Energi

 

God søndag!

 

Det er ingenting som gir meg mer energi enn å være på tur! Jeg elsker det virkelig, dagsturer er noe jeg liker aller best! Det behøver ikke koste så mye egentlig. Det koster litt med tog da, der er prisene altfor dyre etter min mening! Med bussen kommer man langt for 3 tiere! Jeg føler at jeg lærer så mye og får så mye input til hjernen min. Hjernen er noe man hele tida må holde i gang tenker jeg!  Lese, skrive, regne – gjøre ting på forskjellige måter! Gå en løype annerledes enn det man er vant med! Lære seg noe nytt. En litt komplisert strikkeoppskrift, kryssord, et nytt språk – et eller annnet! Det å bli sløv er aldri bra, sitte og sløve uten mål og mening! ❤️ Men sitte og kjede seg litt skal være bra har jeg lest, da jobber den kreative delen av hjernen.

 

Mitt mål er – hver eneste dag skal jeg ha et mål med dagen! Bare det å komme seg ut på en cafe blant folk er sundt! Gå i skogen, se naturen med “nye briller” – klatre litt. Det er greit å gå asfalt, men jeg tenker man må variere der man har mulighet! Men nå har det regnet en del her så da kan det bli litt sleipt på fjell og i skogen.

 

Tilpasse seg forholdene tenker jeg! Busse og toge på søndager gjør jeg ikke så ofte, liker at ting er åpnet når man først er på tur! Men drar man til Oslo på søndager så er det ikke noe problem. Oslo er aldri stengt, de vanlige kjøpesentere er stengt da, men Oslo har et hav av alle muligheter! Hadde jeg vunnet i lotto så hadde jeg nok kjøpt meg leilighet i Oslo! Men så vant jeg ikke denne uka heller! 

 

 

Vet ikke hva prisene er her, men under 10 millioner får du sikkert ikke noe særlig. Men som sagt aner ikke, men Bjørvika er dyrt – veldig dyrt! Så har ikke sjans om jeg sparer alt jeg tjener hver måned, resten av mitt liv! Så jeg får bare være tro mot målet mitt…En liten skogshytte ved et vann! Så får vi se hva det blir til en gang! Mens jeg jobber har jeg ikke tid til både hytte og hus, det vil kreve for mye. Tiden blir spist opp når man er på jobb og jeg får heller ikke energi av å jobbe! Noen mennesker får det – jeg får det ikke! Jeg får energi av å stelle og dille her hjemme og å være på tur. Det er livet for meg!

 

Noen mennesker får jeg energi av og andre tapper meg..slik er det sikkert for alle mennesker!

 

Nyt søndagen – den er din………

12 kommentarer
    1. Oslo har mye. Åpne butikker på søndager og både by og land tett på 🙂 Koser meg her. Og tur ut er et must. Gir meg energi også. Noen ganger kan jeg få energi av jobben, men den TAR en del også…

      1. Oslo har alt, topp by. Liker meg utrolig godt der altså!
        Energi på jobben fikk jeg tidligere, ikke nå lenger. Skjedd for mye!
        Ønsker deg en fin kveld…

    2. Mm – sånn er det for meg også – noen er energityver, andre ikke! Jeg får også energi av å være ute på tur – men også av å utrette noe hjemme. Idag har jeg tømt badet – skal male…… klemmer <3

      1. Herlig, man får energi av å få det fint hjemme – det er helt klart. Jobbe for og til seg selv på en måte. Det er topp.
        Tur er alltid masse energi….God klem.

    3. Mål hverdag …det er veldig bra. Jeg skulle ønske jeg har mye energi som deg for jeg liker å hold på med ulike ting. Men litt på min måte er bra. Fikk gå meg en tur i går og det var godt:)

      1. Tusen takk, jeg har lært meg gjennom et langt liv hva jeg får energi av og hva som tapper det vekk!
        Tok mange år før jeg forstod det! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg