Endelig sommer og endelig fredag

 

Sommer og sol og fredag. Flott vær i dag! Jeg har kosa meg i byen. Spist is og drukket kaffe…Kanskje ikke spennende, men for meg er det det. Det fine været.. ved elva og bare sitte ned eller gå litt å rusle..Det gjør noe med deg altså..Sola gjør mennesker glade. Det blir annen liv og røre i byen med sol og fint vær. Masse turister og glade folk…Familier som handler og titter litt her og der. Ser på folket. Eller sitter på en av mange restaurantene i byen. Jeg skulle spise her hjemme i kveld, så spiste ikke mat i byen…Bare en is 💜 Deilig det da..

 

Barn lekte i fontene. En liten gutt med bleier tok en skikkelig vask av kropp og hår. Lo meg skakk altså..Hele tida med henda i håret og ordnet skikkelig altså – sikkert slik han har lært hjemme i badekaret…såpe inn og skylle ut! Så klart det er annerledes i byen en vakker sommerdag enn regn og blåst..Og i disse dager som vi er litt sulteforet på den sola..lenge siden jeg badet nå. Er ikke sånn varme at jeg sykla ut og bade i kveld, for med kvelden kommer litt kald vind. I hvertfall her på øya…Lufter støtt..Men helt nydelig sommerdag til å kose seg på tur og i byen synes jeg da..Bare være til og tilstede. Skulle gjerne hatt båt og tuffa rundt, men har jo ikke det..Men går helt greit..

 

Jeg har jo jobbet denne uka og deilig med fri et par dager igjen..

 

 

Folk venter på ferje – liv og røre..Jeg går over brua og på vei hem til Kråkerøy denne flotte fredagen. Innom Rema for å handel litt mat i skapet..Etterpå blir det en kveldstur rundt her. Kan ikke sitte for stille for lenge…nei slik er ikke jeg! Og dere før jeg dro til byen så oljet jeg ferdig inngangspartiet..Så da er jeg ferdig med den jobben for i år. Nå er det maling av vinduer, etterhvert 💙

 

Nyt fredagskvelden!

8 kommentarer
    1. Du står på du😊
      Det er godt du ikke stresser i hvertfall.
      Du er flink til å nyte også😚
      Her er det veldig tidlig kvelden på meg.
      Klem😚

      1. Tusen takk, jobber og pusler litt og nyter masse…
        Ja, blir trøtt…Du har stått på fælt noen dager nå…God natt! 🙂 klemmer…

    2. Dyktige du 😀 Både med å komme deg ut og få unna ting og tang på hjemmefronten 😀 Håper været holder seg hele helga på dine kanter. 🙂 Satser på litt godvær her også.. tenker det er litt å ta fatt på etter tre uker hjemmefra…. men den tid den sorg 😀 God helg 🙂

      1. Tusen takk, må ha litt fremdrift…hvis ikke går det dårlig vet du…Men må se litt folk og oppleve byen og det fine været vi har nå..God tur hjemover…Klem.

    3. Du er rå på alle jobbene hjemme – kjempeflink! Og klart det er kos å ta en tur til byen og kose seg! Det bør man gjøre ofte! Jeg har vært på skauen etpar dager med bilen – jeg nyter! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg