Enkel strikk – glade farger

 

 

Søndag..

 

Jeg brukte den ekstra timen i dag til å strikke ferdig en arm på denne jakka og sy i erme. Trodde jeg skulle bli ferdig i går, men sånn gikk det ikke…Men samma det! Bare litt artig å lage seg et mål en gang i blant. Men hovedmålet var å bli ferdig denne helgen. Nå har jeg skyllet jakka opp i Milo og rullet inn i et håndkle. Synes plagget blir mykere etter en vask og maskene setter seg litt. Ser mer proffe ut på en måte. 

 

Mønsteret fant jeg i: Enkel strikk 2023 – Kjapt trendy og tykke pinner. Det er et hefte fra Familien som kom ut september/oktober. Det er sikkert til salgs der ute enda. Jeg strikket M, men kunne fint brukt S. Var ganske stor i størrelsen, men slik skal jo plaggene være nå. Tykke pinner, rause plagg…Trendy…

 

Brukte garn fra Dale, Older heter dette garnet. Pinner 6 og 7. Det er seks farger i oppskriften og i mønsteret skulle man bestille to av alle fargene og 3 av denne grønne som er bruk til “vrangborden” blant annet.  Men det hadde holdt med to av hver farge og jeg fikk igjen et helt nøste med grønn. Men det går fint, det går i haugen med garn jeg har!

 

Bestilte garn fra Garnius denne gangen + pinner.  Men litt surr, fikk ikke det jeg bestilte og måtte sende klage og det tok en uke før de svarte. Men da beklaget de og de sendte det jeg ikke hadde fått. I mellomtida hadde jeg kjøpt det jeg trengte ekstra, for man er usikker på om man får svar…Og så sitter man der med for lite garn og pinner som ble sendt feil. Men de har nok mye å gjøre, men synes ikke det er greit å vente en hel uke på svar…. Men men det er stor pågang i dette firmaet, så skjønner jo det. Men de har et bra utvalg av garn og mange tilbud. Så jeg bestiller nok der igjen.  For den som elsker farger Trykker du på den blå linken kommer det forrige innlegget opp med dette plagget. 

 

Artig plagg å lage, endel puslespill og også håndsøm til slutt – dette var ikke et kjedelig prosjekt å lage! Bruker jeg jakka på jobben en dag, så skal jeg få en kollega til å ta bilde! 🙂

 

8 kommentarer
      1. Tusen takk, får prøve den skikkelig når den er tørr. Liker å vaske strikkeplagg.
        Prøvde den før den gikk i vaska, myk og lett å ha på. Fine farger.
        Nå har jeg begynt på en UFO. Bolen er ferdig. En arm er ferdig og begynner på arm nr. 2 i morgen..
        God klem…

      1. Tusen takk, fasongen og fargene var veldig fin – likte den godt.
        Og varm og deilig. Fint garn strikke med og billig var det også.

      1. Tusen takk, pinner 7 går veldig raskt. Skal du lage et plagg i vinter. Så kjøp tykt garn og tykke pinner.
        Da rekker man ikke gå lei..

          1. Skjønner det med to hunder. Da kan ikke slikt ligge fremme. Her hos meg ligger det fremme, så når jeg setter meg ned
            så tar jeg noen runder med strikk. Til og med før jeg går til jobben.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg