten overalt…skummelt! Tv og radio og bøker og skogen får være våre venner!

    2. Jeg er heldigvis introvert og stortrives i eget selskap, selv om jeg selvsagt også liker å sosialisere. Det er nok de ekstroverte som har det verst. Sånne som meg tappes for energi sammen med andre og må skaffe påfyll av energi gjennom alenehet. De ekstroverte får energi av samvær med andre og visner jo nesten når de er alene for lenge. Svigersønn er også introvert, så vi to har det rimelig greit. Men hans kone, min datter, er veldig ekstrovert…. 😏 Forskjell på folk!

      1. Stor forskjeller på oss mennsker. De veldig sosiale menneskene nå – sliter nok mer enn oss introverte…Jeg er nok blanding tenker jeg…

    3. Jeg er av de heldige nå, som trives i eget selskap. Men selvfølgelig er det hyggelig å besøke noen en gang i blant da.
      Det merkes jo når vi ikke kan velge selv hva vi har lyst til å gjøre.
      Ha en fin dag med tur😚

    4. Hmmm – restriksjonene henger over oss! Tror vi må tenke på oss selv også – er vi ensomme må vi ringe en venn og spørre om vi skal gå en tur for eksempel! Ha masse besøk har jeg aldri uansett, men ei venninne i ny og ne går jo fortsatt an! Viktig å holde reglene nå! God klem <3

      1. Går fint å ringe eller sende sms før turen ja…Fint det. Bra du har venninnen din! Jeg har min venninne på jobben så går greit det også…Vi får skravlet! Og har naboen å prate med her hjemme! Og er på jobb hver dag så er sosial nok jeg. Men likevel blir det en rar følelse inne i meg..tomhet..men ikke ensomhet! Klem..

    5. Sender masse gode tanker 🙂 Ja det strammes inn over alt nå. Er utrolig takknemlig for at vi er to stykker som deler på det aller meste 🙂 Var innom ertesuppa di også… ja altså.. blogginnlegget 😀 Her er det slett ikke vanskelig å få tak i knoker. 🙂 Lykke til 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg