Endelig fri

God morgen! 

 

FRI FRI FRI

 

Jeg liker å ha fri..Det er stress å jobbe..Klokker som må følges og alt det styret med å komme seg ut den døra til rett tid! Det er jo ikke slik at man bare står opp og går ut den døra! Må lissom pynte litt på fasaden og alt det der!

 

Ute snør det og jeg fyrer opp huset! Vi snakker om 6. april og påsken i lavlandet, ved kysten! Godt man ikke skal stresse ut i dag! Nei, i dag skal jeg slappe av..Bare gå noen turer som jeg pleier og lage mat. Tenker det blir fiskesuppe i dag! 

 

Hjemmepåske i år som i fjor og året før der…

 

Ingen hyttetur her, men føler jeg har hus og hytte i et så går bra…Ti ville hester kunne ikke fått dratt meg opp i noe snø…det er 100 % sikkert! Jeg vil være ved sjøen her og gå turer her jeg bor! 🧡 Det er det jeg liker aller best! Lete etter vårtegn og blomster og fugler! I går, 5. april så jeg Tjelden – lykke! Jeg har funnet Blåveis og Gullstjerne og Hestehov + masse  forskjellige løkblomster! Det lever jeg på, det nyter jeg..Jeg er og blir den dama med hverdagslykke, jeg trenger ikke så mye for å ha det bra..Akkurat nå er det god kaffe i påskekoppen min – DET ER PÅSKE! 

 

NYT DAGEN MINE LESERE

 

16 kommentarer
      1. God morgen…ja deilig med fri! Nå skal jeg slappe av og nyte fridager her hjemme. Deilig..
        Skal blir bra fredag og lørdag…Det blir deilig..Litt surt og kaldt i dag..Men ut må jeg etter hvert 🙂 nyt dagen!
        Og nok å hygge seg med inne her. Deilig å kunne sette seg ned med kryssord eller strikketøy. Rekker jo ikke det så ofte jeg.

    1. Her nytes første kaffekopp. Sola skinner. Mannen har ordnet med kalkun som skal grilles, vi er åtte til bords i morgen. Jeg skal i gang med og lage marsipan kake. Men gubben har okkupert kjøkkenet og jeg må vente litt. Bunnen går greit, og pynter i ettermiddag.
      Blir nok en tur ut. Vi er hjemme og koser oss så best vi kan. Skal lage gryterett i dag etter oppskrift fra bloggen til Tom.
      Om du har Netflix så få med deg Krigsseileren. Norsk film med tekst. Tre episoder. Klem

      1. Høres utrolig koselig ut synes jeg. Dere har ting på stell, så moro..
        Bra gubben er i gang med kokkelering..Med mange til boords så må det forberedes helt klart.
        Kaka høres nydelig ut..Netflix har jeg ikke, men så denne var anbefalt. Kanskje det dukker opp
        et annet stede også.Kos deg masse med party i morgen og riktig så GOD PÅSKE!!! Klem fra meg 🧡

    2. Du koser deg masse – og her er mange flotte vårbilder! Igår så jeg linerla her, men idag var den borte igjen! Håper den dukker opp i morra, så jeg får tatt et bilde! Bra at du også fikk sett tjelden! God klem til deg <3

      1. Ja, koser meg hver dag på tur og med mat og hygge. Deilig med påskefri.
        Linerla, har du sett den? Åååå for en lykke. Titter etter den hver dag.
        Jeg begynner jo å sippe når jeg ser Linerla, vakreste jeg vet om..God klem…

    3. Skjønner godt at du har lyst til å slappe av hjemme og være der våren er.🐣🐥🤗
      Her er det ikke sjans om å se barmark enda, men det begynner å tine litt i bakkene som vender mot sola, så det er håp.🤩
      Kos deg masse med å slippe å gå etter klokka.🤗🌞

      1. Tusen takk, ja nyter påsken her altså, litt kjedelig vær i dag. Men utover er det sol..
        Og nesten helt snøfritt..Topp altså. Deilig med fri og ikke skal rekke noe…Glad
        i klokkeløs tid jeg. Kos deg! 🙂

    4. Våren var i februar, etterfulgt av vinteren med start i mars..
      – Det er liksom noe som ikke stemner her… 🤔
      Spørsmålet nå, blir vel hvorvidt det blir sommer eller høst som tar over stafettpinnen herfra, for det logiske i årets gang har jo vært titalt fraværende så langt i 2023 🤪🤭

      1. Det har vært litt klabb og babb og opp ned altså…Frost er det enda..skikkelig kaldt.
        Men nå må det snart være over for i år, jeg vil ha fine dager og være på tur! God Påske! :-)🧡

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg