Energien barn har som voksne mangler…

Hei og fin ettermiddag. Det ble fredag.

Alt er bra med meg. Samme greiene. Jobber og går turer. Handler for mamma og er hos henne flere dager i uka. Noe veldig mye mer er det ikke å fortelle om.

Men men sånn er livet. Det er hverdager..og det er slike dager jeg liker. Men noen ganger skulle jeg ønske jeg var barn igjen.

Det var så mye energi. Så mange venninner. Så mye å finne på som var gøy og lystbetont. Men blir vel litt i dvale etter en vinter. Tar tid før man får våren skikkelig krypende inn i kropp og sjel og kjenner det kribler. Til å sykle, til å gå med småsko. En tur på brygga og ta en øl. Fargerike klær. Blomster i krukker. Male litt. Gå på loppis. Pusse opp en krakk. Male garasjedøra. Sitte på terassen. På en benk ved sjøen. Lese masse bøker i gresset. Sånne ting er glede for meg i hvertfall.

Jeg gikk forbi menighetshuset. Folk ute på trappa. Unger som hoppa og spratt. Voksne som løfta dem i været. Glade barn og full energi ❤️

Barn står jo ikke rolig. De må bevege seg. Hoppe. Tulle. Tøyse. Akkurat det savner jeg. Latter og energi….Hopp og sprett. Rett og slett ikke flink nok til det om dagen……

Men ting stopper opp. Klart det er enklere når man er to. Kan finne på ting og ikke minst ha en økonomi man kan leve av.

Jeg vet ikke hvor mange timer jeg sitter og grubler på ….hva kan jeg starte opp med. Hva kan jeg. Hva kan jeg selge. Hvor kan jeg tjene penger. Hva kan jeg investere i…Hva kan jeg blogge om som generer inntekter. Alt dette grubler jeg på hver eneste dag….uka gjennom….Hmm. Ender jo opp med ingenting…

Eneste jeg jobber litt aktivt med er min nye side på Facebook. Solliv. Men blir jo ikke inntekter av det heller…hehe..Men deler i hverfall bloggen min der 🙂

Der ser dere…ble mye prek og lite ull dette også…hm..

Synes ikke det er så ille morsomt her inne om dagen heller. Men det kommer og går..for dem fleste av oss..

Ha en fin kveld da….

Stikker en tur innom etterpå.

 

#blogg #solliv

 

12 kommentarer
    1. Det der med energi..jeg har hatt barnebarn her. Sittet på gulvet og lekt med byggeklosser, spilt billedlotto ( ungen har bedre hukommelse enn jeg. Innser at alderen gjør sitt.), tegnet, blitt tusjtegnet i både ansikt og på armer ( tatovering, kalte barnet det), spilt rollespill, høytlesing på sengekanten, etc. Koselig, og jeg er takknemlig for å oppleve dette, men fy flate så sliten når jeg ble alene igjen. Det er ikke som da egne barn var små.
      Ha en fin kveld, du også 😁

      1. Herlig… Energi selv om du ble sliten etterpå.. Barn er kvikke i hodet… Vi må melde pass… Sånn er det…
        Ha en bra kveld da 😀🌷

    2. Det er ikke lett verken på den ene eller den andre måten 🙂 I alle fall ikke om man har ambisjoner om å tjene penger på bloggen. 🙂 Merker jo at mye har endret seg etter overgang til ny plattform. 🙂 Håper du finner noe smart som genererer masse energi og får det til å skake i de Østfoldske trakter 😀 Lykke til og ha en flott fredag på alle måter 😀

      1. Det har endret seg veldig… Skriver og skriver for seg selv på en måte og leter opp svar i hytt og pine… Nei… Blir nok ikke rik her inne 😀fin kveld da…

    3. Jeg kjenner på det samme som deg når det gjelder bloggingen, veldig tregt her om dagen. Føles som folk er i HI…Foruten meg da.. jeg er alltid her 😀 he-he. Det er sånne ups-and-downs i blogg-livet her inne, alltid vært synes jeg. Lite blogging fra noen genererer lite blogging fra andre også. Glad jeg slipper tenke på at jeg skal tjene på dette i alle fall. Har jo en jobb fulltid. Og denne uken VELDIG opptatt der. Håper du får en flott kveld. Og synes det er så flott med bloggtreff til våren . Eller blir det august? 🙂

      1. Ikke sant… Litt kjedelig her inne… Morsommere på face synes jeg… Der er det alltid liv…
        Blogg er annerledes.. Skriver og skriver ut i det blå synes jeg.. Har jo egentlig full jobb jeg å..så skal ikke klage…
        Blir nok i juni 😀

    4. Go on’🤗 Du skriver herlige innlegg, og sprer livsglede med bilder og refleksjoner fra hverdagen 🌿Det er langtfra vår på mine kanter, men venter fælt🎉Ønsker deg en fin helg🍓

    5. du skal se ting endrer seg med våren og våren den er her ,søndag er faktisk første dag med sommertid :=)jeg leter jo litt her inne etter mine faste venner,finner dere som regel ,men noen innlegg kan nok glippe,særlig om noen legger ut 3 og 4 innlegg for dag,men jeg prøver å følge opp alikavel ,har nok vært litt lite her inne et par dager,ble så opptatt med å få ferdige genseren min :=)siden du er alene kan du jo søke om bostøtte,det kan være en god hjelp på økonomien det

      1. Tusen takk for tips skal sjekke ut…
        Kommer og går det blogggreiene..😀
        Jeg planlegger bloggtreff 😀 i Fredrikstad.. Det blir gøy da..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg